Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کرنل فروتا»هماهنگ کننده ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درنشست خلع سلاح هسته ای مسکو اعلام کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی می تواند تایید کند ایران مفاد توافق هسته ای را کامل اجرا می کند. آفتاب‌‌نیوز : هماهنگ کننده ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (شنبه) در کارگاه تخصصی توافق هسته ای با ایران(برجام)در نشست خلع سلاح هسته ای با حضور مقام ها و کارشناسان بیش از 40 کشور جهان در مسکو گفت: ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایرنا ، «کرنل فروتا» خاطرنشان کرد: سطح نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران بطور بی سابقه ای بالا است.

وی ادامه داد: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی غالبا از مراکز هسته ای ایران بازدید می کنند و دسترسی گسترده ای به این مراکز دارند.

فروتا گفت: بازرسان ما عملا هر روز درمراکز هسته ای ایران حضور دارند. از فناوری های نوین استفاده می کنند و نسبت به سابق چند برابر بیشتر از مراکز هسته ای این کشور اطلاعات داریم.
وی در مورد برجام گفت: در این توافق بین المللی همه چیز بطور مشخص پیش بینی شده است.
هماهنگ کننده ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ازتلاش ها و همکاری ها در چارچوب برجام می توان درس های مفیدی گرفت.

فروتا خاطرنشان کرد: این تلاش ها درعرصه های مختلف ازجمله مسائل نظامی و انرژی هسته ای بود و در اقدامات خود از حمایت گروه 1+5 نیز برخوردار بود.

نشست دو روزه خلع سلاح هسته ای با حضور هیات های 40 کشور از جمله هیات ایران به ریاست عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در مسکو امروز پایان یافت.

نشست خلع سلاح هسته ای مسکو را مرکز انرژی و امنیت روسیه با حمایت وزارت امور خارجه این کشور برنامه ریزی کرده بود و وضع اجرای پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان.پی.تی)، دورنمای بازنگری آن تا سال 2020 موضوعات اصلی و برجام موضوعات اصلی دستور کار آن را تشکیل می داد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: یکی از وظایف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت از رخدادهای بین المللی برای توسعه علم هسته‌ای هست و حضور رافائل گروسی در اصفهان مهر تایید بر حمایت آژانس از این رویداد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، افزود: سال گذشته در دیدار همکاران صنعت هسته‌ای با رهبر، معظم له بر گسترش همکاری بین‌المللی با کشورهای همسو تاکید کردند در این راستا این موضوع در سازمان انرژی اتمی هدف گذاری شد و انجمن هسته‌ای پس از ۲۹ دوره کنفرانس هسته‌ای، شرایط را برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و در این راستا شاهد استقبال بسیار خوبی برای حضور در کنفرانس هستیم.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است و بیش از ۵۰ دانشگاه در این مسیر حضور داشتند و حدود ۴۰۰ مقاله تأیید شده است، همچنین ۱۶ میزگرد در این کنفرانس پیش‌بینی شده است، حدود ۱۰۰ سخنران به عنوان نویسندگان علمی این مقالات به عنوان سخنران انتخاب شده‌اند.

کریمی‌ثابت با بیان اینکه این کنفرانس بستری برای حضور فعالان صنعت هسته‌ای شده است، تصریح کرد: تلاش شده است دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید صنعت و همگان از آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران اشنا شوند.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 750733

دیگر خبرها

  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • گروسی: امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد
  • بازتاب حضور گروسی در ایران در رسانه‌های بین‌المللی
  • بازتاب حضور گروسی در اصفهان در رسانه‌های بین المللی
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند