Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - باراک اوباما و جورج بوش، روساي جمهور سابق آمريکا سياستها و عملکرد ترامپ را مورد انتقاد شديد قرار دادند.
ايسنا -- باراک اوباما که براي اولين بار از زمان پايان دوره رياست جمهوري اش اخيرا وارد مبارزات انتخاباتي شده در سخناني در جمع هواداران حزب دموکرات در نيوجرسي از راي‌دهندگان آمريکايي خواست تا آنچه را که وي "سياست تفرقه" خواند نفي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي گفت که اين سياست "دموکراسي آمريکا را تهديد مي‌کند."
طي هفته‌هاي آينده، انتخابات محلي در دو ايالت نيوجرسي و ويرجينيا برگزار مي‌شود و باراک اوباما به نفع نامزدهاي حزب دموکرات در اين انتخابات تبليغ مي کند.
باراک اوباما خاطر نشان کرد: بعضي از سياست‌هايي که در حال حاضر شاهد آنها هستيم، همان‌هايي هستند که فکر مي‌کرديم به خواب ابدي سپرده‌ايم، اما حالا مثل اين است که داريم به پنجاه سال قبل برميگرديم. حالا قرن بيست و يکم است نه قرن نوزدهم.
در حاليکه برخي از سياست‌ها و اظهارات دونالد ترامپ در زمينه‌هاي اجتماعي مورد انتقاد نهادهاي مدافع حقوق مدني و آزادي‌هاي اجتماعي قرار گرفته، رئيس جمهور سابق آمريکا افزود: ما با تکرار گذشته رشد نمي‌کنيم، بايد از گذشته درس گرفت.
رئيس جمهور سابق آمريکا در سخنراني ديگري در ريچموند، ايالت ويرجينيا، گفت که رويکرد سياسي در آمريکا به شکلي فزاينده در حال فاصله گرفتن از انعکاس ارزش‌هاي بنيادين آمريکايي مانند فراگير بودن و پذيرش همگان است. وي بيان کرد: ما حالا با کساني مواجه هستيم که عمدا مي‌کوشند مردم را به خشم آورند، وجهه کساني را که نظرات متفاوتي دارند مخدوش کنند، و هيجان بيهوده ايجاد کنند آن هم فقط براي کسب منافع سياسي کوتاه مدت و گاه اين روش باعث سرخوردگي مي‌شود.
او گفت: ما سياست تفرقه، سياست ترس و زورگويي را رد مي‌کنيم و به سياستي روي مي‌آوريم که مي‌گويد همه افراد به شکل يکسان مهم هستند، همه استحقاق برخورداري از عزت و ارزش‌ها را دارند - سياست اميد. رئيس جمهوري سابق آمريکا نسبت به نحوه انعکاس رفتار دولت آمريکا در خارج ابراز نگراني کرد و گفت: دنيا روي اين حساب مي‌کند که آمريکا در اقدامات خود کياست به خرج مي‌دهد، دنيا به ما به مثابه نمونه‌اي قابل تقليد نگاه مي‌کند.
اگرچه اوباما مشخصا از فرد مشخصي نام نبرد، اما با توجه به سياست‌ها و اظهارنظرهاي جنجال برانگيز دونالد ترامپ و انتقاد اوباما از "سياست‌هايي که شاهد آنها هستيم" قاعدتامنظور او انتقاد از رئيس جمهوري فعلي بوده است.
انتخابات نيوجرسي و ويرجينيا براي تعيين شماري از مقامات محلي باعث جلب توجه ناظران در صحنه سياست آمريکا و حتي خارج از آن کشور شده است. از زمان آغاز به کار دونالد ترامپ، اين نخستين انتخابات با شرکت شمار قابل توجهي از راي‌دهندگان است و نتيجه آن مي‌تواند منعکس کننده موقعيت او در افکار عمومي و حمايتي باشد که نهادهاي حکومتي آمريکا، به خصوص کنگره، از سياست‌هاي دولت به عمل خواهند آورد. در نوامبر سال آينده، انتخابات براي تعيين نمايندگان مجلس نمايندگان و يک سوم نمايندگان مجلس سناي کنگره آمريکا برگزار خواهد شد و ترکيب حزبي کنگره و گرايش سياسي اعضاي آن تاثيري عمده در اجرا شدن سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت دونالد ترامپ خواهد داشت.
سخنراني باراک اوباما ساعاتي پس از آن ايراد شد که جورج دبليو. بوش، رئيس جمهوري پيشين هم در يک سخنراني در همايش "گفتگوي ملي در مورد آزادي، بازار آزاد و امنيت" که توسط موسسه بوش در نيويورک برگزار شده بود، تلويحا به انتقاد از سياست‌هاي دونالد ترامپ پرداخت. بوش و ترامپ هر دو اعضاي حزب جمهوريخواه هستند.
جورج بوش، که به ندرت در گردهمايي‌هاي سياسي ظاهر مي‌شود، در سخنان خود از کاربرد "قلدري و تعصب" به عنوان ابزار سياسي به شدت انتقاد کرد و گفت: قلدري و تعصب در فعاليت‌هاي سياسي هميشه نگرش و منش ملي را شکل مي دهد، زمينه را براي رشد خشونت و تعصب فراهم مي‌آورد و حس مصالحه و آموزش معنوي کودکان ما را تضعيف مي‌کند. تنها راه براي حفظ ارزش‌هاي مدني، رعايت آنها در زندگي شخصي و اجتماعي است.
به گزارش بي.بي.سي، بوش، که از سال ٢٠٠١ تا ٢٠٠٩ رئيس جمهوري آمريکا بود و در آن زمان، به داشتن سياست‌هاي راستگرايانه شهرت داشت، در سخنراني خود بر اهميت حضور مهاجران و تداوم تجارت جهاني تاکيد کرد. دونالد ترامپ با مهاجرت مخالف است و همچنين از حفظ منافع و اتکاي به داخل و کاهش وابستگي به تجارت خارجي حمايت کرده است.
جورج بوش گفت: ما شاهد بوده‌ايم که ملي گرايي افراطي به قومگرايي انجاميده، ما آن تحرکي را که مهاجرت همواره براي آمريکا به ارمغان آورده به فراموشي سپرده‌ايم. ما مي بينيم که اعتماد به ارزش‌هاي بازار آزاد و تجارت آزاد به تدريج رنگ مي‌بازد درحالي که فراموش مي‌کنيم که هميشه به دنبال سياست حمايت‌گرايي داخلي، جنگ، بي ثباتي و فقر از راه رسيده است.
رئيس جمهوري پيشين آمريکا در اين سخنان خود از "کاهش اعتماد عمومي به نهادهاي آمريکايي" انتقاد کرد و گفت که مسئولان در درک و حل نيازهاي مبرم مردم "گرفتار بي‌تحرکي" شده‌اند. وي گفت: نارضايي عميق‌تر مي شود و اختلافات حزبي و گروهي را شديدتر مي‌کند، به نظر مي‌رسد که متعصبان در نفوذ در جامعه جسورتر شده اند و سياست داخلي ما هرچه بيشتر در برابر نظريه‌هاي توطئه و جعليات آسيب پذيرتر شده است. او گفت: مشاهده کرده‌ايم که گفتمان سياسي ما تحت تاثير خشونت ورزي، اعتبار خود را از دست مي‌دهد.
جورج بوش تاکيد کرد که سابقه تاريخي آمريکا "به معني آن است که مردم ما از هر نژاد، مذهب و قوميت بايد کاملا و به طور برابر آمريکايي محسوب شوند، يعني تعصب يا برتري طلبي نژاد سفيد در هر شکل و نوع آن به منزله کفرگويي عليه اصول اعتقادي آمريکايي است.
جورج بوش در عين حال روسيه را هدف انتقاد شديد قرار داد و گفت: براساس يافته‌هاي سازمان‌هاي اطلاعاتي ما، دولت روسيه تحريک آمريکايي ها به ضديت با يکديگر را به عنوان يک طرح سياسي دنبال مي‌کند و اين يک طرح گسترده، سازمان‌يافته و مخفيانه است. وي گفت: حملات سايبري، نشر اطلاعات کذب و مداخله در سلامت مالي نبايد دست کم گرفته يا تحمل شود، اين يکي از همان مواردي است که بايد گفت اقتدار دموکراسي بايد از همينجا اعمال شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در صفحه اجتماعی ایکس با انتشار تصویری از بازداشت یکی از دانشجویان معترض در آمریکا که وایرال شده، نوشت: «به بند کشیده شدن ‎آزادی در ‎آمریکا - رسانه‌های آمریکایی: دستگیری حداقل ۹۰۰ نفر از معترضان توسط ‎پلیس آمریکا در جریان اعتراضات دانشجویی در این کشور در حمایت از ‎غزه».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد فرانسه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟