Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استقلال با برتري دو بر يک برابر نساجي به مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي صعود کرد.
به گزارش "ورزش سه"، در بازي که شفر براي اولين بار جام حذفي فوتبال ايران را تجربه مي کرد استقلال با نمايشي برتر با گل هاي دقيقه 28 و 59 اسماعيلي قرباني در مقابل تک گل اوساني در دقيقه 71 به برتري رسيد تا آبي ها با روحيه اي خوب به استقبال دربي تهران بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي/ ساعت 16:45
استاديوم آزادي/ تعداد تماشاگر:
داور: موعود بنيادي فر / کمک ها: عليرضا ايلدروم، محمدرضا مديرروستا

ترکيب استقلال:
حسين حسيني، مجيد حسيني، روزبه چشمي، ميلاد زکي پور، وريا غفوري، اميد ابراهيمي، داريوش شجاعيان، خسرو حيدري (90 - پادواني)، سرور چپاروف، فرشيد اسماعيلي (80 - فرشيد باقري) و علي قرباني (78 - سجاد شهباززاده)
سرمربي: وينفرد شفر

ترکيب نساجي
مجتبي روشنگر، مهرداد عبدي، مرتضي غلامعلي تبار، مجتبي بيژن، مجتبي ممشلي، علي اکبر فرهنگ (60 - محمد اوساني)، حسين کريمي (64 - رحمان جعفري)، محمود شفيعي، محمد آشتياني (77 -حسن نجفي)، احسان پيرهادي و مجتبي محبوب مجاز
سرمربي: مهدي پاشازاده
کارت زرد:
محبوب مجاز (54) مهرداد عبدي (82) احسان پيرهادي(95) حسن نجفي(96) از نساجي مازندران
ميلاد زکي پور(62) ورياي غفور(81) چپاروف(87) از استقلال
شرح بازي:
بازيکنان استقلال در نيمه اول بازي را تهاجمي آغاز کردند و پرس شديد روي بازيکنان نساجي باعث اشتباه پرتعداد مدافعان اين تيم شدند. استقلالي ها در هفته ابتدايي هميشه به ضعف بدني متهم بودند اما تمرينات بدنسازي پرفشار استقلالي ها در طول دو هفته اي که شفر هدايت اين تيم برعهده گرفته است باعث شد اين تيم در تمام طول 45 دقيقه بازي برتري فاحشي نسبت به حريفش داشته باشد. استقلالي ها در طول 45 دقيقه نيمه اول بارها با پرسش شديد توپ را از مدافعان نساجي گرفتند که در يکي از اين صحنه ها فرشيد اسماعيلي روي اشتباه غلامعلي تبار موفق شد دروازه نساجي را باز کند. استقلال بعد از گل هم نمايش برتري از حريفش داشت و اجازه نداد نساجي خطر جدي روي دروازه اين تيم ايجاد کند. در نهايت استقلال در نيمه اول با نتيجه يک بر صفر نساجي را شکست داد تا آبي ها را با روحيه اي خوب به رختکن بروند.
نيمه دوم هم برتري مطلق استقلال آغاز شد و آبي ها که انگيزه زيادي براي زياد کردن تعداد گل هاي خود بودند، بازهم حملات خود را ادامه داند و موقعيت هاي خوبي هم روي دروازه حريف خلق کردند که علي قرباني در اين دقايق دو موقعيت عالي گلزني را از دست داد. اما در دقيقه 59 سانتر زيباي زکي پور توسط علي قرباني وارد دورازه نساجي شد تا آبي ها با خيال راحت دقايق باقي مانده را دنبال کنند. اما مهدي پاشازاده که در دقايق پاياني از زمين بازي اخراج شده بود در تعويضي هوشمندانه ترجيحي داد اوساني را وارد بازي کند و به او جز گلي که در دقيقه 71 زد موفق شد روند بازي را تغيير بدهد. بعد از اين دقيقه حملات نساجي خطرناک شد هرچند که استقلال هم روي ضد حمله ها چند بار دروازه نساجي را تهديد کرد اما در نهايت موفق به گلزني نشد تا استقلال با ارائه بازي برتر به مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي صعود کند.
شرح گل‌ها:
1-0 (استقلال): اشتباه غلامعلي تبار باعث شد علي قرباني توپ را بدست بياورد و پاس او به فرشيد اسماعيلي در موقعيت تک به تک باعث شد او دروازه نساجي را در دقيقه 28 باز کند.



2-0 (استقلال): سانتر ميلاد زکي پور در نهايت با ضربه زير طاقي علي قرباني وارد دروازه نساجي شد تا خيال استقلال از کسب پيروزي در دقيقه 59 راحت شود.
2-1 (نساجي): پاس عمقي قوق العاده از وسط زمين اوساني را در موقعيت تک به تک قرار داد و او با يک بغل پا دروازه استقلال را باز کرد.


اتفاق ويژه:
استقلال ديدار با نساجي را با دو مهاجم آغاز کرد و هر دو مهاجم موفق به گلزني در اين ديدار شدند. فرشيد اسماعيلي و علي قرباني دو مهاجم استقلال بودند که موفق شدند طلسم گل نزدن مهاجمان استقلال را بعد از حدود 10 ديدار در جام حذفي و ليگ برتر بشکنند و صعود آبي ها به جمع 8 تيم برتر جام حذفي را پايه گذاري کنند. استقلال برابر نساجي در خط حمله بر خلاف ديدارهاي گذشته روز بسيار خوبي را پشت سر گذاشت و حالا هواداران اين تيم مي توانند باز هم به خط حمله خود براي موفقيت دل ببندند.
بهترين بازيکن:
در روزي که فرشيد اسماعيلي و علي قرباني براي استقلال گلزني کردند، داريوش شجاعيان نمايش بسيار خوبي در ترکيب آبي ها داشت. هافبک تازه وارد تيم استقلال که رفته رفته تبديل به يکي از بازيکنان کليدي اين تيم شده است. شجاعيان در بازي بدون توپ و زمانيکه استقلالي ها به دنبال باز پس گيري توپ هستند نقش پر رنگي ايفا مي کند و همواره در جريان بازي کمترين فاصله را با بازيکن صاحب توپ دارد تا حالا چهره اي تاثير گذار و کليدي در تيم شفر باشد.
دقايق حساس:
دقيقه 3 : سانتر زکي پور مي رفت يک راست وارد دروازه شود اما عکس العمل روشنگر مانع از اين اتفاق شد.
دقيقه 5 : سانتر از سمت چپ به روي دروازه استقلال را محبوب مجاز به ضربه سر به سمت دروازه شد که حسيني اشتباه کرد اما مدافعان توپ را جمع کردند.
دقيقه 10 : اشتباه مدافعان نساجي با توپ دزدي زيباي اسماعيلي همراه شد اما در حالي که او در موقعيت سه به تک قرار داشت ترجيح داد خودش ضربه را بزند و اين موقعيت عالي از دست رفت.
دقيقه 14 : بازهم ناهماهنگي مدافعان نساجي باعث شد خسرو حيدري توپ را در اختيار بگيرد اما سانتر او را روشنگر مهار کرد و اجازه نداد توپ به فرشيد اسماعيلي برسد.
دقيقه 22 : سانتر زيباي داريوش شجاعيان به ضربه سر فرشيد اسماعيلي همراه شد اما با بدشانسي توپ به تير دروازه برخورد کرد و راهي به دروازه نداشت.
دقيقه24 : سانتر داريوش شجاعيان بازهم با ضربه سر اسماعيلي همراه شد اما اين ضربه هم با اختلاف کم به بيرون رفت.
دقيقه 37 : پاس خسرو حيدري در موقعيت ايده آل به علي قرباني رسيد اما او ضربه اش را به بدترين حالت ممکن به بيرون زد.
دقيقه 42 : سانتر خسرو حيدري مي رفت با ضربه علي قرباني وارد دروازه نساجي شود ولي روشنگر به خوبي توپ را در اختيار گرفت.
دقيقه 45 : شوت علي قرباني از پشت محوطه جريمه با اختلاف کم به بيرون رفت.
دقيقه 51 : سانتر دقيق پيرهادي به يک ضربه سر نياز داشت تا وارد دروازه استقلال شود اما مشت حسيني اين موقعيت را از نساجي گرفت.
دقيقه 52 : يک و دو بازيکنان و پاس عالي اسماعيلي استقلال در موقعيت خوب به قرباني رسيد اما ضربه بي دقت او به آسمان رفت.
دقيقه 54 : شوت آرام محبوب مجاز به سادگي در دستان حسيني قرار گرفت.
دقيقه 73 : ضربه اسماعيلي از گوشه چپ محوطه جريمه به راحتي در دستان روشنگر قرار گرفت.

حواشي:
*در اتفاقي عجيب براي بازي امروز تعداد هواداران نساجي بيشتر از هواداران استقلال در استاديوم آزادي هستند.
*تماشاگران استقلال از نيروي انتظامي درخواست داشتند که سکوهاي بيشتري به آنها اختصاص داده شود که اين درخواست مورد موافقت واقع نشد.
*استقلالي ها تا دقايقي پيش از شروع بازي تنها 5 هزار سکوي استاديوم آزادي را به خود اختصاص داده اند.
*تماشاگران استقلال پيش از شروع بازي تنها 5 هزار سکو را به خود اختصاص داده اند.
* پسر وينفرد شفر آناليزور در آزادي حضور دارد و بازي تيمش از نزديک تماشا مي کند.
*اشکان نامداري مربي دروازه بان هاي استقلال با توجه به اين که قراردادي ندارد اجازه نشستن روي نيمکت را پيدا نکرد.
*مهدي پاشازاده پيش از شروع بازي به شدت از سوي هواداران استقلاال تشويق شد. عده اي او را در آينده سرمربي استقلال مي دانند.
*تماشاگران استقلال در دقيقه 22 با تشويق منصور پورحيدري ياد اسطوره باشگاه خود را زنده نگه داشتند.
*شعار هواداران نساجي عليه استقلالي ها باعث درگيري لفظي بين هواداران دو تيم در استاديوم آزادي شده است.
*بين دو نيمه مهدي پاشازاده به شدت از سوي هواداران استقلال تشويق شد.
*در دقيقه 56 بازي که داور به نفع استقلال خطا اعلام کرد مهدي پاشازاده به شدت عصباني شد تا جايي که چند دقيقه هم روند بازي قطع شد. در اين هنگام داور مهدي پاشازاده را از زمين اخراج کرد اما او حاضر نشد از زمين بازي خارج شود و روند بازي چند دقيقه قطع شد. در نهايت پاشازاده بيرون رفت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار

تیم صدرنشین استقلال در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر برابر تراکتور در تبریز به تساوی دست یافت و البته دو امتیاز حساس را در یادگار امام جا گذاشت.

به گزارش تابناک ورزشی، استقلال از ساعت 17 امروز (چهارشنبه) در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف تراکتور رفت و با تساوی بدون گل متوقف شد.

شاگردان جواد نکونام با این تساوی 54 امتیازی شدند و در صدر جدول باقی ماندند ولی در صورت برتری پرسپولیس برابر سپاهان جایگاه خود را پنج هفته به پایان لیگ از دست می‌دهند. حمید مطهری دستیار سابق یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس، نیز با متوقف کردن استقلال،  پیام خوبی برای سرخپوشان فرستاد. تیم او اکنون در رده چهارم ایستادند.

ترکیب تراکتور: حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، ریکاردو آلوز، سیدمهدی حسینی، گوستاوو واگنین، مهدی هاشم‌نژاد(4+90 سجاد آشوری)، رحمان جعفری (77 - مهدی عبدی) و امیرارسلان مطهری (64 - امیرحسین حسین‌زاده)

ترکیب استقلال: محمدرضا خالدآبادی، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی (4+90- میلاد فخرالدینی)، ابوالفضل جلالی، مهرداد محمدی (82 - پیمان بابایی)، آرش رضاوند (88 - امید حامدی‌فر)، زبیر نیک‌نفس، گوستاوو بلانکو و جلال‌الدین ماشاریپوف (4+90 جعفر سلمانی)

داور: پیام حیدری

 

لحظات حساس مسابقه 

دقیقه 7: پاس عمقی خوبی به مهرداد محمدی رسید و این بازیکن می‌توانست دروازه تراکتور را باز کند ولی توپ را جایی زد که پورحمیدی حضور داشت و آن را دور کرد.

دقیقه 50: محمدی با عبور از یک بازیکن وارد محوطه جریمه تراکتور شد و به مدافعان حریف خورد اما داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 66: ارسال مهدی شیری و ضربه سر امیرحسین حسین‌زاده موقعیت جدی برای تراکتور بوجود آورد ولی توپ این بازیکن از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 70: ضربه ایستگاهی مهرداد محمدی به قسمت پشتی تیر افقی دروازه تراکتور برخورد کرد.

دقیقه 80: گوستاوو بازیکن تراکتور به محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد ولی توپ او را برگرداندند. در ادامه توپ دیگری می‌رفت برای تراکتور موقعیت ایجاد کند که خالدآبادی آن را گرفت.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس ۰ - ۰ سپاهان / تقسیم امتیاز در جدال سنتی / استقلال صدرنشین ماند
  • فرار نساجی از منطقه سقوط/ دربی کرمان برنده نداشت
  • خلاصه بازی ذوب آهن و نساجی + فیلم
  • شکست ذوب‌آهن در فولادشهر، بحران در خانه جدی‌تر از همیشه
  • مس با محرم دربی استان را هم نباخت
  • استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار! / جدال حنجره‌ها جای زانوها
  • استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار
  • فرصت‌طلبی رزاق‌پور با غیبت دانیال در دربی
  • استقلال و برنامه خاص برای وقت‌های اضافه!
  • هدیه به بارسا: دروازه‌بان والنسیا بدل تراشتگن شد