Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@08:08:12 GMT

تفريحات و سرگرمي‌هاي سالم دوران بارداري

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۴۸۹۵۱

تفريحات و سرگرمي‌هاي سالم دوران بارداري

خبرگزاري آريا -

معمولا تمام خانم‌ها مراحل اوليه بارداري هيجان‌زده هستند و اگر بارداري براي نخستين بار باشد، اين هيجانات بيشتر است. كم‌كم حالت تهوع‌ها، دل دردها، كمردردها و بي‌اشتهايي به غذاها شروع مي‌شود و در سه ماه نخست بارداري به اوج خود مي‌رسد. با افزايش ماه‌هاي بارداري، صبر و تحمل خانم‌ها كمتر مي‌شوند و روزها را براي رهايي از اين وضعيت مي‌شمارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سه ماه آخر بارداري تقريبا بيقرار مي‌شوند و ديگر تحمل اين شرايط را ندارند و به نظرشان روزها تمام نمي‌شود. در چنين شرايطي تغيير برنامه روزانه زندگي و فعاليت‌هاي روزمره و توجه به فعاليت‌هاي ديگر مي‌تواند بسيار كارگشا باشد.
عكس بگيريد
در طول دوران بارداري مي‌توانيد سري به آتليه بزنيد و از اين روزهاي خود عكس بگيريد. حتي مي‌توانيد اين كار را ماه به ماه انجام دهيد تا از تغييرات فيزيكي خود در طول 9 بارداري يك آلبوم عكس تهيه كنيد و براي نشان دادن عكس‌ها به فرزندتان لحظه شماري كنيد. مي‌توانيد هر بار كه با همسرتان از خانه خارج مي‌شويد يا وقتي با دوستان‌تان هستيد، عكس يادگاري بگيريد. در مواقع بيكاري و فراغت سعي كنيد چند خطي خاطره بنويسيد. هر بار كه حس خاصي را تجربه مي‌كنيد، بنويسيد. در ضمن مي‌توانيد در كنار هر بخشي كه مي‌نويسيد، يك عكس هم بچسبانيد تا آلبوم خاطرات‌تان تكميل شود. اگر از عكس‌هاي خانوادگي و عكس با دوستان استفاده كنيد، كارتان جذاب‌تر مي‌شود. به اين ترتيب دوران بارداري شما بسيار به ياد ماندني خواهد شد.
خريد كردن
خريد كردن از جمله فعاليت‌هاي مورد علاقه خانم‌هاست و وقتي پيشنهاد خريد رفتن به آنها مي‌شود، بسيار خوشحال مي‌شوند. اگر در اثر بارداري دچار احساس رخوت و سستي شده‌ايد و حوصله هيچ كاري نداريد، هفته‌اي يك دو بار به خريد برويد و با توجه به بودجه‌اي كه داريد، خريد كنيد. البته هميشه هم نيازي نيست چيزي بخريد. گاهي اوقات با سرزدن به مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مي‌شود كمي وقت گذراند و از آخرين مد لوازم و لباس‌ها مطلع شد. در ضمن در هر بار خريد مي‌توانيد يك تكه از لباس‌ها و وسايل مورد نياز فرزندتان را خريداري كنيد.
سعي كنيد غذاهاي جديد درست كنيد
از كتاب آشپزي دستور پخت چند غذاي جديد را ياد بگيريد. مي‌توانيد خودتان اين‌كار را انجام دهيد و يا از نزديكان‌تان كمك بگيريد. از غذاهاي سالم و متنوع كه هم طعم خوبي دارند و هم سرشار از مواد مغذي هستند، استفاده كنيد. درست كردن سوپ‌هاي مختلف، سالادهاي متفاوت و غذاهاي ديگر را ياد بگيريد. وقتي كه چيزهاي جديد براي خوردن تهيه مي‌كنيد، همسرتان نيز هيجان‌زده و خوشحال مي‌شود.
به ظاهر خود برسيد
احتمالا در طول دوران بارداري از ظاهر خود و رسيدگي به آن غافل مي‌شويد. كمي وزن اضافه مي‌كنيد و شكم‌تان بسيار بزرگ‌تر مي‌شود. برخي از خانم‌ها دچار تغييرات ديگر مثل تيره شدن پوست و ايجاد لكه‌ها پوستي نيز تجربه مي‌شوند. تغيير ظاهر قيافه ممكن است باعث ‌شود تا اعتماد به نفس خود را از دست بدهيد، ولي نبايد اينگونه باشد؛ زيرا تمام خانم‌ها در چنين موقعيتي اين مرحله را تجربه مي‌كنند و شما مستثني نيستيد. بهتر است ظاهر خود را به روز كنيد. به پوست‌تان رسيدگي كنيد. روي آن ماسك بگذاريد. موهاي‌تان را هم مرتب كنيد. مي‌توانيد از لوازم آرايشي گياهي و بدون خطر براي افزايش زيبايي موها و در عين حال حفظ سلامت آنها استفاده كنيد. ناخن‌هاي‌تان را زيباتر كنيد و شكل بهتري به آنها بدهيد. اگر مدل موهاي‌تان را تغيير دهيد، اعتماد به نفس‌تان بيشتر مي‌شود. حتي مي‌توانيد از لباس‌هاي متنوع با مدل‌هاي جالب و جديد استفاده كنيد، البته لباس‌هايي كه متناسب سايز شما باشند.
به گردش‌ها و سفرهاي كوتاه و يا پيك‌نيك برويد
در طول دوران بارداري، به خصوص در سه ماه دوم بارداري، مي‌توانيد ترتيب يك سفر كوتاه و يا حتي در حد يك پيك نيك را بدهيد. هنگام سفر به تمام توصيه‌هاي پزشك خود عمل كنيد. در واقع بهتر است كه قبل از اين كار ابتدا از پزشك‌تان اجازه بگيريد. فراموش نكنيد كه داروهاي خود را همراه ببريد. با مسافرت و رفتن به خارج از شهر مسلما لذت زيادي خواهيد برد. سعي كنيد با بهترين دوستان‌تان سفر كنيد. اما بهتر است از فكر سفر در روزهاي پاياني بارداري منصرف شويد.
شمعي روشن كنيد
به هنگام شام خوردن در كنار همسرتان، شمع روشن كنيد. حتي مي‌توانيد يك شب يك هتل يا رستوران را رزرو كنيد و به اتفاق همسرتان به آنجا برويد تا يك شب رمانتيك را آنجا در كنار هم باشيد. روزهاي عاشقانه با همسرتان را مثل روزهاي نخستين آشنايي‌تان با شكوه و به يادمادني كنيد. اين اتفاقات خوشايند عشق و علاقه ميان شما را بيشتر مي‌كند. حتي مي‌توانيد براي خوشحال‌تر شدن يكديگر به هم هديه بدهيد و اين هديه مي‌تواند يك شاخه گل رز باشد كه سمبل عشق و علاقه است.
ورزش كنيد
در برنامه روزانه خود، زماني را براي ورزش كردن اختصاص دهيد. به پياده‌روي برويد. احساس تازگي و نشاط كنيد. اين‌كار را اگر صبح‌ها انجام دهيد، بهتر است. در پارك و فضاهاي سبز بيشتر احساس سر زندگي خواهيد كرد. مي‌توانيد از همسايه يا دوستان‌تان بخواهيد كه در اين پياده‌روي همراهي‌تان كنند. پياده‌روي بهترين ورزش دوران بارداري است. مي‌توانيد يوگا و مديتيشن را نيز تمرين كنيد و آنها را در خانه انجام دهيد. براي انجام اين فعاليت‌ها بهتر است كه از راهنمايي‌هاي افراد متخصص بهره‌مند شويد.
كتاب بخوانيد
شما مي‌توانيد بهترين لحظات دوران بارداري خود را با كتاب خواندن سپري كنيد. كتاب‌ها و مقاله‌هاي خوب را انتخاب كنيد. مي‌توانيد كتاب‌هايي در مورد بارداري، مراقبت از جنين، مراقبت از كودك، تغذيه سالم در دوران بارداري و ... بخوانيد. اين كتاب‌ها ميزان آگاهي و دانش شما را در وضعيتي كه در آن هستيد، افزايش مي‌دهند. حتي مي‌توانيد در همنشيني‌هاي‌تان با ساير خانم‌ها از چيزهايي كه خوانده‌ايد و آگاه شده‌ايد، حرف بزنيد و تبادل نظر كنيد.
يك فهرست از اسامي كودكان تهيه كنيد
حالا ديگر وقت آن رسيده است كه به طور جدي به انتخاب اسم براي فرزندتان فكر كنيد. فهرستي از اسامي دخترانه يا پسرانه تهيه كنيد. بهتر است براي فرزندتان اسم كوتاه و پر معني انتخاب كنيد. با اين آمادگي بعد از تولد فرزندتان ديگر استرس انتخاب اسم را نخواهيد داشت. حتي مي‌توانيد براي انتخاب اسم از اينترنت كمك بگيريد.
خوب و آسوده بخوابيد
زمان بهره‌مندي از خواب آرام و آسوده حالاست. بعد از تولد فرزندتان ديگر فرصت و شانس خواب راحت و آسوده را نخواهيد داشت. بهتر است كه حالا زمان را غنيمت بشماريد و تا جائي كه امكان دارد، بخوابيد و استراحت كنيد. نوزادان معمولا تمام طول شب را نمي‌خوابند؛ پس به زودي خواب آسوده و آرام شبانه را براي مدتي از دست خواهيد داد و اين روند دست كم تا 1-2 سال ادامه دارد. بارداري دوراني است كه براي شما احساسات متفاوت به همراه خواهد داشت؛ يك مرحله متفاوت با احساسات متفاوت. گاهي اوقات احساس شادي مي‌كنيد و گاه احساس غم و اندوه. حتي ممكن است افسرده شويد؛ ولي تمام اين افت و خيزها نبايد مانع لذت بردن شما از زندگي شوند. بهتر است تلاش كنيد خود را شاد نگه داريد و استرس‌تان را كاهش دهيد. زندگي سالم و شاد شما حتما براي نوزادتان مفيد خواهد بود.
منبع:‌ کودک سالم


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان با اشاره به اینکه  ۷۰۰ نفر از شهرستان‌ها استان به این جشنواره معرفی شدند گفت: از این تعداد ۴۰۰ نفر انتخاب شدند

بهشتی پور افزود: این جشنواره با موضوع پیشگیری اجتماعی و سطح سلامت روانی برگزار شد.

وی گفت: افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی در دو بخش نقاشی و شعر کوتاه و متوسطه اول در بازی‌های کامپیوتری و روایتگری و هوش مصنوعی اثار خود را به جشنواره ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • جسد‌های باستانی سالم در ایران بعد از کشف نابود شدند! | فیلم
  • گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم