Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@21:45:39 GMT

سیگار الکترونیکی به اندازه تنباکو خطرناک است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۱۶۵۸

به گزارش طبنا( خبرگزاری سلامت ) از دیلی میل، محققان با مقایسه بزاق سیگاری هایی که تنباکو مصرف می‌کردند و افرادی که سیگار الکترونیکی می‌کشیدند و همچنین غیرسیگاری‌ها، به این نتیجه رسیدند که سیگارهای الکترونیکی به همان اندازه سیگارهای معمولی خطرناک هستند. این محققان معتقدند که سیگار الکترونیکی جایگزین مناسبی برای معتادان به سیگار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بررسی‌های گذشته توسط دانشگاه "یو سی ال ای” مشخص شده بود که سیگار الکترونیکی آسیبی همیشگی به قلب فرد سیگاری می‌زند و محققان دانشگاه ویرجینیای غربی نیز معقتد بودند، هر پک‌زدن به سیگار الکترونیکی، یک قدم فرد را به سکته‌قلبی نزدیک می‌کند.

محققان دانشگاه کارولینای‌شمالی با بررسی ادرار ۱۵ مصرف‌کننده سیگار الکترونیکی و ۱۴ مصرف‌کننده تنباکو و ۱۵ غیرسیگاری، متوجه شدند که سیگار الکترونیکی مقدار پروتئین‌های مربوط به تله‌های خارج سلولی نوتروفیل(NET) را در راه‌های هوایی ریه فرد، افزایش می‌دهد. این پروتئین‌ها با میکروب‌های بیماری‌زا مبارزه می‌کنند اما افزایش سطح آنها می‌تواند فرد را به بیماری‌های التهاب ریه مبتلا کند. پروتئین‌های ایجاد شده در بیماری انسداد ریه و فیبروز سیستیک، تنفس فرد را سخت و دچار اشکال می‌کنند.

بنابه گفته محققان، پروتئین‌های مربوط به تله‌های خارج سلولی نوتروفیل، بیرون از شش‌ها هم می‌توانند رشد کنند و موجب مرگ سلول‌های موجود در بافت‌های اندام‌ها و رگ‌های‌خونی می‌شوند. در نتیجه این مرگ‌سلولی، بیماری‌های التهابی مانند داءالصدف، لوپوس و واسکولیت( التهاب رگ) به وجود می‌آیند.

درضمن سیگار الکترونیکی بیماری‌های دیگری مانند برونشیت، آسم، برونشکتازی( بزرگ شدن دایمی راه‌های هوایی ریه) و خس‌خس سینه به دنبال دارد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان

سرهنگ امیر انتظامی نیا گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت خودرو‌های شوتی اکیپی از عوامل فرماندهی انتظامی بخش فلارد در محل محور مواصلاتی یاسوج به لردگان اقدام به برپایی ایست و بازرسی کردند که به یک دستگاه خودرو پژو نقره‌ای مشکوک و آن را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید

کشف محموله سیگار خارجی قاچاق در خانمیرزا

فرمانده انتظامی لردگان ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۷۶۰ پاکت به تعداد ۱۵ هزار و ۲۰۰ نخ انواع سیگار خارجی قاچاق در مارک‌های مختلف کشف و یک متهم نیز دستگیر شد.

وی اضافه کرد: محموله دخانی کشف شده به اداره دخانیات استان تحویل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد