Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا کریم بیک کوشر بایف شنبه شب در نشست هیات تجاری استان قزل اوردا با جمعی از فعالان اقتصادی گلستان در گرگان، اظهارکرد: هیات قزاقستان با نیت دوستی و توسعه همکاری به گلستان سفر کرده است.
وی اضافه کرد: قزل اوردا در حمل و نقل ظرفیت خوبی داشته و به خط ریلی قزاقستان - ترکمنستان - ایران نیز دسترسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین از توانایی این استان قزاقستان در تامین سالانه 20 میلیون تن برنج و صادرات آن به ایران خبر داد و افزود که از ابتدای سال جاری 10هزار راس گوسفند به ایران صادر شده است.

** معاون استاندارگلستان: اشتراکات با قزاقستان به تقویت همکاری ها و روابط کمک می کند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان نیز گفت که اشتراکات میان این استان و برخی استانهای قزاقستان در حوزه شرایط اقلیمی، آب و هوایی و ظرفیت های گلستان در بخش سلامت و گردشگری به توسعه و تقویت روابط کمک می کند.
محمود ربیعی افزود: ابتدای امسال تفاهم نامه ای بین بخش های کشاورزی گلستان و دو استان قزل اوردا و منگستائو بسته شد که روابط و همکاری های مشترک را تقویت می کند.
وی به ظرفیت گردشگری استان گلستان به ویژه در حوزه گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: در این زمینه می توان همکاری خوبی را تجربه کرد، مراکز درمانی و پزشکی استان گلستان توانمندی بالایی در این بخش دارند.
ربیعی همچنین براستفاده از سرای تجاری بین اتاق های بازرگانی دو طرف تاکید کرد و افزود: بهره گیری از این ظرفیت در آینده امکان خدمت دهی به تجار را تسهیل خواهد کرد.
به گزارش ایرنا هیات تجاری قزل اوردا را در سفر به گلستان؛ 'بغداد امریوف' سفیر قزاقستان در جمهوری اسلامی ایران، 'یوگینی کیم' معاون استاندار در امور سرمایه‌گذاری و صنعت، 'بخت ژاخانوف' مدیرکل کشاورزی قزل اوردا، 'رینات سلطانگیریوف'، مدیرکل توسعه صنعت و فناوری، 'تمیرخان کینژیبایوف' رییس هیات مدیره شرکت اجتماعی و کارآفرینی بایکانور و 'گالیمبک ژاکسیلیکوف' رئیس اتاق کارآفرین، 'اونتلاب اونالبایوف' سرکنسول جمهوری قزاقستان در گرگان و تعدادی از مدیران شرکت‌ها و تیم رسانه‌ای همراهی می‌کنند.
نشست کوشربایف استاندار قزل اوردا قزاقستان و هیات همراه با استاندار گلستان، بازدید از شرکت 'بهاران پیمان'، شرکت ویتامین E و آریا تیناژن در شهرک صنعتی آق قلا، بازدید از موزه و بافت قدیم گرگان، دیدار با قزاق های ساکن گلستان ، بخشی از برنامه‌های این سفر است.
برگزاری همایش مشترک همکاری‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بین فعالان اقتصادی دولتی وخصوصی استان‌های گلستان و قزل اورداو امضای یادداشت تفاهم همکاری فیمابین از دیگر برنامه های این هیات اقتصادی است.
این هیأت تجاری که شامگاه شنبه 29 مهر وارد استان گلستان شد، در ادامه به استان مازندران سفر خواهد کرد.
به گزارش ایرنا گلستان با یک میلیون و 869هزار نفر جمعیت علاوه بر خواهرخواندگی با منگستائو و فعالیت سرکنسولگری قزاقستان در گرگان قرابت های دیگری هم از گذشته با این کشور دارد چراکه نزدیک به 1500 خانوار قزاق با جمعیتی قریب به شش تا هشت هزار نفر از گذشته های دور به این استان مهاجرت کرده و ساکن شده اند.
علاوه بر این گلستان جزو نزدیک ترین استانهای ایران با کشور قزاقستان محسوب می شود و این جایگاه مطلوبی در راستای توسعه همکاری ها وارتباطات بین دو کشور است.
ارتباط ریلی از طریق خط آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان، ارتباط دریایی از طریق خزر و خط هوایی اکتائو - گرگان از مزیت های ایجاد شده در توسعه روابط بین گلستان و قزاقستان بوده که در دولت تدبیر و امید عملیاتی شده است.
جمعیت قزاقستان 16 میلیون و 600 هزار نفر، زبان رسمی آن قزاقی و روسی و واحد پول این کشور تِنگه است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت) در قزاقستان آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت، پیکار‌های مرحله نیمه پایانی رده سنی امید برگزار شد و سه نماینده ایران به روی رینگ رفتند.   در وزن ۷۵ کیلوگرم، محمد محشری با جواهیر اوماتالیف از ازبکستان، در وزن ۸۶ کیلوگرم، سیدعلی سیدصدری با تمیرلان موکاتیف از قزاقستان و در وزن ۹۲+ کیلوگرم، رضا خلیل‌زاده با جهانگیر زوکروف از ازبکستان رقابت کرده و از رسیدن به برتری بازماندند تا به نشان برنز دست یابند.   با این اوصاف تیم ملی امید بوکس ایران که تحت هدایت علیرضا استکی و برای نخستین بار در مسابقات آسیایی این رده سنی شرکت کرده بود، با کسب سه مدال برنز به کار خود پایان داد. مسابقات آسیایی قزاقستان، سومین دوره پیکار‌های رده سنی امید بود.   پیش از این و در بخش جوانان، امیر اسماعیلی به فینال سنگین وزن رسیده است و دوشنبه برای کسب مدال طلا با شهزود پولوونوف از ازبکستان مصاف می‌دهد؛ امیررضا سلطانی و امیررضا ملک‌خطابی هم صاحب مدال برنز شدند.

دیگر خبرها

  • پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • تشکر استاندار_گلستان از اعضای تیم جستجوی یسنا
  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران است