Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
بر اساس گزارش مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپایی و آژانس مطالعات زیست محیطی هلند، میزان تولید جهانی دی اکسید کربن برای سومین سال متوالی روند کاهشی را طی کرده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش، آمریکا و روسیه میزان تولید دی اکسید کربن خود را در سال 2016 به میزان 2 درصد و ژاپن به میزان یک درصد کاهش داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان تولید دی اکسید کربن اتحادیه اروپا و چین ثابت باقی مانده ولی در هندوستان 5 درصد افزایش یافته است. برزیل نیز توانسته است تولید این گاز را به میزان 6 درصد کاهش دهد.

با وجود این، تولید دی اکسید کربن در اغلب کشورهای درحال توسعه در منطقه اوراسیا و جنوب شرقی آسیا افزایش یافته است. با تمام این اوصاف به دلیل کاهش تولید دی اکسید کربن در کشورهایی که بزرگ‌ترین تولیدکننده این گاز گلخانه‌ای محسوب می‌شوند، در مجموع در سال 2016 میلادی میزان تولید جهانی این گاز روند کاهش را که از سال 2012 میلادی آغاز شده، ادامه داده است.

بر اساس این گزارش میزان تولید گازهای گلخانه‌ای از دهه 1970 تا سال 2012 میلادی به میزان 91 درصد افزایش یافته است. به اعتقاد محققان این افزایش گازهای گلخانه‌ای ارتباط مستقیمی با گرمایش زمین در 50 سال گذشته دارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ناسا سال 2016 میلادی گرم‌ترین سال ثبت شده در تاریخ مدرن زمین است و 16 سال از 17 سال گرم ثبت شده در طول 136 سال گذشته، بین سال‌های 2001 تا 2016 بوده‌اند.

در همین زمینه: تاسیس اولین مرکز تبدیل دی‌اکسید کربن به سنگ در ایسلند الهام از جوجه ‌تیغی‌ دریایی در حذف دی اکسید کربن

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 6088475 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟