Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@14:25:24 GMT

بسته شدن دانشگاه دولتی مسکو در پی تهدید تروریستی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۰۷۱۲

در پی تهدید تلفنی، پیش از آمدن ماموران امنیتی با سگ های ویژه کشف مواد منفجره، بیش از یکهزار نفر از افراد واقع در ساختمان اصلی دانشگاه تخلیه شدند.

خبرگزاری میزان: تهدید تلفنی تروریستی فرد ناشناسی در مسکو سبب بسته شدن و تخلیه دانشگاه دولتی مسکو بزرگترین دانشگاه دولتی روسیه شد.

این تهدید تلفنی حوالی ساعت یک بامداد روز شنبه به وقت مسکو صورت گرفت و فرد ناشناس اعلام کرد که ساختمان بمب گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از اظهارات یک مقام امنیتی روس در گفت وگو با خبرگزاری اینترفاکس نوشت: در پی تهدید تلفنی، پیش از آمدن ماموران امنیتی با سگ های ویژه کشف مواد منفجره، بیش از یکهزار نفر از افراد واقع در ساختمان اصلی دانشگاه تخلیه شدند.

دانشگاه مسکو بزرگترین دانشگاه دولتی روسیه که در یکی از هفت آسمانخراش های استالینی در منطقه وارابیوی گوری در مرکز پایتخت واقع شده و ساختمان اصلی آن دارای بیش از 5 هزار اتاق است و در قسمت های مختلف آن چند دانشکده و نیز خوابگاه های دانشجویان قرار گرفته است.

آخرین تهدیدهای تلفنی تروریستی در مسکو روز 26 مهر ماه انجام و موجب بسته شدن و تخلیه شش مرکز بزرگ از جمله سه ایستگاه قطار بین شهری در پایتخت روسیه شد.

موج نخست تهدیدهای تلفنی در روسیه میانه شهریور آغاز و سه روز ادامه داشت که در مجموع بیش از 150 هزار نفر از مراکز پرجمعیت شهرهای مختلف از جمله مسکو تخلیه شدند.

موج دوم تهدیدها تروریستی که اواخر شهریور ماه آغاز شد و 2 روز ادامه داشت، پس از مدتی وقفه دوباره شروع شده است.

در مجموع در جریان این تهدیدهای تلفنی حدود 600 هزار نفر در بیش از 100 شهر روسیه تخلیه شدند.
بسیاری از تهدیدهای تلفنی از خارج از روسیه انجام می گیرد و سازمان امنیت فدرال روسیه موظف به رسیدگی به این مساله شده است.

رسانه های روسی چند روز پیش از دستگیری یک تروریست تلفنی در استان مسکو خبر دادند.
بر اساس قوانین روسیه تهدید تلفنی جرم محسوب می شود و حبس پنج ساله برای افراد مرتکب چنین جرمی پیش بینی شده است.

بر اساس داده های رسانه های روسی، تهدیدهای تلفنی تا کنون حدود 300 میلیون روبل (بیش از 5 میلیون دلار) برای روسیه زیان به بار اورده است.

آلکساندر بورتنیکوف رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه گفت: تهدیدهای تلفنی از خارج از کشور انجام می گیرد و تاکنون چهار تبعه روس مقیم خارج در این رابطه شناسایی شده اند که در روسیه نیز همدست هایی دارند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا در دونتسک را آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: واحدهای یگان غرب، مواضع سودمندتری را تحت کنترل گرفتند؛ ۳ ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن ۲۷۰ نظامی از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز، تشکیلات نیروهای مسلح اوکراین را در دونتسک شکست دادند، ۱۰ ضد حمله دفع شد و کی یف ۳۸۰ نیروی نظامی از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات دشمن در دونتسک بالغ بر ۳۶۰ نیروی نظامی بود. نیروهای مسلح روسیه آشیانه های پهپادهای تهاجمی اوکراین را در پایگاه هوایی کامنکا در منطقه دنپروپتروفسک منهدم کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6091255

دیگر خبرها

  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد