Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: نگاه ما نباید فقط نگاه مجازاتی باشد، هدف ما قضات باید اصلاح مجرم باشد و اصلاح مجرم گاه در مجازات، گاه در تخفیف مجازات و گاه در آزادی با نظارت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نور ا... قدرتی صبح یکشنبه در بازدید از زندان مرکزی قزوین، بیان کرد: تلاش می کنیم کمکی به بنده ای از بندگان خدا ارائه کنیم، حتی اگر آن فرد گناهکار و یا خطاکار باشد از این رو با عزم همگانی برای خدمت به مردم تلاش می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر کسی مرتکب جرمی شد و امکان اصلاح آن نبود باید مجازات آن را تحمل کند و از آن روزی هم که به زندان افتاد برای آزادی او تلاش می کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: البته باید ابتدا تلاش کنیم که زندانیان کمتری داشته باشیم چراکه تکلیف شرعی و قانونی بر این منوال است از همین رو دستور رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضائیه در این خصوص حجتی است.

وی تصریح کرد: امروز راهکارهای قانونی برای کاهش حبس وجود دارد البته نباید حتی یک نفر خلاف قانون آزاد شود و یا حتی یک نفر خلاف قانون بازداشت شود و حتی یک نفر اگر امکان استفاده از ظرفیت های قانونی دارد از آن محروم شود.

حجت الاسلام قدرتی اظهار داشت: ما مسئول امنیت جامعه هستیم و با هر کسی که به حقوق مردم، نظم جامعه و امنیت جامعه تعرض کند به شدت برخورد می کنیم، اگر لازم باشد چند برابر جمعیت فعلی هم زندانی کنیم، انجام خواهیم داد، ولی سخن این است که نباید از ظرفیت های قانونی موجود غافل شویم.

وی افزود: باید قانون را چه برای رجم، قصاص و یا شلاق اجرا کنیم و با سربلندی و افتخار نیز حکم الهی را به اجرا درآوریم البته رعایت مصالح در این بین لازم است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ظرفیت های قانونی بالایی داریم البته همین قانون که به ما آزادی مجازات، آزادی مشروط و ... را وعده داده است حتی مجازات های جایگزین را نیز مورد توجه قرار داده است.

وی ادامه داد: ما در قانون ظرفیت های بسیار خوبی داریم، چرا نباید از امکاناتی که قانونگذار قرار داده، استفاده نکنیم، نگاه ما نباید فقط نگاه مجازاتی باشد، هدف ما قضات باید اصلاح مجرم باشد و اصلاح مجرم گاه در مجازات، گاه در تخفیف مجازات و گاه در آزادی با نظارت است.

حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: ما باید بعد از آزادی، زندانی را چند سال تحت نظارت داشته باشیم و کارهای فرهنگی برایش داشته باشیم ولی به واسطه برخی نقایص و امکاناتی که فراهم نشده بعد از آزادی، زندانی رها شده و دوباره به زندان باز می گردد.

وی خطاب به قضات اظهارداشت: این تکلیف ماست باید ظرفیت ها را فراهم کنیم، نقش قضات در کاهش جمعیت کیفری بسیار بالاست، جایی که قانونگذار دست شما را باز گذاشته مدیریت کنید و زمینه را برای کاهش جمعیت کیفری فراهم کنید، هرکس به اندازه سهم خودش گوشه ای از کار را بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین توضیح داد: ما باید از ظرفیت های تربیتی اسلام استفاده کنیم و اگر شما در قانون مجازات مروری داشه باشید؛ می بینید که در قانون تعزیرات، در ۷۰ مورد یا جزای نقدی یا حبس آورده شده، حال در چنین شرایطی چرا ما باید حبس را انتخاب کنیم، قضات همچون طبیب هستند و باید مانند طبیب تشخیص داده و با تدبیر حکم دهند و در همه جرایم تنها حبس را تجویز نکنند، باید این فضای فکری و این نگاه تغییر کند.

وی تصریح کرد: دادستان ها در بخش تحقیق خیلی می توانند مدیریت کنند و با استفاده از ظرفیت های قانونی در کاهش جمعیت کیفری موثر باشند.

حجت الاسلام قدرتی اظهارداشت: ما قضات باید وقت بگذاریم و جایی که دیدیم آزادی کسی به نظم و امنیت جامعه لطمه نزده و موجب تجری دیگر افراد نمی شود به جای حبس از مجازات های جایگزین استفاده کنیم.

وی گفت: باید توجه داشته باشیم که حکم حبس تنها برای زندانی تبعات ندارد بلکه افراد، خانواده و جامعه را نیز درگیر خواهد کرد از همین رو قانونگذار همان طور که حکم مجازات را تعیین کرده، برای زندانی هم حقوقی در نظر گرفته که باید آن حقوق رعایت شود در غیر این صورت تضییع حقوق صورت می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: این زندانی ها نیاز به کمک دارند و ما باید زمینه بازگشتشان به جامعه فراهم کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محبوبه محمدزمانی، مدیر صدور مجوزهایِ سازمانِ نظامِ مهندسیِ کشاورزی در برنامه مناظره بالاتر شبکه خبر گفت: در ۵ سال گذشته، بیش از ۳۰ درصدِ درخواست متقاضیان کسب و کار‌های کشاورزی، به علت آنچه فاصله بهداشتی عنوان می‌شود، رد شده است.
زمانی افزود: براساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، این فاصله‌ها با هدفِ جذب سرمایه در بخشِ کشاورزی و استفاده بهینه از منابع تولیدی بخش کشاورزی، تعدیل می‌شود.
فواصل بهداشتی متراژ معینی بین واحد‌های تولید محصولات کشاورزی است که گرفتن مجوز­ را برای برخی‌ها سخت‌تر کرده است.
دستورالعمل مربوط به این فواصل نخستین بار در سال ۱۳۵۰ تدوین شده شد، اما باز نگری آن اجرایی نشد.
علاوه بر  فواصل غیرضروری مجوز واحد‌های را کد هم یکی از موانع کسب و کار است.
البته طبق قانون در تولیدات روستایی فواصل بهداشتی اعمال نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟