Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@07:51:44 GMT

کنعانی‌مقدم: مشکل کشور نظام انتخاباتی است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۷۳۲۱

کنعانی‌مقدم: مشکل کشور نظام انتخاباتی است

به گزارش جماران، حسین کنعانی‌مقدم ، درباره تغییر نظام کشور از ریاستی به پارلمانی با اشاره به سخنان رهبری در سفر کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری این موضوع را مطرح کردند و گفتند کرسی‌های آزاد اندیشی تشکیل شود و این موضوعات مورد بحث قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ما در کشور هم نظام پارلمانی داریم و هم نظام ریاستی که بسته به قانون اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این که برخی نمایندگان مجلس در این شرایط چنین موضوعی را پیشنهاد می‌کنند؛ معتقدم باید یک مقدار تأمل بیشتری کرد یعنی خبرگان ما و افکار عمومی باید این موضع را بررسی کامل کنند.

دبیرکل حزب سبز ایران با بیان اینکه آیا تغییر نظام مشکلات کشور را حل می‌کند؟ گفت:‌ آیا واقعا مشکلات مردم در این یک نقطه است؟ اعتقادم این است اگر باعث تضعیف مردم در تعیین سرنوشت‌شان شویم در واقع باعث  تضعیف نظام می‌شویم نه تقویتی که از آن صحبت می‌شود.

وی تاکید کرد: زمانی می‌توانیم نظام پارلمانی داشته باشیم که اولا احزاب قوی داشته باشیم که بتوانند ورود کنند و ثانیا این پارلمان برخاسته از تصمیمات حزبی باشد که در حال حاضر این مساله  وجود ندارد.

کنعانی‌مقدم خاطرنشان کرد:‌باید زیرساخت‌های این کار مشخص شود اگر نخبگان به این نتیجه برسند نظام تغییر کند و نخست وزیر همه کاره باشد و رئیس‌جمهور صرفا یک مقام تشریفاتی باشد که مشکل کشور حل می‌شود خوب است ولی می‌دانم چنین نیست.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده "آمیا" را به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشور‌ها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشور‌های دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد