Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه لایروبی تنها راهکار احیای خلیج گرگان و تالاب میانکاله نیست، گفت: از تاثیرگذاری لایروبی باید اطمینان حاصل کنیم و مطمئن شویم که بعد از گذشت مدتی گل و لای برداشت شده، دوباره برنگردد.

به گزارش ایسنا، فرشچی، اظهار کرد: موضوع اصلی در مورد خلیج گرگان و تالاب میانکاله این است که تراز دریای خزر به طور کلی پایین آمده و همین موضوع تاثیر مستقیمی روی کاهش تراز خلیج گرگان و تالاب میانکاله گذاشته است و در شرایط کنونی شاهد خشک شدن بخش عظیمی از تالاب میانکاله هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد طرح لایروبی به عنوان یکی از راهکارهای اضطراری نجات خلیج گرگان و مخالفت برخی کارشناسان محیط زیست با این اقدام تصریح کرد: ما با این تصمیم مخالفت نمی‌کنیم اما روی تاکید داریم مشاوری که روی راهکارهای ضرب‌العجلی کار می کند، حتما باید راهکارهای غیر از لایروبی را هم در نظر بگیرد و مورد بررسی قرار دهد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهارکرد: مطمئن نیستیم که اگر لایروبی انجام شود خلیج احیا می‌شود چون ممکن است ضمن صرف هزینه‌ها باز هم آب وارد خلیج نشود و گل و لای برداشت شده بعد از مدتی برگردد و شرایط به شکل قبل درآید.

 احیای خلیج گرگان و تالاب میانکاله بدون پشتوانه علمی و اجتماعی اجرا نمی‌شود

فرشچی با بیان اینکه اگر از لحاظ علمی ثابت شود که تنها راهکار احیای خلیج گرگان، لایروبی است، سازمان حفاظت محیط زیست با این کار مخالفت نخواهد کرد،گفت: تنها مسئله مورد تاکید این است که این کار باید پشتوانه علمی داشته باشد. ضمن اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در کارگروه احیای خلیج گرگان و تالاب میانکاله تنها نیست و از بخش های مختلف از جمله سازمان شیلات، وزارت نیرو و... در کارگروه حضور دارند بنابراین اگر مشاور طرح توجیه کند که از لحاظ پشتوانه علمی و اجتماعی تنها راه، لایروبی است دلیلی وجود ندارد که با این کار مخالفت کنیم.

وی در مورد نیاز خلیج گرگان و تالاب میانکاله به آب شیرین اظهار کرد: این هم موضوعی است که مشاور طرح باید درباره آن پاسخ دهد چون اگر خلیج گرگان لایروبی شود و از طریق لایروبی آب شور وارد خلیج شود نمی‌دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به گزارش ایسنا، خلیج گرگان بزرگترین خلیج دریای خزر است که بر اثر پیشروی رشته ساحلی شبه جزیره میانکاله در جنوب شرقی دریای خزر تشکیل شده‌ است. خلیج گرگان تنها خلیج دریای خزر در محدوده جغرافیایی ایران و استان گلستان است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در مدیریت پسماند و زباله در استان دچار سردرگمی هستیم و هیچ راهکار مشخصی مطرح نشده و روز به روز این معضل در استان در حال گسترش است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در حاشیه نشست بررسی مسائل محیطی زیستی مناطق پنج‌گانه کشور اظهار داشت: در خصوص تفاهم‌نامه‌ای که مهرماه سال 1402 بین شورای اسلامی استان و اداره کل محیط زیست استان جلسه‌ای با حضور اعضای شورای استان و رؤسای شورای شهرستان‌ها با مدیرکل و معاونین و کارشناسان برگزار شد.

وی ادامه داد: مطالبات و درخواست‌های افراد  در جلسه در حوزه استانی و شهرستانی مطرح شد و مصوب شد که مسائل پیگیری شود و همکاری مناسب‌تری را در سطح استان، شوراهای اسلامی و سازمان محیط زیست داشته باشیم.

 رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص مهمترین مشکلات استان در زمینه محیط زیست تصریح کرد: ما باید بپذیریم که در استان در مورد مدیریت پسماند دچار چالش هستیم و در حوزه پسماند و زباله‌ها دچار نوعی بی‌تکلیفی و عدم مشخص بودن متولی مدیریت پسماند و زباله در سطح استان نیز هستیم.

 وی اضافه کرد: دهیاری‌ها منابع بسیار محدودی برای مدیریت دارند و نمی‌توانند طبق اصولی که در قانون مطرح شده است مدیریت کنند، شهرداری‌ها نیز به همین شکل دچار مسئله هستند و ما اساسی‌ترین مسئله‌ای که در شهرها و روستاها داریم موضوع پسماند و مدیریت آن است که مشکلات بسیار زیادی را برای شوراهای شهرها و روستاها و به ویژه شخصیت حقیقی برخی مسئولان ایجاد کرده است.

میری خاطرنشان کرد: در مدیریت پسماند و زباله در استان دچار سردرگمی هستیم و هیچ راهکار مشخصی مطرح نشده و روز به روز این معضل در استان در حال گسترش است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است