Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش بیات نژاد صبح امروز جزئیات درمان کودک شیرخوارگاهی مبتلا شده به شپش که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده بود را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»، مدیر کل بهزیستی استان البرز صبح امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در راستای فیلم منتشر شده کودک شیرخوارگاهی در کرج و ابتلای آن به شپش با اشاره به نقص عملکردی که بعضا در دستگاه ها وجود دارد و لزوم اصلاح آن کمبود نیروی انسانی را مشکل پیش روی شیرخوارگاه امام علی(ع) دانست و گفت: حل مشکلات این شیرخوارگاه و انجام اصلاحات با همراهی خیرین صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 

داریوش بیات نژاد به ارتباط مؤثر بهزیستی با دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت و درمان و دستگاه قضائی در راستای ارائه خدمات به شیرخوارگاه مذکور اشاره کرد و افزود: دهم مهر ماه سال جاری یکی از کودکان تازه پذیرش شده به شپش مبتلا می شود که در راستای جلوگیری از انتقال آن به سایر کودکان شست و شو و استعمال شامپو انجام می شود که متاسفانه کودک دو ساله دچار حساسیت و التهاب پوستی می شود. 

وی با اشاره به اینکه پزشک متخصص شربت ضد حساسیت و پماد تجویز می کند اظهار داشت: اگر اطلاع رسانی رسانه ها در راستای اصلاح امور باشد ارزشمند بوده و در صورت باج خواهی این روند جای نگرانی خواهد داشت چرا که دباره کودک مبتلا شده به شپش با پیگیری‌ های همکاران شیرخوارگاه و درمان توسط متخصص در کمتر از 10 روز کودک سلامتی خود را به دست آورده است. 

مدیر کل بهزیستی استان البرز در خاتمه به نگهداری از ۹۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی (ع) اشاره و تصریح کرد:  ۷۵ الی ۸۰ درصد کودکان شیرخوارگاه‌ های البرز والدین دارند اما صلاحیت از پدر و مادر آن‌ ها سلب و حضانت کودکان موقتی به بهزیستی واگذار شده است و در رابطه با فرزندخواندگی هیچگاه سفارش افراد را در دستور کار قرار نداده ایم.            انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،اظهارکرد: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شد که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی