Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با امتداد نیوز ضمن تاکید بر اینکه ۱۱ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی در طی سال های ۹۵ و ۹۶ به اجرای طرح سیستم های نوین آبیاری به صورت نقدی و اسناد خزانه اختصاص پیدا کرده است، بیان داشت: گذار از کشاورزی سنتی به مدرن با تولید دانش بنیان، ارزش افزوده آب موجود در شهرستان را چند برابر می کند لذا نباید در راستای ترویج این سیستم های نوین، زمان را از دست دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر مقوله آبیاری نوین به دنبال انتقال آب نیز هستیم، افزود: با انتقال آب از دریای خزر قادر خواهیم شد باغات پسته را ۱۰ تا ۱۵ برابر توسعه دهیم و با این کار می توانیم سالیانه ۱۲ تا ۱۷ هزار میلیارد تومان ثروت در بخش کشاورزی تولید کنیم.

درآمد ۳هزار میلیارد تومانی استان سمنان از تولید پسته

عضو خانه ملت با بیان اینکه اکنون کل درآمد تولید پسته استان سمنان حدود سه هزار میلیارد تومان است، افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان از این مقدار سهم دامغان است لذا کارشناسان و مسئولان بخش کشاورزی شهرستان باید در مسیر ارتقای کیفی این محصول همت مضاعفی داشته باشند.

حسن بیگی با بیان اینکه ظرفیت های بخش کشاورزی دامغان می بایست تقویت شود، اظهار داشت: استفاده از فناوری های نوین در بخش کشاورزی از ضروریات است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی پسته دامغان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری پسته می توان از محصولات کشاورزی ارزش افزوده بیشتری را به دست آورد و از این راه توسعه صنعت وابسته به بخش کشاورزی را تقویت کرد.

true برچسب ها : ابوالفضل حسن بیگی دامغان محصولات کشاورزی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند

فرید قشلاقی در بازدید ازاجرای عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد جزئیات این طرح،گفت: بر اساس این طرح مشارکتی، اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برداشت آب از سد سهند از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزء فاز پنج سد سهند است.

وی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری و بر تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الکوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد

فرماندار هشترود به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد