Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي ستاد اربعين استان تهران گفت: ستاد اربعين حسيني تنها وظيفه صدور مجوز براي برپايي موکب را بر عهده دارد و راه اندازي موکب‌ها بر عهده مردم است.
حميدرضا گودرزي در گفت و گو با خبرنگار جامعه خبرگزاري ميزان گفت: در راستاي برگزاري مراسم پياده روي اربعين حسيني، خدمات رساني به زائران در تمام شهر‌ها به‌طور يکسان انجام مي‌شود و ساکنين شهر‌هاي ديگر مي‌توانند از امکانات استانداري خود بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين در حالي است که بسياري از مردم با تصور اشتباه نسبت به تفاوت در ارائه امکانات به زائران، به تهران مراجعه، و اقدام به سفر مي‌کنند.
وي افزود: بر اساس برنامه ريزي‌هاي انجام شده، تمام ظرفيت ستاد اربعين استان تهران براي خدمات رساني به زائران، در شهر نجف متمرکز خواهد شد.
سخنگوي ستاد اربعين استان تهران خاطر نشان کرد: وظيفه صدور مجوز و پروانه ايجاد موکب در ايام اربعين حسيني بر عهده ستاد اربعين است، اما برپايي موکب‌ها در قالب مردمي و بومي انجام مي‌شود و در حيطه اختيارات و وظايف ستاد اربعين محسوب نمي‌شود.
وي عنوان کرد: افرادي که توانايي برپايي موکب در مسير‌هاي تردد زائران را دارند مي‌توانند با مراجعه به ستاد اربعين استان خود، نسبت به دريافت پروانه اقدام کنند. تاکنون نيز مجوز حدود 100 موکب در ستاد اربعين استان تهران، صادر شده است.
گودرزي اذعان داشت: پروانه برپايي موکب طي مراسم راهپيمايي اربعين حسيني از اول آبان ماه تا چهار روز بعد از پايان اربعين، قابليت اجرايي دارد.
وي در خصوص نحوه خدمات‌رساني کشور عراق در مراسم راهپيمايي اربعين گفت: در شرايطي که کشور عراق تأمين امنيت زائران را تنها وظيفه خود مي‌داند، مردم اين کشور به رسم اداي احترام، ميزبان زائران اربعين حسيني هستند. تشکيل ستاد اربعين در سيستم عراق، جايگاهي ندارد و کليه اقدامات مربوط به خدمات‌رساني به زائران ايراني توسط ستاد اربعين کشورمان انجام مي‌شود.
سخنگوي ستاد اربعين استان تهران يادآور شد: موکب‌هاي کشور عراق به مدت يک روز پس از مراسم اربعين حسيني فعال هستند و در روز‌هاي بعد از آن هيچگونه خدماتي به زائران ارائه نخواهد شد. بنابراين توصيه مي‌شود تمامي زائران اربعين حسيني در کشور عراق، بلافاصله بعد از پايان روز اربعين نسبت به بازگشت به کشور اقدام کنند تا در صورت کمبود خدمات تغذيه، بهداشت و درمان، اسکان و حمل و نقل، بامشکل روبرو نشوند.
وي در ادامه گفت: موکب‌هاي ايراني به مدت سه روز پس از پايان مراسم اربعين در کشور عراق فعالند، اما به دليل محدوديت در ارائه خدمات، امکان سرويس دهي به حجم بالاي زائران وجود ندارد بنابراين زائران ايراني بايد مدت زمان سفر خود را محدود کرده و بعد از پايان مراسم راهپيمايي نسبت به بازگشت به مرز‌هاي کشور اقدام کنند.
گودرزي افزود: ظرفيت 50 هزار صبحانه، نهار و شام، و اسکان شبانه براي 70 هزار نفر طي اربعين حسيني تدارک ديده شده است و در نظر داريم در پي مذاکرات آينده اين ظرفيت را به 100 هزار افزايش دهيم.
وي خاطر نشان کرد: چندين موکب در مرز‌هاي کشور مستقر و آماده خدمات‌رساني به مردم هستند و براساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته، موکب‌هاي متعددي نيز درمسير جاده‌ها، کربلا و نجف برپا مي‌شوند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس محمدیان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است، ابلاغ کرد.

محمدیان با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس قانون و مصوبات شورای راهبری توسعه مدیریت و در راستای ساماندهی مجوزهای این وزارتخانه تهیه و پس از تصویب، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات موظف شده است مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را از طریق درگاه ملی صدور مجوزها و بستر الکترونیک سامانه جامع تبلیغات با هماهنگی کامل با مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور حداکثر ظرف ۲ ماه صادر کند. بدین ترتیب و بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغ شده، تمامی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت تبلیغاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع تبلیغات که به درگاه ملی مجوزها مرتبط است، درخواست مجوز ارائه دهند.

محمدیان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل و تسریع فرآیندهای قانونی برای متقاضیان تأسیس مراکز فرهنگی افزود: در این ارتباط، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز هم‌راستا با سیاست‌های کلان دولت، بسترهای لازم را برای تحقق تسهیل روند صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی فراهم کرده و این دستورالعمل به انجام فعالیت‌ها در چارچوب‌های تعیین شده، کمک خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد: پیش از این، دستورالعمل انتشار محتوای تبلیغاتی نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و بر اساس آن، نحوه انتشار محتوای تبلیغاتی چارچوب انتشار انواع محتوا در حوزه تبلیغات را ترسیم شده است.

بدین ترتیب، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در چهار رسته «تبلیغات فضای مجازی»، «تبلیغات پخشی و سمعی و بصری»، «تبلیغات محیطی» و «تبلیغات چاپی» ملزم به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

کد خبر 6087981

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی