Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-02@02:28:14 GMT

کیدرکس؛ امن برای کودکان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۲۸۹۴

کیدرکس؛ امن برای کودکان

گوگل برای کودکان موتور جستجوگری را طراحی کرده تا تنها مطالب مورد نیاز سن آنها برایشان نمایش داده شود.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛  گوگل برای کودکان موتور جستجوگری را طراحی کرده تا تنها مطالب مورد نیاز سن آنها برایشان نمایش داده شود. هم اکنون که در دنیای فناوری، کوچک و بزرگ درگیر استفاده از فضای مجازی هستند و برای انجام بسیاری از کارهای خود ناگزیر به سراغ استفاده از فناوری نوین میروند، باید بدانند که این فضا علی‌رغم تمامی مزایایی که دارد می تواند برای برخی از گروه‌های سنی تهدید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان بیش از دیگر گروه‌های سنی جذب فضای ایجاد شده در دنیای تکنولوژی می‌شوند به خصوص آنکه صدا، تصویر، گرافیک جذاب، حرکت، بازی‌های مهیج و اطلاعات بسیاری را در حضور در فضای مجازی به دست می‌آورند. همه آنچه برای بزرگسالان در فضای وب و مجازی منتشر می‌شود قطعا مناسب سن کودکان نیست از این رو گوگل موتور جستجوگر کودکانه را راه اندازی کرده می تواند محتوای مناسب در درخور سن کودکان به آنها ارائه دهد.

به نظر می‌رسد این جستجوگر کودکانه به دلیل قوانین سخت‌گیرانه کشورهای اروپایی در استفاده کودکان از فضای مجازی طراحی شده باشد. KidRex (کیدرکس) که توسط Google Custom Search طراحی شده می‌تواند جستجو کودکان در فضای وب را کنترل کند و اجازه سرچ کلمات نامناسب را به آنها نمی دهد، مجله تایم در سال 2013 این جستجوگر را در لیست 50 وب سایت برتر قرار داده بود.

اگر مایلید کودکانتان از جستجوگری مخصوص سن خود استفاده کنند می توانید به آدرس http://www.kidrex.org بروید و با کیدرکس بیشتر آشنا شوید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • تبلیغات عجیب در اینستاگرام برای آرایشگاه؛ مروج کودک‌همسری بازداشت شد! + تصویر
  • دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • ترویج کودک همسری در اینستاگرام برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه دراینستاگرام
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!