Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سایت طلا ، قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت با کاهش نسبی روبرو شده و نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که این روند نزولی در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی معتقدند که افزایش ارزش دلار تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

در نظرسنجی این هفته 19 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که 11 نفر معادل 58 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها 3 نفر معادل 16 درصد اعلام کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود  و 5 نفر دیگر معادل 26 درصد نیز بر این باورند که قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود.

در نظرسنجی آنلاین نیز 858 نفر از سرمایه گذاران بین المللی شرکت کردند که از این تعداد 386 نفر معادل 45 درصد اعلام کردند قیمت طلا طی روزهای آینده کاهش خواهد یافت. 380 نفر دیگر معادل 44 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا افزایش می یابد و 92 نفر دیگر معادل 11 درصد نیز گفته اند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته 65 درصد کارشناسان اقتصادی و 61 درصد سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا روندی صعودی خواهد داشت. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با کاهش 1.7 درصدی روبرو شده است.

از ابتدای امسال تاکنون 58 درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و 64 درصد پیش بینی های سرمایه گذاران بین المللی درست بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، پیش بینی روند قیمت طلا در شرایط کنونی بسیار دشوار و پیچیده است. با توجه به تصویب بودجه دولت آمریکا در سنا به نظر می رسد روند صعودی ارزش دلار طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

پیش بینی می شود سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1270 دلار خواهد بود.

کاهش نسبی تنش های سیاسی در عرصه بین المللی نیز موجب شده است تا فشار بیشتری بر قیمت جهانی طلا وارد شود. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

از سوی دیگر اگر جرومی پاول از سوی ترامپ به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو انتخاب شود، این احتمال هست که ارزش دلار همچنان افزایش یابد و این مساله به ضرر قیمت طلا باشد.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟