Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهنام اوجاقلو روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد گلخانه های صنعتی استان زنجان تاکنون به 104 واحد با سطح زیر کشت 30 هکتار رسیده است که تعدادی از این واحدها در داخل مجتمع های گلخانه ای و تعدادی دیگر در مناطق مختلف استان پراکنده اند.
به گفته وی، استان زنجان چهار مجتمع گلخانه ای دارد که سطح کل این آنها 130 هکتار است که با احداث و تکمیل واحدها، فضای زیر نایلون برای تولید محصولات گلخانه ای در این مجتمعه ها به 100 هکتار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در این مجتمع ها کشت محصولات خیار، گوجه فرنگی، فلفل، پایه رویشی، توت فرنگی، نشاء و محصولات زراعی تولید و روانه بازار می شود.
اوجاقلو با بیان اینکه بیش از 30 گلخانه در استان زنجان اقدام به کشت محصول توت فرنگی کرده اند، افزود: تولید این محصول به لحاط شرایط اقلیمی، ارتفاع زنجان و تابش نور آفتاب نسبت به سایر مناطق کشور از کیفیت مطلوبی برخوردار است.
وی تاکید کرد: به لحاظ کیفیت بالای توت فرنگی تولیدی استان زنجان غرفه داران استان تهران استقبال قابل توجهی در خرید این محصول دارند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: پیک برداشت توت فرنگی در این استان پنج نوبت و در دیگر استان ها سه نوبت است.
اوجاقلو اضافه کرد: بر اساس همین خلاء موجود در بازار محصول توت فرنگی را این استان به لحاظ کمی و کیفی تامین می کند.
به گزارش ایرنا، تولید سالانه محصولات گلخانه ای استان زنجان 2 هزار و 25 تن است که از این مقدار، 436 تن خیار، یکهزار و 206 تن توت فرنگی، 170 تن فلفل، 156 تن گوجه فرنگی، 56 تن سایر سبزیجات و یک تن نیز بادمجان تولید می شود.
کشت نهاده های تکثیری شامل نهال پایه رویشی، نشای سبزیجات و توت فرنگی نیز با 31 میلیون و 287 هزار و 200 اصله در این گلخانه ها تولید می شود.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد

هیات تجاری اعزامی از نروژ روز پنجشنبه در پایان سفری یک روزه به استان زنجان و بازدید از کارخانه‌جات و صنایع استان و مذاکره با مسئولان و فعالان تجاری با حضور در دفتر سرمایه گذاری استانداری موضوعات مورد علاقه را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این نشست که مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری و رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان حضور داشتند زمینه‌های همکاری مشترک دوطرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تامین مواد اولیه، افزایش تولید، احیا و توسعه صادرات محصولات کاغذ و کارتن، گشایش بازار‌های جدید برای محصولات گلخانه‌ای و تولیدات صنعتی زنجان در کشور‌های اسکاندیناوی و شمال اروپا، افزایش همکاری‌های مشترک و تکمیل زنجیره‌های تولیدات شیلاتی زنجان از جمله موضوعاتی بود که مورد بحث، بررسی و توافق هیات نروژی و زنجانی قرار گرفت.

در پایان سفر، نمونه‌هایی از محصولات صادراتی جهت بررسی موسسات استاندارد اروپایی و اخذ مجوز‌های بهداشتی و قانونی برای تسهیل ورود تولیدات زنجانی به بازار‌های اروپایی به طرف نروژی تحویل شد.

همچنین ظرفیت و کیفیت محصولات غذایی، باغی، سبزیجات و صیفی‌جات زنجان از دیگر مباحثی بود که مورد مذاکره قرار گرفت و مقرر شد فهرست کالا‌های مورد نیاز کشور‌های خارجی و نیز زمینه‌های مورد علاقه طرف خارجی برای سرمایه گذاری در استان احصا و اعلام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم