Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@15:40:21 GMT

ويندوزفون، شکستي باشکوه براي مايکروسافت

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۰۶۱۱

ويندوزفون، شکستي باشکوه براي مايکروسافت

خبرگزاري آريا - مجله ديجي کالا - محسن چينه‌کش: مايکروسافت خبري را اعلام کرد که از چند سال پيش همه آن را مي‌دانستند: سيستم عامل موبايل ويندوزفون مرده است. بنابراين ديگر نه توسعه‌ي ويندوزفون ادامه خواهد داشت، نه مي‌توان انتظار احيا شدن معجزه‌آسايي را براي آن کشيد، و نه مايکروسافت تلاش خواهد کرد با دوقطبي قدرتمند iOS اپل و اندرويد گوگل رقابت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مايکروسافت جديدي که «ساتيا نادلا» (Satya Nadella) ساخته، همکاري را بر رقابت ترجيح مي‌دهد. دست کم اين چيزي است که احتمالا مايکروسافت به عنوان دليلش براي کنار گذاشتن کامل ويندوزفون به خودش مي‌گويد.
با اين حال شکست کلي ويندوزفون نبايد روي مجموعه‌اي از پيروزي‌ها و پيشرفت‌هاي کوچک آن را بپوشاند. موفقيت‌هايي که مايکروسافت و شرکاي سخت‌افزاري آن هيچ‌گاه برايش به اندازه‌ي کافي مورد توجه قرار نگرفتند. ويندوزفون در ابتداي مسيرش، يعني در سال 2010، نماينده‌ي جسورانه‌ترين و اصيل‌ترين بازنگري در ماهيت گوشي هوشمند، از زمان معرفي آيفون در سال 2007 بود. ويندوزفون بر خلاف اندرويد بازتوليد ماتريس آيکن‌هاي iOS نبود؛ و برخلاف اندرويد روي ضعيف‌تري سخت‌افزار هم سريع و روان اجرا مي‌شد.
با توجه به اين که بعيد مي‌رسد در آينده فرصت زيادي براي صحبت کردن در مورد ويندوزفون وجود داشته باشد. تصميم گرفتيم در اين مطلب نگاهي به برخي از مهم‌ترين رويدادهاي تاريخ اين سيستم عامل موبايل نگون بخت در طي اين چند سال بيندازيم.

اکتبر 2010: معرفي يک سيستم عامل موبايل کاملا متفاوت
دقيقا 7 سال پيش در تاريخ 11 اکتبر 2010 بود که گيک تکنولوژي «استفان فراي» (Stephen Fry) در برابر جمعي از تماشاگران مشتاق در لندن ايستاد و اعلام کرد که از معرفي سيستم عامل جديد ويندوزفون هيجان‌زده است. فراي که مدت‌ها هوادار آيفون بود، از لحظات لذت‌بخش کوتاهي که اين سيستم عامل جديد با طراوت برايش مهيا مي‌کرد گيج شده بود. او براي استقبال از اين سيستم عامل دلايلي خوبي داشت: ويندوزفون اصلي در آن روزها به شکل جذابي متفاوت بود و از بسياري نظرها جلوتر از زمان خودش به نظر مي‌رسيد.

برخي رابط کاربري ويندوزفون 7 را ميليون‌ها کيلومتر جلوتر از طراحي خشکي مي‌دانستند که بر آيفون‌ها و تلاش‌هاي سامسونگ براي کپي کردن آن حاکم بود. در حالي که در آيفون با آيکن‌هايي ثابت طرف بوديد، ويندوزفون براي شما کاشي‌هايي را نمايش مي‌داد که روي آن‌ها اطلاعات زنده و به‌روز ديده مي‌شد. براي مثال کاشي تقويم قرار ملاقات بعدي شما را نشان مي‌داد، روي کاشي اپليکيشن مسيج مي‌توانستيد خلاصه‌اي از متن پيام‌ها را بخوانيد، آخرين تماس از دست رفته را روي کاشي اپ تلفن مي‌ديد و به همين ترتيب. الان هم زماني که به صفحات هاب در گوشي‌هاي اندرويدي (مانند بلينک‌فيد HTC، يا فيد گوگل) نگاه مي‌کنيد که اطلاعاتي مرتبط با شما را نمايش مي‌دهند، فراموش نکنيد که حداقل بخشي از ايده‌ي آن‌ها از کاري که مايکروسافت در ويندوزفون کرده بود آمده است. يا حداقل از چيزي که مايکروسافت پيش‌بيني کرده بود. به نظر مي‌رسد بزرگ‌ترين اشتباه مايکروسافت اين بود که موفق نشد اين چشم‌انداز جسورانه و طراحي جديد را تا انتها پيش ببرد؛ پس از اين که بازخوردهاي ابتدايي، ويندوزفون را براي کاربران بيش از حد ناآشنا و غريبه تلقي کرد، مايکروسافت براي جلب رضايت کاربران قدرت اوليه‌ي اين سيستم عامل را به اشکال مختلف و موثري تقليل داد.
حال به آساني مي‌توان فراموش کرد که ويندوزفون در آن زمان نسبت به اندرويد تا چه اندازه سريع‌تر و روان‌تر حس مي‌شد. حتي کيبورد لمسي مايکروسافت هم به شدت بهتر بود. اگر بخواهيد در مورد بهترين و موثرترين روش نمايش اطلاعات مفيد و نوتيفيکيشن‌ها روي لاک اسکرين صحبت کنيد هم بايد با سراغ روش مايکروسافت برويد. ويندوزفون از يکي از مهم‌ترين و فراگيرترين جنبه‌ها با آيفون برابر بود؛ بيش از همه به اين دليل که مايکروسافت تصميم گرفته بود مثل اپل، تجربه‌ي کاربري را روي تمام گجت‌هاي ويندوزفون به شدت تحت نظارت داشته باشد. نرم‌افزارها در سيستمي کاملا بسته توليد مي‌شد و نتيجه‌ي آن محصولاتي بسيار تروتميز و بهينه بود.

نوامبر 2011: انقلاب طراحي صنعتي
سهم اکوسيستم ويندوزفون در عرصه‌ي وسيع‌تر طراحي کلي گوشي‌هاي هوشمند هيچ‌گاه به درستي درک نشده است. پلتفرم ويندوزفون اولين بار با معرفي گوشي‌هاي منحصربه‌فردي مانند سامسونگ Omnia 7 با صفحه‌نمايش 4 اينچي OLED، دل Venue Pro با کيبورد کشويي و HTC 7 Surround با اسپيکر داخلي بزرگ و استند شروع به کار کرد. ولي سال بعد با معرفي دو گوشي ويندوزفون 8X و 8S از سوي HTC و گوشي نوکيا لوميا 800 بود که ما واقعا پيشروي ويندوزفون در زمينه‌ي طراحي صنعتي را ديديم.
طراحي اين گوشي‌ها از زيباترين و نوآورانه‌ترين نمونه‌هاي آن زمان بود. نوکيا با بهره‌برداري از طراحي بالش مانند نوکيا N9 در واقع داشت از خودش دزدي مي‌کرد، ولي اين موضوع اهميتي نداشت. مهم اين بود که براي مدت کوتاهي در اواخر سال 2011، ويندوزفون برخي از بهترين سخت‌افزارهاي موجود را در تسخير خود داشت. آيفون معاصر اين گوشي‌ها يعني آيفون 4s گوشي خوبي بود، ولي صفحه‌نمايش کوچک‌تري داشت و يک سال از عمر طراحي تکراري آن مي‌گذشت.
مايکروسافت توانست ويندوزفون 7 را با مجموعه‌اي از طراحي‌هاي متفاوت تعدادي از مطرح‌ترين توليدکنندگان جهاني گوشي موبايل معرفي کند و يک سال بعد اين روند با بهترين طراحي‌هاي نوکيا و HTC ادامه پيدا کرد. نوکيا تمام آينده‌اش را وقف ويندوزفون کرد و HTC سرمايه‌ي زيادي را براي توليد گوشي‌هاي 8X و 8S اختصاص داد. اين اتفاقات در کل يکي از نقاط عطف را در تاريخ ويندوزفون رقم زد. شکست نهايي اين گوشي‌ها در ضربه زدن به تسلط آيفون و گوشي‌هاي اندرويدي بر بازار، همان چيزي بود که باعث شد شرکاي سخت‌افزاري مايکروسافت رفته‌رفته ايمان خود را به اين پلتفرم از دست بدهند و نوکيا به عنوان توليدکننده‌ي گوشي موبايل در نهايت به نابودي کشيده شود.
جولاي 2013: دوربين گوشي موبايل يک قدم به جلو مي‌رود
‌ويندوزفون ابتدا پيش‌فرض‌هاي ما را در مورد رابط کاربري خوب به هم ريخت. سپس اين سيستم عامل برخي از بهترين و زيباترين سخت‌افزارهايي را که ديده بوديم به ما داد. در نهايت پيش از اين که ستاره‌ي بخت ويندوزفون رو به خاموشي برود، اين سيستم عامل موفق شد تکنولوژي دوربين موبايل را به لطف گوشي لوميا 1020 و برجستگي خاطره‌انگيز دايره‌وار دوربينش، يک گام جلوتر ببرد. گوشي نوکيا 1020 در واقع نسخه‌اي باب روزتر از نوکيا 808 PureView با سيستم عامل سيمبين بود. هر دوي اين گوشي‌ها به دوربيني با سنسور 41 مگاپيکسلي مجهز بودند و هر دو پيشرفتي چشمگير در زمينه‌ي عکاسي موبايل محسوب مي‌شدند. دوربين نوکيا 808 هنوز هم به قدري خوب است که مي‌توانيد به راحتي از آن به عنوان يک دوربين کامپکت استفاده کنيد و در مقابل هيچ گوشي هوشمند مدرني هم کم نياوريد. مدل بعدي يعني لوميا 1020 بيشتر تفاوت خودش را مديون بهره‌مندي از يک سيستم عامل بسيار بهتر و مدرن‌تر بود.

ويندوزفون با مجموعه‌ي متنوعي از مشکلات دست‌وپنجه نرم مي‌کرد که شانس آن را براي دست يافتن به موفقيت گسترده کاهش مي‌داد، ولي از نظر جنبه‌هاي اصلي طراحي سخت‌افزاري خوب، قابليت‌هاي عالي در زمينه‌ي عکاسي و شارژدهي مناسب کمتر کسي به آن شک داشت.

اوت 2013: مشکل مزمن اپليکيشن‌ها
اگر دوست داريد بدانيد چرا هيچ‌کدام از تلاش‌هاي شديد ويندوزفون به نتيجه نرسيد، پاسخ اين سوال را بايد در شکست مزمن اين پلتفرم در جذب توسعه‌دهندگان اپليکيشن‌ها جست‌وجو کنيد. هر بار که نوکيا يک گوشي ويندوزفون جديد معرفي مي‌کرد، مجبور بود از پاسخ به سوال‌هايي مانند اين که سرانجام کي اپليکيشن اينستاگرام براي اين پلتفرم عرضه مي‌شود طفره برود. در همان زمان که مايکروسافت در حال شکست دادن گوگل از نظر اپليکيشن‌هايي بود که به طور پيش‌فرض روي گوشي قرار دارند، گوگل به راحتي داشت بازي را در جبهه‌ي برخورداري از اپليکيشن‌هاي اصلي متفرقه و ساختن يک اکوسيستم غني مي‌برد. شايد اگر در دنيايي موازي زندگي مي‌کرديم که در آن موتور جست‌وجوي بينگ از جست‌وجوي گوگل برتر بود، سرويس هات‌ميل هنوز محبوبيت داشت و اينترنت اکسپلورر مرورگر مسلط باقي مانده بود، الان مي‌توانستيم در مورد سقوط اندرويد صحبت کنيم.
احتمالا مهم‌ترين اپليکيشني که جاي خالي آن در اکوسيستم مايکروسافت حس مي‌شد، اپليکيشن يوتيوب بود، و اين موضوع اتفاقي هم نبوده است. خصومت‌هاي گوگل و مايکروسافت بر سر حضور اپليکيشن يوتيوب در ويندوزفون پيشينه‌اي دور و دراز دارد. ولي در نهايت به نظر مي‌رسد گوگل دلش نمي‌خواسته به ويندوزفون شانسي براي تبديل شدن به رقيبي جدي براي اندرويد بدهد. شايد به نظر تحليلي ساده‌انگارانه برسد، ولي حتي ممکن است دليل مشابهي پشت تصميم گوگل براي پشتيباني نکردن از يوتيوب روي آمازون اکو شو وجود داشته باشد. اين تصميم را مي‌توان به چشم مثالي ديگر براي تلاش گوگل در فلج کردن يکي از رقباي مستقيم محصولاتش (که اين بار گوگل هوم است) با حذف کردن اپليکيشن يوتيوب ديد.

آوريل 2014: خريدن نوکيا
با فرا رسيدن سال 2014، ويندوزفون تقريبا تمام اندوخته‌ي خبرهاي خوبش را خرج کرده بود و داشت به درس عبرتي هم براي مايکروسافت و هم براي کل صنعت موبايل تبديل مي‌شد. مايکروسافت که پيش از اين با ترجيح دادن نوکيا، باعث شده بود HTC و سامسونگ از ويندوزفون فاصله بگيرند، دل را به دريا زد و کمپاني فنلاندي افسانه‌اي توليدکننده‌ي موبايل را خريد. پس از آن مجموعه‌اي از تغيير و تحولات در نام‌هاي تجاري و سمت افراد صورت گرفت که نتيجه‌ي آن قرار گرفتن اولين لوگوي مايکروسافت روي يک گوشي هوشمند مدرن بود. ولي مايکروسافت نتوانست مسيري را که به واسطه‌ي کمبود مزمن اپليکيشن‌ها در آن افتاده بود تغيير دهد و به تلاشش براي جلب نظر کاربران با استفاده از قدرت سنتي نوکيا در طراحي و دوربين ادامه داد. چيزي که در نهايت اتفاق افتاد اين بود که توليدکنندگان گوشي‌هاي اندرويدي مانند سامسونگ سرانجام نسبت به اهميت اين فاکتورها آگاه شدند و نوکياي سابق را در بازي خودش شکست دادند.

يکي از مشکلات جدي مايکروسافت پيش از خريدن نوکيا اين بود که در تعيين اولويت‌ها تناقض داشت. مايکروسافت آيفون را نشانه گرفته بود، ولي نوکيا تمايل داشت سيستم عامل بهينه‌ي ويندوزفون را روي گوشي‌هايي با قيمت کمتر عرضه کند. نوکيا تلاش مي‌کرد روي تصور مثبتي که از برندش در بازارهاي رو به رشدي مانند شبه‌قاره‌ي هند وجود داشت سرمايه‌گذاري کند، در حالي که مايکروسافت به راهي براي مقابله با قديمي‌ترين رقيبش مي‌انديشيد. فرسايش در هر دو جبهه باعث شد، پيشرفت کند ويندوزفون به تيتر خبرها تبديل شود. اتفاقي که قابل پيش‌بيني بود، چرا که دو شرکت تلاش مي‌کردند به اهداف متفاوتي دست پيدا کنند.
درس مايکروسافت براي کمپاني‌هايي مانند گوگل که به تازگي بخشي از تيم طراحي سخت‌افزار گوشي HTC را خريده است، چندين بعد دارد. نخست اين که اتخاذ رويکردي مشابه اپل براي کنترل دقيق طراحي تجربه‌ي کاربري بود که باعث شد ويندوزفون به سيستم عاملي روان و منسجم تبديل شود. اما دوم اين که اگر يک شرکت نرم‌افزاري، شرکاي سخت‌افزاري را از دور خود براند، احتمالا مانند مايکروسافت تمام مسير سقوط را طي خواهد کرد. مايکروسافت مي‌خواست نوکيا را به عنوان طراح ويژه‌ي سخت‌افزارهاي ويندوزفون در اختيار داشته باشد، ولي همچنان سامسونگ و HTC هم براي طراحي گوشي‌هاي ويندوزفوني خودشان پول خرج کنند. اين روش طمع کارانه بود و در نهايت هم به نتيجه نرسيد. اگر مايکروسافت نوکيا را زودتر خريده بود و براي ويندوزفون هدف و استراتژي واحدي تعيين مي‌کرد، احتمالا مي‌توانست جلوي بسياري از مشکلات بعدي را بگيرد. شکست دادن هم‌زمان iOS در بخش بالايي بازار و اندرويد در بخش پاييني بازار، هميشه يک بلندپروازي غيرمنطقي بود.

اوت 2015: سهم 2٫5 درصدي ويندوزفون
سه سال پس از اين که مايکروسافت نوکيا را خريد چه اتفاقي افتاد؟ در سال 2015 بازار موبايل به يک دو قطبي کامل بين آيفون و اندرويد تبديل شده بود. «گارتنر» (Gartner) گزارش داد 96٫8 درصد تمام گوشي‌هايي که فروخته شده، از يکي از اين دو سيستم عامل استفاده مي‌کنند. سهم مايکروسافت از اين بازار تنها 2٫5 درصد بود و روند کاهش آن ادامه داشت. بسياري از سرسخت‌ترين طرفداران ويندوزفون هم با پايان سال 2014 پرچم‌هاي سفيدشان را برافراشتند. تنها دليل اين که ويندوزفون تا سال 2017 براي باقي ماندن تقلا کرد اين بود که مايکروسافت منابع کافي براي حمايت از جسد نيمه‌جان آن را داشت.
اما حتي زماني که تمام اين سفر پرمخاطره را به عنوان تلاشي نافرجام براي رقابت با اپل و گوگل مي‌نگريم، نبايد چشمانمان را روي ميراث مفيدي که بر جاي گذاشته است ببنديم. صنعت موبايل بدون منابع قابل‌توجهي که مايکروسافت و شرکايش براي ساختن يک اکوسيستم کارآمد سوم خرج کردند، احتمالا بسيار ضعيف‌تر از الان بود. در اين جريان درس‌هاي زيادي براي ديگران و نوآوري‌هاي سخت‌افزاري زيادي براي الهام گرفتن نهفته است. ويندوزفون بايد به عنوان يکي از بهترين شکست‌هاي صنعت تکنولوژي در يادها بماند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کابل otg وصل نمیشه؟

اتصال فلش به گوشی از طریق کابل OTG، امکانی را فراهم آورده است تا بدون نیاز به کامپیوتر فلش را به گوشی وصل کنید. اما گاهی اوقات، ممکن است با وصل نشدن این کابل به دستگاه مواجه شوید. سوال «چرا کابل otg وصل نمیشه؟» باید گفت دلایل مختلفی از جمله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری علت این مشکل هستند. از جمله مهم‌ترین عوامل می‌توان به خرابی پورت دستگاه، عدم به‌روزرسانی سیستم‌عامل، ناسازگاری بین سخت‌افزار و نرم‌افزار، اشاره کرد. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

اتصال فلش به گوشی از طریق کابل OTG، امکانی را فراهم آورده است تا بدون نیاز به کامپیوتر فلش را به گوشی وصل کنید. اما گاهی اوقات، ممکن است با وصل نشدن این کابل به دستگاه مواجه شوید. سوال «چرا کابل otg وصل نمیشه؟» باید گفت دلایل مختلفی از جمله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری علت این مشکل هستند. از جمله مهم‌ترین عوامل می‌توان به خرابی پورت دستگاه، عدم به‌روزرسانی سیستم‌عامل، ناسازگاری بین سخت‌افزار و نرم‌افزار، اشاره کرد.
برای دریافت پاسخی جامع و کامل برای «چرا کابل otg وصل نمیشه؟» فقط کافی است 5 دقیقه از وقت خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید.
  ناسازگاری نرم‌افزاری؛ اصلی‌ترین علت وصل نشدن otg
یکی از اصلی‌ترین دلایل وصل نشدن کابل OTG به تلفن همراه، ناسازگاری نرم‌افزاری است. زمانی که دریابید کابل OTG سازگار نیست، باید نسبت به رفع علت ناسازگاری اقدام کنید؛ زیرا به این مشکل زمانی رخ می‌دهد که سیستم عامل دستگاه به‌روز نباشد. هم‌چنین ممکن است علت خرابی یا وصل نشدن کابل otg، پشتیبانی نکردن
گوشی از درایو فلش باشد. برای حل این مشکل، ابتدا باید بررسی کنید که سیستم عامل دستگاه به آخرین نسخه به‌روزرسانی شده است.
علاوه‌بر این، بررسی تنظیمات USB و اطمینان از فعال بودن گزینه‌های مرتبط با OTG در تنظیمات گوشی نیز روی فعالیت صحیح otg‌ تاثیر خواهد داشت. در پاسخ به سوال «چرا کابل OTG کار نمی‌کند؟» باید گفت اگر دستگاه شما به‌روز است و همچنان با مشکل مواجه هستید، نصب برنامه‌های جانبی مفید خواهد بود. البته که باید از سلامت رابط نیز اطمینان خاطر کافی را داشته باشید. فرقی نمی‌کند خرید عمده فلش otg را از کجا انجام داده‌اید، مهم است برای خرید فلش مموری کیفیت ساخت و گارانتی فلش otg را بررسی کنید.
    چرا کابل otg وصل نمیشه؟ خرابی یا معیوب بودن کابل
در پاسخ به سوال «چرا کابل OTG سازگار نیست؟» باید گفت معیوبی کابل می‌تواند مانع ایجاد اتصال otg با گوشی شود. ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت یا نگهداری نامناسب، کابل otgَ، دچار خرابی شده باشد. برای تشخیص این مشکل، ابتدا کابل OTG را با دستگاه دیگری تست کنید. هم‌چنین بررسی ظاهری کابل برای یافتن هرگونه آسیب از جمله پارگی، خمیدگی شدید در نزدیکی اتصالات یا سوختگی روکش کابل برای تشخیص سلامت otg‌ مفید است.
البته که برای جلوگیری از این مشکلات، پیشنهاد می‌‌کنیم رابط otg بدون کابل خریداری کنید. این رابط‌ها مانند یک فلش کوچک هستند که با روکش پلاستیکی یا فلزی سخت پوشانده شده‌اند که مقاومت otgها را افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که سلامت otg روی کیفیت فعالیت فلش مموری نیز تاثیر خواهد داشت. از‌همین‌رو برای حفظ کیفیت otg و فلش مموری، در زمان خرید فلش و اوتی‌جی، قیمت فلش ۱۲۸ گیگ یا سایر مدل‌ها را همراه با سرعت و کیفیت ساخت آن‌ها به دقت بررسی کنید.
  خرابی پورت دستگاه؛ علتی برای وصل نشدن رابط otg
زمانی که پورت گوشی خراب باشد، اتصال بین otg‌ و موبایل برقرار نمی‌شود. در این زمان ممکن است با نشانه‌هایی از جمله قطع و وصل شدن اتصال یا متصل نشدن فلش مواجه شوید. برای حفظ کیفیت فلش مموری، مهم است به سراغ خرید کابل OTG مرغوب اقدام کنید.
در پاسخ به سوال «چگونه کابل OTG را تست کنیم؟» باید گفت امکان تست کابل او‌تی‌جی وجود ندارد، اما خرید از مراکز معتبر می‌تواند برای دریافت محصول باکیفیت موثر باشد. برندهای معتبر تولید کننده فلش مموری و انواع otg، همواره خدمات گارانتی فلش مموری را نیز در نظر می‌گیرند تا رفاه مشتریان کاملا فراهم باشد.
    چرا کابل otg وصل نمیشه؟ خرابی یا معیوب بودن کابل
در پاسخ به سوال «چرا کابل OTG سازگار نیست؟» باید گفت معیوبی کابل می‌تواند مانع ایجاد اتصال otg با گوشی شود. ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت یا نگهداری نامناسب، کابل otgَ، دچار خرابی شده باشد. برای تشخیص این مشکل، ابتدا کابل OTG را با دستگاه دیگری تست کنید. هم‌چنین بررسی ظاهری کابل برای یافتن هرگونه آسیب از جمله پارگی، خمیدگی شدید در نزدیکی اتصالات یا سوختگی روکش کابل برای تشخیص سلامت otg‌ مفید است.
البته که برای جلوگیری از این مشکلات، پیشنهاد می‌‌کنیم رابط otg بدون کابل خریداری کنید. این رابط‌ها مانند یک فلش کوچک هستند که با روکش پلاستیکی یا فلزی سخت پوشانده شده‌اند که مقاومت otgها را افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که سلامت otg روی کیفیت فعالیت فلش مموری نیز تاثیر خواهد داشت. از‌همین‌رو برای حفظ کیفیت otg و فلش مموری، در زمان خرید فلش و اوتی‌جی، قیمت فلش ۱۲۸ گیگ یا سایر مدل‌ها را همراه با سرعت و کیفیت ساخت آن‌ها به دقت بررسی کنید.
  خرابی پورت دستگاه؛ علتی برای وصل نشدن رابط otg
زمانی که پورت گوشی خراب باشد، اتصال بین otg‌ و موبایل برقرار نمی‌شود. در این زمان ممکن است با نشانه‌هایی از جمله قطع و وصل شدن اتصال یا متصل نشدن فلش مواجه شوید. برای حفظ کیفیت فلش مموری، مهم است به سراغ خرید کابل OTG مرغوب اقدام کنید.
در پاسخ به سوال «چگونه کابل OTG را تست کنیم؟» باید گفت امکان تست کابل او‌تی‌جی وجود ندارد، اما خرید از مراکز معتبر می‌تواند برای دریافت محصول باکیفیت موثر باشد. برندهای معتبر تولید کننده فلش مموری و انواع otg، همواره خدمات گارانتی فلش مموری را نیز در نظر می‌گیرند تا رفاه مشتریان کاملا فراهم باشد.

دیگر خبرها

  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • چرا کابل otg وصل نمیشه؟
  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • برپایی نماز جماعت باشکوه توسط معترضان مقابل کاخ سفید + ویدئو
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • مدل «ددپول» گوشی پوکو F6 می‌سازد؟
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • گوشه‌ای از اجتماع بزرگ و باشکوه مردم قم در حمایت از فراجا