Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-27@14:16:34 GMT

نروژ اتوبوس برقی سفارش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۲۲۶۶

نروژ اتوبوس برقی سفارش می‌دهد

به گزارش امتداد نیوز به نقل از ایسنا، بسیاری از شهرها و کشورهای پیشرفته در جهان با هدف حفظ محیط زیست، کاهش انتشار آلاینده‌ها، افزایش کیفیت هوا و تامین سلامتی شهروندان خود، بدنبال توسعه استفاده گسترده و راحت تر از خودروهای برقی هستند.

افزایش و توسعه روزافزون صنعت خودروهای برقی و استقبال بی نظیر مردم و دولت ها از این خودروهای پاک موجب شده است بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت اتوبوس سازی هیولیز اروپا که به مالکیت شرکت ایویکو است و در زمینه ساخت اتوبوس های برقی فعالیت می‌کند، برای نخستین بار برای تولید و عرضه اتوبوس‌های شهری الکتریکی سفارش گرفته است.

شرکتی که از کمپانی اتوبوس سازی هیولیز سفارش گرفته است، یکی از بزرگترین اپراتورهای حمل و نقل نروژ به نام تاید باس است که می خواهد در نخستین سفارش خود ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی خریداری کرده و سپس این اتوبوس های پاک را روانه خیابان های تروندهایم نروژ کند.

شهر تروندهایم که در کشور نروژ واقع شده است، همواره به تلاش برای مبارزه با خودروهای آلاینده و حفظ محیط زیست در جهان معروف است.

قرار است اتوبوس های برقی سفارش داده شده در سال ۲۰۱۹ میلادی وارد خطوط اتوبوس رانی این شهر شوند. این اتوبوس ها ۱۸ متر طول دارد و دارای گنجایشی معادل ۱۳۰ نفر مسافر هستند.

هم اکنون کشورهای بسیاری تحت تاثیر تغییر سیاست های جهانی در خصوص حفظ محیط زیست و مقابله با معضل آلودگی هوا، تصمیم دارند ظرف یک یا دو دهه آینده فروش و استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی (خودروهایی که در آنها میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای بیشتر است) را ممنوع اعلام کنند. بعنوان مثال، دولت انگلیس قرار است تا سال ۲۰۴۰ تولید و فروش تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی را در این کشور ممنوع اعلام کند تا بدین وسیله با معضل آلودگی هوا مقابله کرده و خودروهای دوستدار محیط زیست را بکار بگیرد. پس از انگلستان، کشورهای دیگری همچون فرانسه، اسپانیا، میکزیک، یونان، چین و هند نیز می خواهند روند تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را متوقف کنند.

true برچسب ها : نروژ اتوبوس برقی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، گفت: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند. واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

کد خبر 6088067 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده