Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اعلام یک مقام بلندپایه حزب حاکم کمونیست چین، این حزب به مذاکرات و روابطش با همتای خود در کره‌شمالی ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام بلندپایه امروز (شنبه) دوستی میان کره‌شمالی و چین را برای ثبات منطقه‌ای با اهمیت دانست.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر پیشرفت برنامه موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی سبب فروپاشی بی‌سابقه دیپلماسی عالی میان این دو کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین اخیرا با وجود آنکه تنها هم‌پیمان مهم کره‌شمالی محسوب می‌شود اعلام کرد، به شکلی سفت و سخت تحریم‌های شورای امنیت علیه کره‌شمالی را در زمینه ممنوع کردن واردات زغال سنگ، شیلات و منسوجات کره‌شمالی اجرا می‌کند.

گوئو یژو، معاون رئیس بخش بین‌الملل حزب کمونیست چین امروز در حاشیه کنگره این حزب به خبرنگاران گفت: تبادلات، ارتباط و گفت‌وگوی حزب ما با حزب حاکم کارگران کره‌شمالی همچنان ادامه دارد.

گوئو خاطرنشان کرد: چین و کره‌شمالی هر دو همسایه هستند و روابط سنتی دوستانه و همراه با همکاری دارند.

وی افزود: حفظ، توسعه و تحکیم این روابط نه فقط به نفع هر دو طرف است بلکه "معنایی مهم" برای صلح و ثبات منطقه‌ای دارد.

این مقام حزب حاکم چین همچنین تاکید کرد: تبادل‌های میان این دو حزب نقش به سزائی در توسعه روابط کلی چین و کره‌شمالی ایفا می‌کند.

این مقام افزود: حزب ما و حزب کارگران کره‌شمالی به طور سنتی روابط دوستانه داشته‌اند اما اینکه این تبادلات میان دو حزب در چه سطح و چه زمان اتفاق بیفتد وابسته به نیاز و آسایش دو طرف دارد.

گوئو به این پرسش که چه زمانی رئیس بخش مربوط به او یعنی سونگ تائو آخرین بار با همتایش در حزب کارگران کره‌شمالی دیدار کرده پاسخ مستقیم نداد.

بخشی که گوئو در حزب کمونیست چین در آن خدمت می‌کند مسؤول روابط این حزب با احزاب سیاسی خارجی است و به طور سنتی مجرای دیپلماسی چین با کره‌شمالی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه انگلیسی گاردین اظهارات یکی از مقامات سازمان ملل متحد درباره حجم ویرانی‌های جنگ در نوار غزه و همچنین مواد منفجره عمل نکرده در این باریکه را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این مقام سازمان ملل متحد اعلام کرد که جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد، ۳۷ میلیون تُن آوار را در این باریکه بر جای گذاشته است.

این مقام سازمان ملل در ادامه تاکید کرد: بخش زیادی از بمب‌های ریخته‌شده بر سر نوار غزه، منفجرنشده است. از میان بردن این بمب‌های عمل‌نکرده ۱۴ سال به طول خواهد انجامید.

بر اساس اظهارات این مقام بین‌المللی ۱۰ درصد از مواد منفجره‌ای که در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه روی این باریکه ریخته شده عمل نکرده است و این موضوع ماموریت بین‌المللی در این باریکه را پیچیده می‌کند.

این مقام سازمان ملل متحد در ادامه با اشاره به حجم ویرانی ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه تصریح کرد: ۶۵ درصد ار ساختمان‌های ویران‌شده در نوار غزه مسکونی بوده است.

کد خبر 6090194

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • اختلاف میان عمو‌های فیتیله‌ای با مجید قناد عمو قناد