Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@19:26:17 GMT

تهدید تروریستی دانشگاه دولتی مسکو را تخلیه کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۰۶۷۰

 این تهدید تلفنی حوالی ساعت یک بامداد روز شنبه به وقت مسکو صورت گرفت و فرد ناشناس اعلام کرد که ساختمان بمب گذاری شده است.
 
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از اظهارات یک مقام امنیتی روس در گفت وگو با خبرگزاری اینترفاکس نوشت: در پی تهدید تلفنی، پیش از آمدن ماموران امنیتی با سگ های ویژه کشف مواد منفجره، بیش از یکهزار نفر از افراد واقع در ساختمان اصلی دانشگاه تخلیه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
دانشگاه مسکو بزرگترین دانشگاه دولتی روسیه که در یکی از هفت آسمانخراش های استالینی در منطقه وارابیوی گوری در مرکز پایتخت واقع شده و ساختمان اصلی آن دارای بیش از 5 هزار اتاق است و در قسمت های مختلف آن چند دانشکده و نیز خوابگاه های دانشجویان قرار گرفته است.
 
آخرین تهدیدهای تلفنی تروریستی در مسکو روز 26 مهر ماه انجام و موجب بسته شدن و تخلیه شش مرکز بزرگ از جمله سه ایستگاه قطار بین شهری در پایتخت روسیه شد.
 
موج نخست تهدیدهای تلفنی در روسیه میانه شهریور آغاز و سه روز ادامه داشت که در مجموع بیش از 150 هزار نفر از مراکز پرجمعیت شهرهای مختلف از جمله مسکو تخلیه شدند.
 
موج دوم تهدیدها تروریستی که اواخر شهریور ماه آغاز شد و 2 روز ادامه داشت، پس از مدتی وقفه دوباره شروع شده است.
 
در مجموع در جریان این تهدیدهای تلفنی حدود 600 هزار نفر در بیش از 100 شهر روسیه تخلیه شدند.
 
بسیاری از تهدیدهای تلفنی از خارج از روسیه انجام می گیرد و سازمان امنیت فدرال روسیه موظف به رسیدگی به این مساله شده است.
 
رسانه های روسی چند روز پیش از دستگیری یک تروریست تلفنی در استان مسکو خبر دادند.
بر اساس قوانین روسیه تهدید تلفنی جرم محسوب می شود و حبس پنج ساله برای افراد مرتکب چنین جرمی پیش بینی شده است.
 
بر اساس داده های رسانه های روسی، تهدیدهای تلفنی تا کنون حدود 300 میلیون روبل (بیش از 5 میلیون دلار) برای روسیه زیان به بار اورده است.
 
آلکساندر بورتنیکوف رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه گفت: تهدیدهای تلفنی از خارج از کشور انجام می گیرد و تاکنون چهار تبعه روس مقیم خارج در این رابطه شناسایی شده اند که در روسیه نیز همدست هایی دارند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند

یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق با تاکید بر لزوم اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور گفت: «تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند.»

به گزارش ایسنا، ابو زین‌العابدین، فرمانده تیپ ۲۸ حشد الشعبی تاکید کرد که «تهدیدهای آمریکا حباب رسانه‌ای بیش نیست و از دولت می‌خواهیم که به روند بیرون کردن تمام نیروهای خارجی از کشور سرعت بخشد.»

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه خاطرنشان کرد: «تهدیدهای آمریکا و دیگران مقاومت و مجاهدان عراقی را نمی‌ترساند و حرف آخر ما اخراج نیروهای بیگانه از کشور است.»

ابو زین‌العابدین افزود: «ما به قدرت دولت در اخراج کامل نیروهای بیگانه از خاک عراق اطمینان داریم و هدف آمریکا از تهدید این است که عراق امتیازات بیشتری برای تضمین بقای نیروهای این کشور بدهد.»

این فرمانده عراقی تاکید کرد: «تهدیدهای آمریکایی و غربی جدید نیستند، اما مجاهدین عراقی حرف آخر را می‌زنند. ما به قدرت دولت عراق در اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه و در راس آن‌ها نیروهای آمریکایی ایمان داریم.»

پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ مصوبه‌ای را برای خروج نیروهای خارجی از عراق به‌ویژه نیروهای آمریکایی بعد از جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد الشعبی عراق در حمله آمریکا به فرودگاه بغداد تصویب کرد.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق اخیرا سفری به واشنگتن داشت. رعد التمیمی، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در این باره گفت: «محور سفر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شامل سه پرونده مهم و اصلی است که مهم‌ترین آن خروج نیروهای آمریکایی از عراق است و توافق ملی در قبال این پرونده وجود دارد.»

التمیمی پیش‌بینی کرد اجرای دستورکار اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از اواسط سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

وی در مصاحبه با المعلومه گفت: «نیروهای آمریکایی حاکمیت ملی عراق را نقض و از کشتار جمعی ساکنان غزه حمایت کردند. آن‌ها تمام امکانات خود را برای حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی به کار گرفته‌اند. واشنگتن خطر مخالفت با خروج خود و پیامدهای داخلی و خارجی آن را درک می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک