Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل کر و لال از دنیای اطرافش هیچی نمی داند فقط راه می رود و اینکه کجا می رود نمی داند، نه آهنگ لالای مادر را می‌شنود و نه برای پدر از آرزوهای کوچک و بزرگ دنیای کودکانه‌اش می‌گوید.

به گزارش مشرق، زیاد از شهر یاسوج دور نیست،درست در ۵ کیلومتری استانداری و سازمان بهزیستی دوقلوهای معلولی دور از نگاه پر زرق و برق مسئولان  زندگی می‌کنند تا با نگاه معصومانه خود، دل دردمند پدر و مادرشان را نمک بپاشند ولی آب در دل مدیران تکان نمی‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا از این قرار است که ۲۵ مردادماه ۹۲ رضا و ابوالفضل دوقلوهای یاسوجی در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج چشم به دنیایی باز کردند که در کمتر از ۶ ماه نامهربانی با آنان آغاز شد و سرآغازی بر دردهای پدر و مادی بود که از دنیای فرزندانشان تنها سعادت و بهروزی را می‌خواستند.

ناگهان بنا به هر دلیلی رضا و ابوالفضل از دنیای کودکانه خارج و سر از بیمارستان درآوردند و در میان مرگ و زندگی دست و پا زدنند تا پدر و مادری که تا قبل از این با صدای دلبندانشان آرامش پیدا می‌کردند دیگر در حسرت داشتن فرزندی سالم بسوزند و بسازند.

 آخر " بیماری فلج مغزی " کار خودش را کرد، "رضا " زود با زندگی کودکانه اش خداحافظی کرد زیرا دیگر قرار نیست " رضا " سهمی از راه رفتن، حرف زدن، بازی با برادرش ابولفضل و شیرین زبانی برای پدر و مادرش و ...داشته باشد انگار رضا با تمام خوبی‌های دنیا بیگانه است آخر نه کسی را می‌شناسد  و نه از دنیای پدر و مادری چیزی میداند.

گریه رضا با تمام کودکان دنیا متفاوت بوده خبری از هق هق کردن نیست انگار با "اشک ریختن" قهر است شاید هم می‌داند دل مادرش بارانی است و با اشک هایش هزار راه نرفته را می‌رود شاید هم می خواهد اشکی نباشد تا دل زنگ زده پدر و مادرش را بشوید.

پایان این سکانس هیچ ندارد جز " غم و غصه" زیرا دیگر رضا برای همیشه با معابر شهرم با حیاط خانه با میدان بازی، مدرسه و ...خداحافظی کرده است در ذهن نارسای رضا تنها یک جمله نقش بسته است" خداحافظ زندگی و سلام رنج و غصه مادرم"

وقتی مادر رضا می‌گوید دو ماه رضا را به مراکز بهزیستی بردم و هر شب این دوماه برایم دنیایی بود و دلم نیومد دور از پسرم باشم بغض گلویم را گرفت اما وقتی گفت در هزینه شیر خشک ب‌ب‌لاک سه رضا مانده‌ایم این بغض ناخودآگاه ترکید تا بتوانم تنها زره‌ای از درد پدر و مادر رضا و ابوالفضل را درک کرده باشم.

انگار قصه پر غضه دوقلوهای معلول یاسوجی تمامی ندارد، ابالفضل کر و لال از دنیای اطرافش هیچی نمی داند فقط راه می رود و اینکه کجا می رود نمی داند، نه آهنگ لالای مادر را می شنود و نه برای پدر از آرزوهای کوچک و بزرگ دنیای کودکانه‌اش میگوید.

مادر ابوالفضل ناامید از رضا ولی به امید روزی نشسته است که بنا به وعده پزشک صدای ابولفضل را بشنود و می گوید خدا را بابت همه داشته‌ها و نداشته‌هایم شاکرم و آرزویم تنها شنیدن صدای " ابوالفضل" است.

روزانه هزینه بسکویت مدیران میلیاردها تومان هزینه دارد ولی پدر و مادر ابوالفضل و رضا گیر ۳ میلیون تومان هزینه سمعک و پوشک مای بیبی فرزند معلولاشان هستند تا هنوز در پشت نوبت خدمات سازمان جا خوش کنند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت این دو معلول یاسوجی گفت: ۶ هزار معلول شناسایی شده در این استان پبه دلیل کمبود اعتبار پشت نوبت داریم.

سید علیرضا موسوی امجد گفت: منتظر تامین اعتبار و مجوز دولت برای ارائه خدمات به ۶ هزار معلول پشت نوبتی در استان هستیم.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در بازار جهانی باز هم کاهش یافت. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد اونس طلا با کاهش ۵ دلاری به نرخ ۲ هزار و ۳۳۱ دلار کاهش یافت. این رقم، کاهش ۰‌۱ درصدی قیمت طلا را نشان می‌دهد.

کاهش قیمت طلا در حالی است که گزارش‌ها از روند بازار جهانی طلا، همچنان از رشد ۱۱ دلاری قیمت طلا در طول یک هفته گذشته و ۱۰۰ دلاری را در طول یک ماه گذشته حکایت دارد.

بنا به این گزارش، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده در ماه گذشته مطابق با پیش‌بینی‌ها ۰.۳ درصد افزایش یافت و بعید است انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را تا سپتامبر متوقف کند، تغییر دهد. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

انجمن طلای کشور چین اعلام کرد مصرف طلای چین در سه ماهه اول نسبت به سال گذشته نزدیک به ۶ درصد افزایش یافته است. دلالان طلا در هند هفته گذشته برای اولین‌بار طی دو ماه، به دلیل عقب نشینی قیمت‌های داخلی خریداران را جذب کردند.

سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و رشد را در سه ماهه نسبت به دو ماه اول کاهش داد و تردیدها را در مورد قدرت بهبود دومین اقتصاد بزرگ جهان افزایش داد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901194

دیگر خبرها

  • سرنوشت دیدار تراکتور و استقلال در دستان دو بازیکن
  • رزم جانانه لرها در عملیات کربلای پنج زبانزد فرماندهان است
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک انصارالفرقان منتشر شد
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حرف‌های مهم سرمربی استقلال با چپ‌پای آبی‌ها
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • اسامی نفرات دعوت شده اردوی هفتم تیم کشتی آزاد جوانان