Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-30@15:57:13 GMT

گازرسانی به روستاها سبب بازگشت مهاجران شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۶۴۷۷۰

گازرسانی به روستاها سبب بازگشت مهاجران شده است

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز درباره تاثیرات مثبت گازرسانی به روستاهای کشور گفت: گازرسانی به روستاییان آثار مثبت فراوانی داشته تا جایی که پس از اتمام آن شاهد بازگشت روستاییان مهاجر به روستاهای خود بوده ایم.

سعید مومنی در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان اینکه گازرسانی به مناطق روستایی کشور سبب جلوگیری از مهاجرت به شهرها، اشتغال زایی و افزایش رفاه عمومی می شود، گفت: این موضوع در دستور کار دولت یازدهم و دوازدهم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شروع دولت تدبیر و امید ( دولت یازدهم )، بحث گازرسانی به روستاها و شهرهای فاقد گاز، به عنوان یکی از هدف های اصلی شرکت ملی گاز ایران معین شد، بر این اساس عملکردی که در طول خدمات دولت یازدهم درباره گازرسانی به روستاها صورت پذیرفت یک کار منحصر به فرد و بزرگ بود که تکرار آن در دولت های پیشین سابقه نداشت تا جایی که طی 4 سال حدود 9 هزار روستا گازرسانی شدند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: از ابتدای تاسیس شرکت ملی گاز در سال 1346، تا سال 1392 به طور کلی 14 هزار روستا گازرسانی شده بود اما تنها طی 4 سال دولت یازدهم 9 هزار روستا به این تعداد اضافه شد.

مومنی درباره سرمایه گذاری بخش خصوصی در امر گازرسانی توضیح داد: بر اساس بند (ق) تبصره 2 قانون بودجه که در سال 93 به پیشنهاد دولت در مجلس تصویب شد به بخش خصوصی اجازه داده شد تا در امر گازرسانی به شهرها و روستاها سرمایه گذاری کنند، همین امر موجب شد تا توسعه گازرسانی در سطح کشور با سرعت بیشتری صورت پذیرد و خانوارهای روستایی بیشتری از نعمت گاز بهره مند شوند، این خانوارها تا پیش از گازرسانی برای تامین سوخت مورد نیاز خود با مشکلات زیادی مانند سردی هوا یا نبود مسیر جاده ای مناسب مواجه بودند ولی با گازرسانی صحیح این مشکلات از میان برداشته شد.

وی با تاکید بر اینکه روند رو به رشد گازرسانی در دولت دوازدهم نیز ادامه دارد، گفت: زمانی که یک روستا برای تامین سوخت مورد نیاز خود با مشکل مواجه است، روستاییان رغبت بیشتری نسبت به مهاجرت از خود نشان می دهند اما وقتی که مشکل سوخت آنها حل می شود و از سطح رفاه عمومی بالاتری مانند آب سالم، برق، آسفالت، تلفن، گاز و غیره بهره مند می شوند دیگر دلیلی ندارد که از هوای سالم، شغل کشاورزی و درآمد حاصل از آن رویگردان شده و خود را درگیر حاشیه نشینی در شهرها کنند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، درباره بازگشت مهاجران به روستاها توضیح داد: در برخی از روستاهای کشور زمانی که گازرسانی انجام شد، ما با بازگشت مهاجران آن روستا مواجه شدیم.



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان

برنامه ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور اساتید، کارشناسان، دانشجویان و شرکت ها در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان روزهای یازدهم تا چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ به همت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود که یکی از مهمترین برنامه های اجرایی این رویداد مهم ملی بحث برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ است.

در این برنامه شرکت‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های فناور، فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری و سرمایه‌گذاران در زمینه حمل‌ونقل دانش بنیان شهر هوشمند و انسان محور براساس برنامه زمان‌بندی مشخص شده نسبت به ارائه طرح ها و محصولات خود اقدام می کنند.

بررسی طرح های ۸ شرکت در روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت و بررسی طرح های ۶ شرکت روز چهارشنبه دوزادهم اردیبهشت ۱۴۰۳ توسط داوران صورت می گیرد که علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند به سایت http://Goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 749138

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها