Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از سراوان، ظهر امروز عملیات اجرایی پروژه سد “ماشکید سفلی” در بخش “بم پشت” از توابع شهرستان ایرانشهر با  حضور استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان استانی و محلی کلنگ‌زنی شد.

این پروژه قرار بود با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و محمودی سرپرست وزارت نیرو کلنگ‌زنی شود که سفر آنها به دلیل نقص فنی در هواپیما هیئت دولت و عدم پرواز آن، کنسل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: میزان اعتبارات سرمایه‌گذاری شده در سراوان حدود  ۹۰۰ میلیارد تومان است که این میزان برابر با بودجه ۳ استان در طول یک سال است.

وی همچنین اعتبارات ساخت سد ماشکید سفلی را از محل صندوق توسعه ملی عنوان کرد و افزود: در تخصیص اعتبارات اجرای این طرح هیچ مشکلی وجود ندارد و این طرح در مدت ۲ سال به بهره‌برداری می‌رسد. شروع عملیات اجرایی سد ماشکید سفلی با اعتبار اولیه ۴ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال انجام شده است.

درویش نارویی، فرماندار سراوان در این مراسم با اشاره به اینکه این پروژه هدیه دولت دوازدهم به مردم بخش “بم پشت” محسوب می‌شود، افزود: این پروژه از محل صندوق توسعه ملی با هدف مهار آب‌های مرزی و کاربرد آن برای تامین آب شرب، صنعتی و کشاورزی سراوان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند بخش عمده نیاز آب شرب و کشاورزی شهرستان را تامین کند که امیدواریم هر چه سریعتر آغاز شده و آماده بهره‌برداری شود. مهار آب‌های مرزی با توجه به بحران کمبود آب موجود در کشور، یک ضرورت محسوب می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در زمینه مدیریت منابع آب ایفا کند.

فرماندار سراوان گفت: لازم است به نیابت از مردم مرزدار بخش “بم پشت” از تلاش استاندار که در اخذ اعتبار این پروژه کلان تلاش‌های مضاعفی داشتند و همچنین آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای ایجاد ردیف اعتباری و تخصیص قسمتی از اعتبار عمرانی پروژه ملی سد ماشکید سفلی قدردانی کنم.

اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در این مراسم با اشاره به اینکه سد ماشکید سفلی از نوع بتنی غلطکی با ارتفاع ۳۶ متر از پی و حجم مخزن ۱۱۵ میلیون مترمکعب و دارای سرریز بتنی آزاد است، افزود: این سد در ۶۵ کیلومتری جنوب شهر سراوان و در محل تلاقی ۲ شاخه رودخانه “روتک و ماشکید سفلی” روی رودخانه “ماشکید” جانمایی شده است.

وی درباره اهداف احداث این سد گفت: بهره‌برداری از سیلاب‌های فصلی به منظور تامین آب شرب شهرهای سراوان و سیرکان و بهبود کشاورزی و همچنین جلوگیری از آسیب سیلاب‌های مخرب، شتغال‌زایی و ارتقاء وضعیت اقتصادی و اجتماعی و همچنین جلوگیری از خروج روان‌آب‌های رودخانه ماشکید از مرز از مهمترین اهداف ساخت این سد است.

جعفری درباره تخصیص آب این سد اظهار داشت: حجم آب قابل تنظیم این سد ۱۹٫۵ میلیون مترمکعب است که ۱۲٫۵ میلیون مترمکعب برای شرب، ۶ میلیون مترمکعب برای کشاورزی و یک میلیون مترمکعب سهمیه صنعت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ مجتمع پرورش اسب در شهرکرد به زمین زده شد

به نقل از روابط عمومی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری؛ آیین کلنگ زنی مجتمع پرورش اسب با حضور احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی، عبدالغنی فرماندار شهرکرد و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید

رو نمایی از پیش نویس سند توسعه اسب در کشور

این مجتمع در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار ساخته می شود و زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

ظرفیت این مجتمع پرورش اسب به تعداد دو هزار راس می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی پروژه فاضلاب شهر قروه درگزین در سال‌جاری
  • پروژه قطار شهری اصفهان-نجف‌آباد آماده کلنگ‌زنی است
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم
  • تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰.۶۰ متر رسید/لزوم تغییر الگوی کشت
  • رقابت نزدیک مرحله دوم وظایف ما را نیز سنگین‌تر می‌کند
  • ببینید | سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!
  • کلنگ مجتمع پرورش اسب در شهرکرد به زمین زده شد
  • خسارت بارش‌های سیل‌آسای سراوان به آسفالت معابر
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد