Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با برگزاری تظاهرات بزرگ ضدصهیونیستی در فستیوال جوانان و دانشجویان جهان با حضور دانشجویانی از ملیت های مختلف در سوچی روسیه، پرچم فلسطین به اهتزاز درآمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با برگزاری تظاهرات بزرگ ضدصهیونیستی در فستیوال جوانان و دانشجویان جهان با حضور دانشجویانی از ملیت های مختلف در سوچی روسیه، پرچم فلسطین به اهتزاز درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد اصغری سخنگوی مرکز بین المللی عدالت برای صلح با اعلام این خبر اظهار کرد: متاسفانه مقامات روسی برگزار کننده فستیوال به بهانه عدم شناسایی کشور فلسطین از سوی سازمان ملل، از قرار دادن پرچم فلسطین در میان کشورهای شرکت کننده خودداری کرده بودند و این اتفاق از همان روز نخست مورد اعتراض گسترده دانشجویان ضدامپریالیستی شرکت کننده قرار گرفت.

اصغری گفت: این اتفاق در حالی بود که پرچم منحوس رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ این فستیوال برافراشته شده بود و در روزهای گذشته چندین دانشجوی فلسطینی به دلیل تلاش برای پایین کشیدن پرچم این رژیم اشغالگر دستگیر شده بودند.

وی افزود: از همان روز نخست فستیوال به ابتکار جوانان ایرانی شرکت کننده، تجمعات اعتراضی با حضور دانشجویان کشورهای مختلف در حمایت از فلسطین برگزار شد. همچنین دانشجویان ایرانی در قالب یک کمپین، خواستار اخراج اسرائیل از فستیوال شدند.

اصغری ادامه داد: بخش قابل توجهی از شرکت کنندگان، از حامیان آرمان فلسطین و مخالف اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی هستند و از این رو، حرکات خودجوش دیگری هم در حمایت از فلسطین در حاشیه و متن بزرگ ترین گردهمایی دانشجویان جهان صورت پذیرفت. 

وی تصریح کرد: سرانجام، این اعتراضات به تظاهراتی بزرگی با حضور دانشجویانی از ایران، فلسطین، لبنان، کوبا، ونزوئلا، آمریکا، سوریه، اردن، عراق، اسپانیا، روسیه و... منجر شد که با سر دادن شعارهای ضد اشغالگری همراه شد.

این فعال بین الملل گفت: در نهایت با همت جوانان شرکت کننده، پرچم بزرگ فلسطین در سردر ورودی فستیوال علی رغم مخالفت و کارشکنی عده ای اندک از صهیونیست ها به اهتزاز درآمد و همزمان با این اتفاق، نشست های مختلف علمی به منظور تبیین مساله فلسطین برگزار شد.

سخنگوی مرکز عدالت برای صلح افزود: اقدامات آتش به اختیار جوانان مبارز شرکت کننده منجر شد تا وزارت خارجه روسیه هم در بیانیه ای رسمی از این رفتار اشتباه عذرخواهی کند.

اصغری با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره فستیوال جوانان و دانشجویان جهان در روسیه گفت: این فستیوال از گذشته محلی برای تجمع دانشجویان ضدامپریالیست جهان بوده و در این دوره هم جوانانی از مرکز بین المللی عدالت برای صلح به عنوان نمایندگان ایران در این فستیوال شرکت کرده اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم

رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یهودیان در کل دنیا ۱۵ میلیون نفر هستند اصلا جمعیتی نیست، یهودیان در جهان تمام شدند. اکثر یهودیان اصلا مذهبی نیستند. آنها سکولار و عیاش و خوشگذاران هستند که اهل عبادت نیستند؛ یهودیانی هم که مذهبی هستند ضد اسرائیل هستند و پرچم آنها را آتش می زنند. یک زمانی فقط در ایران پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش می‌زدند الان در ۱۲۰ کشور جهان آتش می‌زنند. یک زمانی در تنها در ایران مرگ بر اسرائیل می‌گفتند ولی الان در ده‌ها کشور و همه دانشگاه‌های آمریکا و اروپا مرگ بر آمریکا می‌گویند. چه کسی باور می‌کرد در دانشگاهای آمریکا شعار مرگ بر اسرائیل سر بدهند؟ یکی از مقامات امنیتی آمریکا رسما اعلام کرد اغتشاشات دانشگاهای آمریکا زیر سر ایران است./دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • تظاهرات حامیان غزه در دانشگاه سوربن پاریس
  • پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است