Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:13:47 GMT

مقام چینی : تروریسم در سین کیانگ سرکوب می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۱۳۱۰

مقام چینی : تروریسم در سین کیانگ سرکوب می شود

پکن ـ ایرنا ـ شو هایرونگ دبیر حزب حاکم در منطقه خودمختار سین کیانگ چین گفت که مبارزه با تروریسم برای سرکوب و ریشه کن کردن آن با قدرت ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا ، وی در حاشیه کنگره حزب حاکم چین در پکن خاطر نشان کرد که هنوز در مراحل اولیه مبارزه با تروریسم در این منطقه قرار داریم.
تارنمای یی سی چین از قول وی آورده است که به هیچوجه اجازه نمی دهیم سین کیانگ به مامن تروریست ها و افراطیون تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بسیج نیرو برای پیشبرد صلح و ثبات در سین کیانگ را مهم توصیف کرد و گفت که تدابیر سختی برای کنترل مرزی در این منطقه در نظر گرفته شده است.
چین می گوید که شعایر مذهبی در منطقه خودمختار مسلمان نشین سین کیانگ در شمال غرب این کشور را محترم می شمارد.
این کشور اعلام کرده است که مسلمانان در این منطقه بر خلاف انتقادهای غرب آزادانه به عبادت می پردازند.
اداره اطلاع رسانی دولت چین در بیانیه ای به حراست از آزادی های مذهبی در سین کیانگ اشاره کرده و آورده است که سین کیانگ یک منطقه مذهبی است و ادیان دیگری هم در آنجا پیروانی دارند.
این اداره در بیانیه خود تصریح کرده که بتازگی نیز یک میلیون و 760 هزار نسخه از قرآن کریم هم برای تلاوت مسلمانان در سین کیانگ منتشر شده است.
این اداره در بیانیه خود که تارنمای یی سی منتشر کرده آورده است : در منطقه سین کیانگ مسابقات دینی و مذهبی و تلاوت قرآن برگزار می شود و مردم فعالانه در برنامه های مذهبی شرکت دارند.
گزارش ادامه می دهد که از سال 2001 میلادی به این طرف بیش از 70 روحانی و دانشجوی رشته الهیات از سین کیانگ برای تحصیل علوم اسلامی به کشورهایی نظیر پاکستان و مصر اعزام شده اند.
دولت چین افزوده است که بسیاری از آکادمی های مذهبی و علمی سین کیانگ با فرهنگستان های دیگر کشورها در ارتباط هستند و 112 موسسه مذهبی در این منطقه فعال است.
دولت از بابت افراطیون قویا در بیانیه ابراز نگرانی کرده و آورده است که آنها تعالیم صحیح اسلامی را به طرق انحرافی تعلیم می دهند و احکام واقعی اسلامی را تغییر می دهند تا بتوانند مردم را منحرف کنند و تروریسم را رواج دهند و همین گروه ها و افراد افراطی با خشونت مردم را در مقاطع مختلف به خاک و خون کشیده اند.
دولت چین نرخ بیکاری در سین کیانگ را کمی بیش از 3 درصد اعلام کرده و خاطر نشان نموده که در سال گذشته میلادی بیش از 450 هزار فرصت شغلی در این منطقه ایجاد کرده است.
آساق**231**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۱۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی سپاه امام رضا علیه السلام، سردار هاشم غیاثی در پیام تسلیت آورده است: رزمندگان دلاور لشکر ویژه شهدا در طول صحنه‌های دفاع از این مرز و بوم به ویژه در ۸ سال دفاع مقدس جان فشانی‌ها و دلاور مردی‌های سید مجید ایافت را به یاد دارند، او که در عملیات مرصاد به اتفاق همرزمانش، داغ پیشروی منافقین را از تنگه چهار زبر در کرمانشاه بر دل دشمنان این انقلاب گذاشت.

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام در پیام خود به مناسبت رحلت سردار ایافت آورده است: رضوان پروردگار بر این سردار پر افتخار و مجاهد فی سبیل الله که بعد از دفاع مقدس برای ترویج پیام انقلاب اسلامی و رفیقان شهیدش لحظه‌ای از پای ننشست و با حضور در میدان‌های فرهنگی همیشه به دنبال زنده کردن راه شهیدان بود که این تلاش‌ها در یاد و خاطره اهل فرهنگ و هنر انقلاب خواهد ماند.

وی در پایان این پیام آورده است: از درگاه خداوند رحمان برای همه بازماندگان صبر و شکیبایی و علو درجات و همنشینی با رفقای شهیدمان را برای این مجاهد نستوه مسالت می‌کنم.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • نتانیاهو کار مذاکرات با حماس را پیچیده کرد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • پولشویی
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است