Web Analytics Made Easy - Statcounter

با انتشار فیلم گفتگوی رشیدپور و زنگنه درباره جذب زهره یوسفیان ملا در وزارت نفت، روابط عمومی وزارت نفت، در اطلاعیه ای درباره این موضوع طرح موضوع استخدام ایشان را به کلی نادرست و انحرافی دانست.اما با وجود آن، فارغ التحصیلان نفت بیانیه ای علیه ش منتشر کردند.

با انتشار فیلم گفتگوی رشیدپور و زنگنه درباره جذب زهره یوسفیان ملا در وزارت نفت، روابط عمومی وزارت نفت، در اطلاعیه ای درباره این موضوع طرح موضوع استخدام ایشان را به کلی نادرست و انحرافی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با وجود آن، فارغ التحصیلان نفت بیانیه ای علیه ش منتشر کردند.

انتشار تصویر نامه‌ای در رسانه‌ها مبنی بر درخواست عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده آمل از وزارت نفت برای انتقال زهره یوسفیان ملا، دخترش به پژوهشگاه و رسیدگی آن توسط مسئولان موجب سرو صدا، انتقاد و اعتراض به این تبعیض در وزارت نفت شد.

 در این بین، ابتدا نماینده آمل در گفتگو با «انرژی امروز» به خبرسازی گسترده مخالفان دولت در فضای مجازی اشاره کرد و تاکید داشت: فرزندم با ۱۷ سال سابقه تدریس به وزارت نفت منتقل شد آنهایی که این خبر را منتشر کرده اند تفاوت انتقال و استخدام را نمی‌دانند و نگاه نمی کنند آن فرد به کجا و برای چه منتقل شده است. او در ادامه افزود: جذب و آنچه درباره آن مورد انتقاد قرار می گیرد به معنی استخدام است؛ به عبارتی این فرد می آید و جای کسی را می گیرد اما اگر فردی که استخدام در یک وزارت خانه است به وزارت خانه دیگر منتقل  شود، به معنی  استخدامش در وزارتخانه مقصد نیست.

تفاوت دختر نماینده و مردم عادی را هم می‌دانیم

پس از آن این داستان به برنامه زنده تلویزیونی رسید و رضا رشیدپور در برنامه «حالا خورشید»  در گفتگوی تلفنی با بیژن نامدار زنگنه با اشاره به این انتقادات از او خواست از این تصمیم دفاع کند، که وزیر پس از تاکید بر اینکه مدرک زهره یوسفیان ملا، دکتری است و ما در استخدام معمولا نیروهای با مدارک پایین‌تر را جذب می‌کنیم. زنگنه در پاسخ به این سئوال رشید پور که آیا دفاعیات خود را قانع کننده می‌دانید، تاکید کرد: فرق لیسانس و دکتری را بدانیم که در جواب رشید پور هم گفت: طبیعتا می‌دانیم، البته فرق دختر نماینده و مردم عادی را هم می‌دانیم.

موضوع استخدام فرزند نماینده مجلس نادرست و انحرافی است

 پس از انتشار این فیلم و بازدیدهای گسترده آن در آپارات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، اطلاعیه‌ای منتشر کرد و درباره این موضوع توضیح داد که طرح موضوع استخدام ایشان به کلی نادرست و انحرافی است و اساسا استخدامی در کار نبوده است.

 در این جوابیه همچنین آمده‌است: فرد مورد نظر متولد ۱۳۵۸ دارای دکتری شیمی (شیمی فیزیک) کارمند رسمی وزارت آموزش و پرورش (دانشگاه فرهنگیان) با حدود ۱۸ سال سابقه کار، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال  با ۱۹ سال سابقه تدریس، استادیار پایه ۸ و سال‌ها فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه نانو داروها، کاتالیست‌ها و حذف آلاینده‌های شیمیایی، مولف ۵ کتاب و ده‌ها مقاله علمی و پژوهشی چاپ شده در ISI و دیگر مجلات علمی معتبر بین‌المللی است.مشارالیها با توجه به رشته تحصیلی و سوابق علمی خود طی نامه‌ای در تاریخ ۲۰/۰۸/۱۳۹۵ تقاضای انتقال به پژوهشگاه صنعت نفت را کرد که در تاریخ ۲۸/۰۸/۱۳۹۵ وزیر محترم نفت خطاب به معاون امور حقوقی و مجلس پی‌نوشت می‌فرمایند: «آقای دکتر بازرگانی اگر پژوهشگاه به خدمات ایشان نیاز دارد اعلام کنید تا ابتدا با ماموریت و سپس انتقال ایشان موافقت شود.»

در ادامه آمده است: مراتب به رییس پژوهشگاه نفت اعلام می‌شود و ایشان در تاریخ ۲۴/۰۹/۱۳۹۵ طی نامه شماره ۱۹۷۱۹۶۷ نیاز پژوهشگاه به خدمات ایشان را اعلام می‌کند.نامبرده پس از آغاز به کار در پژوهشگاه به صوت مامور، تقاضای انتقال دائم  می‌کند و با توجه به رضایت از عملکرد ایشان مراتب مورد موافقت پژوهشگاه قرار می‌گیرد.

اعتراض فارغ التحصیلان نفت به استخدام دختر نماینده مجلس!

اگرچه  این جوابیه در توضیح و تشریح وضعیت زهره یوسفیان ملا منتشر شده است، اما خبرگزاری فارس بیانیه‌ای با عنوان «جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت» را در واکنش به استخدام دختر یکی از نمایندگان مجلس در پژوهشگاه صنعت نفت منتشر کرده، البته چون از امضاکنندگان و نویسندگان بیانیه اسمی نیاورده است؛ مشخص نیست تعداد افرادی که از توضیحات وزارت خانه قانع نشده‌اند، چه تعدادی هستند. به هر حال متن این بیانیه در پی می‌آید:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

پیرو گفتگوی تلفنی اخیر بیژن زنگنه، وزیر نفت با رضا رشیدپور، مجری برنامه زنده تلویزیونی «حالا خورشید» در شبکه سوم سیما و پاسخ‌‌های جناب وزیر به سوالات مجری محترم، ذکر مواردی جهت تنویر اذهان عمومی لازم به نظر می‌رسد:

١- با توجه به توجیه استخدام دختر نماینده آمل از زبان بیژن زنگنه این سوال مطرح می‌شود که آیا امثال ایشان نیز حد نصاب سیستم ارزیابی کارکنان را اخذ کرده یا اینکه صرفا به واسطه سیستم سفارشی امضای طلایی، جذب وزارت نفت گردیده‌اند؟!

٢- در حالی که بسیاری از دانش‌آموختگان مقطع دکترای رشته‌های نفتی در دانشگاه صنعت نفت و سایر دانشگاه‌های تراز اول کشور بیکار هستند، یک خانم دانش‌آموخته مقطع دکترای رشته شیمی‌فیزیک از دانشگاه آزاد، تنها براساس نظام شایسته‌سالاری و نه رانت جایگاه نمایندگی پدرش، حائز شرایط جذب در وزارت نفت شناخته شده است!

۳- حجم نیاز صنعت نفت به تحصیلات دانشگاهی، ابتدا معطوف به لیسانس، سپس ارشد و در نهایت دکترا می‌باشد، آیا توجیه وزیر نفت در خصوص جذب یک نفر با مدرک دکترا ، آن هم در شرایط کنونی بیکاری هزاران دانش‌آموخته لیسانس و ارشد، مصداق بارز “سرنا را از سر گشاد نواختن” نیست؟!

۴- جناب بیژن زنگنه که پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی و به فاصله تنها سه سال!، اولین مسئولیت ارشد اجرایی خود را تحت عنوان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصاحب نموده؛ آیا صلاحیت کافی برای دفاع از شایسته‌سالاری و نقد رانت‌خواری را داراست؟

واقعیت این است که دو سال دروغ‌پردازی در پس وعده‌های توخالی، مسئولین وزارت نفت را دچار چنان مرتبه‌ای از فراموش‌کاری و تناقض‌گویی نموده که با هزاران دلیل هم نمی‌توان آن‌ها را حتی در نظر عوام توجیه نمود!

دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت پس از دو سال پیگیری مداوم و مواجهه با انواع فریبکاری‌ها از سوی وزارت نفت، امروز به خوبی می‌دانند که وزارت نفت در قبال تعهداتش به دانشگاه صنعت نفت، ذره‌ای مسئولیت‌پذیر نبوده، در این زمینه همواره در جهت دروغ، زشتی و پلیدی گام نهاده و با لفاظی رسانه‌ای نزد عوام و خواص به دنبال فرافکنی و توجیه کارشکنی‌های خود در مسیر قانونی استخدام دانش‌آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت می‌باشد.

دانش آموختگانی که با پیروی از منویات مقام معظم رهبری لباس خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر تن خود کرده بودند و ضمن فرش قرمز پهن کردن از جانب کشورهای حاشیه خلیج فارس برای آنان، ایستادند تا با رفتنشان ظالم را یاری نکرده باشند.

لذا جمعیت دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت ضمن اتکال به خداوند متعال و توسل به اولیای خاصه‌اش، اعلام می داریم حتی لحظه ای در برابر ظلم ظالم سکوت نخواهیم کرد و پیگیری‌های خود را از طریق مجاری قانونی تا رفع مشکل استخدام گروه الف و رسوایی عوامل پشت پرده آن و برکندن ریشه های ظلم ادامه خواهیم داد.

البته همانطور که پیشتر اشاره شد، تعداد موافقان این بیانیه مشخص نیست، البته در بخش‌هایی از آن هم به نظر می‌آید توجهی به توضیحات وزارت نفت درباره انتقال این فرزند نماینده نشده است. به هر حال در سیستم وزارتخانه باید موانع لازم برای جلوگیری از تبعیض و رانت فراهم باشد اما اینکه چقدر از حرفهای این فارغ‌التحصیلان منطقی است، بحثی است که خارج از حوصله این مطلب است.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها

امیررضا یوسفیان در نشست آغاز به کار گارگاه آموزشی مراکز معاینه فنی خودرو‌ها استان با حضور کارشناسان ارشد حوزه راهداری وزارت کشور گفت: هم اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک با ۱۶ خط بررسی و معاینه خودرو تک سوز و دوگانه سوز در استان همدان فعال است.

او با بیان اینکه مشکلات مراکز معاینه فنی خودرو در استان در این کارگاه‌ها بررسی می‌شود گفت: در بحث آمد و شد‌های شهری و کم کردن چگالی ترافیک در راه‌های ارتباطی استان آنچه مهم است فرایندسازی صدور مجوز برای مراکز شهرستانی است که در این جلسه بررسی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: مراکز غیرمجاز نصب مخازن گاز خودرو در سال‌های گذشته آسیب‌های جدی به خودرو‌ها و سرنشینان وارد کرده است که اکنون با نظارت‌های دقیق، مخازن پیاده، چک و دوباره تعبیه و در این راستا مراکز غیر استاندارد نصب مخزن گاز خودرو شناسایی می‌شود.

یوسفیان با اشاره به همکاری چشمگیر پلیس راه و راهور در راستای کم کردن کاهش فاکتور‌های تصادف در حوزه درون و برون شهری گفت: سلامت فنی خودروها، انسان و جاده سه عوامل تصادف هستند که در این نشست همه موارد با عنوان کارگاه‌های آموزشی بررسی می‌شود که امیدواریم خروجی مناسبی داشته باشد.

او گفت: تمام موضوعات و مشکلات مراکز معاینه فنی خودرو احصا، اعلام و بر اساس جمع بندی استان‌ها، آیین نامه‌ها به‌روز صادر می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: اگر همه وسایل نقلیه به طور کامل معاینه فنی شود آلودگی هوا به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • کفتارهای سیاسی بر سر جنازه یک دختر نوجوان | بی‌اخلاقی رسانه‌های بیگانه درباره نیکا شاکرمی
  • گل‌زنی داور در لیگ‌ دسته پایین اروپا که سوژه رسانه‌ها شد (فیلم)
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • گل‌زنیِ داور در اروپا که سوژه رسانه‌ها شد | ویدئو
  • حرکات عجیب بایدن مقابل خبرنگاران سوژه رسانه‌ها شد
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری
  • (عکس) تصاویری خاص و متفاوت از میلاد کی‌مرام سوژه رسانه‌ها شد
  • نشست «نسل تیک‌تاکی و خیزش دانشگاه‌های ایالات متحده» برگزار می‌شود