Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@12:24:37 GMT

کاهش داد و ستد در بازار آرام طلا و سکه

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۴۶۵۷۱

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تشریح بازار سکه و طلا در هفته گذشته پرداخت و تصریح کرد که کاهش تقاضا و داد و ستد را در بازار شاهد هستیم.
محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: هفته گذشته قیمت جهانی طلا روند نزولی پیدا کرد. علت این روند نزولی هم تا حدودی بهتر شدن ارزش دلار بود و کاهش تنش‌های سیاسی  که باعث شد قیمت جهانی طلا رو به کاهش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در بازار داخلی هم قیمت ارز تا حدودی از ثبات برخوردار بود و قیمت سکه هم حدود ۴۰۰۰ تومان در نوسان بود. یعنی قیمت سکه تمام طرح جدید حداکثر یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومان و حداقل یک میلیون و ۳۱۱ هزار تومان فروخته شد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار حدودا ۱۵۰۰ تومان نوسان داشت و به طور کلی طلا، سکه و ارز هفته آرامی را پشت سر گذاشتند و نوسان کمی را طی کردند و ثبات‌شان بیشتر بود. این در حالی است که همچنان کاهش تقاضا و کاهش داد و ستد را در بازار شاهد هستیم و بازار آرامی را پشت سر می‌گذاریم.
گفتنی است، در میان انواع ارز در ابتدای هفته‌ای که گذشت دلار آمریکا ۴۰۱۴ تومان، یورو ۴۷۸۵ تومان، پوند انگلستان ۵۳۶۳ تومان، ‌لیر ترکیه ۱۱۴۲ تومان، یوان چین ۶۴۸ تومان، ‌ درهم امارات ۱۱۲۰ تومان بود. اما در آخر هفته دلار آمریکا ۴۰۱۹ تومان، یورو ۴۷۹۰ تومان، ‌ پوند انگلستان ۵۳۵۱ تومان، ‌ لیر ترکیه ۱۱۲۸ تومان، یوان چین ۴۳۹ تومان و درهم امارات ۱۱۱۹ تومان عرضه شد.
همچنین در بازار سکه در ابتدای هفته سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان و در آخر هفته یک میلیون و ۳۰۹ هزار تومان قیمت داشت. نیم سکه ابتدای هفته ۶۶۶ هزار تومان و در آخر هفته ۶۵۷ هزار تومان فروخته شد و ربع سکه در ابتدای هفته ۳۸۶ هزار تومان و در آخر هفته ۳۷۵ هزار تومان قیمت داشت.
در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار در اول هفته ۱۲۴ هزار و ۶۶۷ تومان و در آخر هفته ۱۲۳ هزار و ۳۲۸ تومان قیمت داشت. هر مثقال طلا هم ابتدای هفته ۵۴۰ هزار تومان و در آخر هفته ۵۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه شد. همچنین هر اونس طلای جهانی ابتدای هفته ۱۳۰۴ دلار و ۳۰ سنت و در آخر هفته ۱۲۸۳ دلار و ۲۰ سنت داد و ستد شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، روند قیمت در بازار طلا با کاهش چشمگیر قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به دنبال داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه پیدا کند، باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.

قیمت نقره همپای طلا ارزان شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی پیدا کرده است.

سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع‌سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900315

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا