Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار «پارسینه» به نقل از سی‌ان‌ان، دو منطقه لومباردی و وِنِتو در شمال ایتالیا که نزدیک به 30 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را در اختیار دارند، فردا، یکشنبه، از شهروندان برای کسب خودمختاری بیشتر از دولت مرکزی رأی‌گیری خواهند کرد.

این همه‌پرسی قرار است به ابتکار دولت‌های محلی برگزار شود که هر دو عضو جناح راست «مجمع شمالی» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حزب زمانی هوادار جدایی بود، اما هدف همه‌پرسی کنونی تأمین قدرت بیشتر برای هزینه‌ها، مهاجرت، آموزش و بهداشت است.

در حال حاضر مناطقی همچون ساردینا، سیسیل، و فیرولی- ونزیا از خودمختاری گسترده‌ای برخوردارند.

همه‌پرسی روز 22 اکتبر در لومباردی (که شامل شهر میلان است) و ونتو (که ونیز مرکز آن است) از سوی رهبران این دو منطقه درخواست شده است. این همه‌پرسی الزام‌آور نیست اما رهبران محلی بر این باورند که به آنها اختیار می‌دهد تا برای کسب قدرت بیشتر با رم مذاکره کنند.

 

روبرتو مارونی، رهبر منطقه لومباردی، به سی ان ان گفت: «ما به دنبال آن هستیم که قدرت کافی برای شکستن مقاومت دولت را به دست آوریم. ما می‌خواهیم این سرزمین را مدیریت کنیم، مناطقی را که با موج مهاجران درگیر هستند مدیریت کنیم. برای ما مهم‌ترین چیز این است که منابع را در اختیار داشته باشیم».

برخلاف همه‌پرسی کاتالونیا که از سوی دولت اسپانیا غیرقانونی خوانده شده است، قانون اساسی ایتالیا برگزاری چنین رأی‌گیری‌هایی را مجاز دانسته است.

سیاستمداران حامی همه‌پرسی بر این باورند که اقتصادهای موفق مناطق آنها نباید برای تأمین مالی مناطق فقیرتر جنوب ایتالیا مورداستفاده قرار بگیرند.

این رأی‌گیری در حالی برگزار خواهد شد که جنبش‌های جدایی‌طلبانه قدرت گرفته‌اند.

تصمیم بریتانیا برای ترک اتحادیه اروپا و تنش‌های در جریان میان کاتالونیا و اسپانیا دو مورد از مهم‌ترین رویدادهای کنونی‌اند.

همچنین، احتمال می‌رود که دومین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند هم برگزار شود، هرچند در یک سال گذشته از شدت این اقدام کاسته شده است.

خارج از اروپا، کردهای عراق هم به نفع اعلام استقلال رأی دادند در حالی که خشونت‌هایی جدایی‌طلبانه در کامرون هم در جریان است. اما در ایتالیا جریان فرق می‌کند.

در دهه 1990، مجمع شمالی برای ایجاد دولت مستقل پادانیا، در امتداد نوار شمالی کشور، میان رودخانه پو در حوالی لومباردی در غرب، و ونیز در شرق، کمپینی را به راه انداخت. اکنون رویای استقلال کنار گذاشته شده تا موفقیت در انتخابات سراسری سال آینده دنبال شود.

لوکا زایا، رهبر منطقه ونتو، می‌گوید: «از نظر‌گاه حقوقی هیچ شباهتی با همه‌پرسی برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) وجود ندارد. اهداف به‌طور بنیادین متفاوت‌اند. برخلاف برگزیت، این همه‌پرسی اثری مثبت ایجاد خواهد کرد. همه‌پرسی ونتو به دنبال آن است که تأثیری قوی داشته باشد».


منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود گفت: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی پس از مستقل شدن در بسیاری از شاخص‌ها عقب ماند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود، افزود: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به احداث بیمارستان مادر و کودک، خاطرنشان کرد: ابتدا به دنبال ساخت این بیمارستان درون شهر بودیم اما به دلایلی اتفاق رقم نخورد.

مهدی شهریاری، منتخب مردم بجنورد در مجلس نیز در این مراسم تصریح کرد: در دولت سیزدهم خدمات مختلفی ارائه شده که همه این خدمات مربوط به جمهوری اسلامی است و نباید آن را مختص یک دولت دانست.

وی اضافه کرد: سرانه تخت بیمارستانی و مراکز درمانی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشور است.

منتخب مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی جانمایی بیمارستان مادر و کودک را نامناسب دانست و تاکید کرد: مردم استان باید دسترسی راحت‌تری به این بیمارستان داشته باشند.

شهریاری از کمبود پزشک متخصص در استان گلایه کرد و گفت: خراسان شمالی در عموم شاخص‌ها محروم است.

کد خبر 748468

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • برق برخی مناطق ۳ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور