Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: منابع ترکیه از احتمال جریمه ۶ بانک ترکیه ای توسط آمریکا به دلیل نقض تحریم های اعمالی آمریکا علیه ایران، خبر دادند.

به گزارش گروه سیاسی رکنا و به نقل از رویترز، منابع ترکیه ای اعلام کردند که ۶ بانک ترکیه به دلیل نقض تحریم ها علیه ایران، از سوی آمریکا مجبور به پرداخت جریمه چند میلیارد دلاری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دو مقام ارشد اقتصادی ترکیه به رویترز اعلام کرده اند که ترکیه هیچگونه اخطاری از سوی ایالات متحده در مورد این مجازات دریافت نکرده است و آمریکایی‌ها معمولاً پیش از اعمال چنین جریمه‌هایی، این موضوعات را به اداره بررسی جرائم مالی وزارت دارایی ترکیه اعلام می شود.
یک مقام اقتصادی ترکیه نیز گفته است که مقامات ترکیه به زودی در این خصوص بیانیه خواهند داد.
این خبر در حالی اعلام شده است که روابط آنکارا و واشنگتن اخیرا بر سر مسائلی همچون دستگیری یکی از کارمندان محلی سفارت آمریکا در استانبول و محدودیت صدور ویزا برای اتباع طرف مقابل، تضعیف شده است.
هنوز رقم دقیق جریمه‌های مدنظر آمریکایی‌ها و نام ۶ بانکی که هدف قرار گرفته اند، اعلام نشده است، اما منابع ترکی گفته ‌اند که یکی از این ۶ بانک، بیش از ۵ میلیارد دلار جریمه شده است.
مسئولان آمریکایی در روزهای آتی بانک های مشمول این جریمه‌ها را مشخص خواهند کرد و پس از آن بانک‌های ترکیه ‌ای می توانند برای کاهش جریمه خود، با آمریکایی‌ها مذاکره کنند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آنچه رسانه‌های بلژیک امروز دوشنبه گزارش دادند، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک، در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل جنگی است که این رژیم در غزه به راه انداخته است.

بلژیک در همراهی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا – ایرلند، اسپانیا، مالت، اسلوونی و لوکزامبورگ – از جنگ اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده، ابتکاری را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ارائه داده و خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و آتش‌بس در غزه شده است.

دی کرو گفت که در دیدار با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهد کرد تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند، از جمله ممنوعیت کامل واردات کالا از شهرک‌های کرانه باختری و برخورد با شرکت‌هایی که شعبه و معاملاتی در شهرک‌ها، به ویژه به شراب، خرما و محصولات روغن زیتون اشاره دارد.

دی کرو افزود: اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل ناشی از دلایل اخلاقی و ادامه جنگ با غزه و وضعیت کرانه باختری است و ما به سادگی نمی‌توانیم کنار بایستیم؛ چراکه قربانیان در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • تورم ترکیه چقدر است؟