Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای عترت، از دیرباز خاورمیانه و خلیج فارس از اهمیت ویژه و استراتژیک برای غالب کشورها بویژه کشورهایی که در آن واقع شده اند برخوردار بوده است. از این رو مدتی است شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ با توجه‌ به‌ هدف‌ قراردادن‌ هویت‌ فرهنگی‌ و تاریخی‌ ملت‌ ایران‌ از سوی‌ ایادی‌ استکبار جهانی‌ به‌ خصوص‌ برخی‌ از کشورهای‌ همسایه‌ و تلاش‌ آنان‌ برای‌ تحریف‌ نام‌ تاریخی‌خلیج‌ فارس؛ روز اخراج‌ پرتغالی‌ها از تنگه‌ هرمز را به‌ عنوان‌ روز ملی‌ خلیج‌ فارس‌(10 اردیبهشت) نامگذاری‌ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این راستا و در جهت پاسخگویی به سخنان یاوه و اهانت آمیز اخیر ترامپ کتابخانه آیت الله طالقانی(ره) از مراکز مدیریت فرهنگی هنری منطقه12 در نظر دارد به منظور پاسداشت هویت ملی، مسابقه فرهنگی «تا ابد فارس» را به صورت پیامکی برگزارکند و از میان پاسخ های صحیح به قید قرعه به تعدادی از برگزیدگان جوائز ارزنده ای تقدیم کند.
در این مسابقه که از تاریخ 25 مهرماه تا 28 آبان ماه برگزار می شود بروشورهایی حاوی اطلاعات تاریخی و تحریف واقعیت های این مرز و بوم بویژه خلیج فارس در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
مسابقه ای به صورت پیامکی از بروشورها خواهد بود و در پایان به قید قرعه جوایزی به برندگان اهدا می شود.
علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به کتابخانه آیت الله طالقانی(ره) واقع در پیچ شمیران، خیابان نورمحمدی،کوچه آیت الله طالقانی مراجعه و یا باشماره تلفن 77526922 و 77526923 تماس حاصل کنند.
به گزارش ایرنا، ترامپ روز جمعه(21مهرماه) سیاست جدید خود را در قبال ایران اعلام کرد و در تشریح آن از واژه مجعول «عربی» به جای عنوان تاریخی و رسمی «خلیج فارس» استفاده کرد؛ که واکنش بسیاری را در ایران شامل هنرمندان را برانگیخت و بسیاری در صفحه های اجتماعی بر نام خلیج فارس تاکید کردند.
علاقه مندان برای اطلاع بیشتر از آخرین اخبار برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری شهر تهران و فرهنگسرای عترت می‌توانند به نشانی ساب پورتال به آدرس http://12.farhangsara.irمراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد

فریدون بندری فرماندار شهرستان بندرماهشهر گفت: در آستانه روز غرور انگیز و پرافتخار ملی خلیج فارس، با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی آموزشی نظامی با اقتدار پیام گرامیداشت این روز ملی را به تمامی عرصه‌های بین المللی خواهیم رساند.

او می‌گوید: نمونه این برنامه‌ها افتتاح دو نمایشگاه را داریم، که یکی تنوع فرهنگی در قالب عروسک‌های بسیار زیبا از قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف کشور بوده است.

به گفته بندری نمایشگاه دیگر که بسیار زیبا و پند آموز است، افتتاحیه با موضوعیت نقشه‌های خلیج همیشگی فارس میباشد که از سده پنجم میلادی تا به امروز گردآوری شده و خلیج فارس را که شناخته شده برای جهان هست را به نسل امروز انتقال می‌دهیم و این نقش آفرینی و اهتمام بسیار جدی از نوع مشارکت عمومی و مردمی را در بر داشته است.

فرماندار ماهشهر گفت: در پایان از منطقه سوم دریایی سپاه، صنایع پتروشیمی، میراث فرهنگی، اداره کل بنادر و تمام ظرفیت‌های انسانی و اقتصادی که بسیج شده تا برنامه‌های بسیار خوب و زیبا را در این روز ملی در سطح شهرستان به نمایش درآوردند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است
  • بازگشت آجورلو به استقلال و یا انتخاب آذری چقدر صحت دارد؟
  • رسانه‌های استان بوشهر در انتخابات اهتمام ویژه‌ای به امیدآفرینی داشته‌اند
  • دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • رسانه‌ها نقش خود را در انتخابات به خوبی ایفا کردند
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • برگزاری کنگره روز ملی خلیج فارس در بوئین میاندشت + فیلم