Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مجموعه دال با همکاری جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف (‌دارندگان مدالهای کشوری و جهانی در المپیادها ) در بهمن ماه ۹۵ فعالیت خود در حوزه سرویسهای «مکان‌محور» را آغاز کرد.

نخستین محصول این مجموعه با نام «مسیریاب صوتی دال» در قالب برنامه کاربردی تلفن همراه در بستر اندروید در اوایل مهر ۹۵ به بازار عمومی ارائه شد؛ این محصول در نخستین هفته‌های ارائه به بازار توانست حدود ۱۰ هزار کاربر را جذب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه دال با نگاه به نیاز روزافزون جامعه ایرانی به مسیریاب فارسی که با توجه به ظهور تاکسی‌‌های اینترنتی نظیر اسنپ و تپسی روز به روز بر اهمیت آن افزوده می‌شد تصمیم به ارائه نقشه و مسیریاب صوتی به زبان فارسی گرفت همچنین عدم وجود نمونه ایرانی باکیفیت در این حوزه مشکلات بسیار زیادی برای هموطنان فارسی زبان ایجاد کرده است.

از سوی دیگر نمونه خارجی که بتواند کیفیت قابل رضایتی ارائه کند مسیریاب waze است؛ با توجه به اینکه حوزه سرویسهای‌ مکان‌محور به دلیل ارتباط نزدیک با داده‌های با‌ارزشی همچون داده‌های مکانی کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به این نکته که مسیریاب ذکرشده، ماهیتی اسرائیلی دارد با توجه به دستور مقامات مسئول از دسترسی خارج و به اصطلاح فیلتر شد اما به دلیل عدم رفع نیاز کاربران همچنان رانندگان با استفاده از روشهای مختلف، نظیر استفاده از فیلترشکنهای مختلف، اقدام به استفاده از مسیریاب waze می‌کردند که مجبور به قبول سختیهای استفاده از این روش و پرداخت هزینه‌های اضافه پهنای باند و تهیه ابزارهای فیلترشکن بودند.

با توجه به توضیحات داده شده، در نهایت  جمعی از نخبگان دانشگاه شریف تحت قالب مجموعه دال جمع شده و موفق به ارائه مسیریاب صوتی دال شدند؛ از ویژگیهای اصلی مسیریاب صوتی دال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد‌:

– نقشه فارسی
– نمایش ترافیک لحظه‌ای راه‌های کشور
– امکان جستجو به زبان فارسی بین مکان‌های مختلف
– مسیریابی و پیشنهاد مناسب‌ترین مسیر بر اساس ترافیک لحظه‌ای جاده‌های شهری
– تخمین زمان رسیدن به مقصد بر اساس ترافیک راه‌ها در طول مسیر
– ارائه دستورات راهنمای مسیر به زبان فارسی در نقاط مختلف مسیر
– ارائه راهنمای صوتی مسیر به زبان فارسی
– همراهی در طول سفر و نشان دادن لحظه‌ای مکان متحرک بر روی مسیر
– ذخیره مکان‌های مختلف به عنوان علاقه‌مندی و مسیریابی از بین موارد مورد علاقه و سابقه مسیرهای قبلی به آسانی
– امکان مسیریابی مستقیم از سایر نرم‌افزار‌های نظیر اسنپ و تپسی

مسیریاب دال، ویژگیهای اصلی مورد نیاز برای یک سفر راحت و آسان را در اختیار کاربر قرار داده است و کاربران تنها با انتخاب مقصد خود می‌توانند تا انتهای مسیر از همراهی و راهنمایی مسیریاب صوتی دال استفاده کنند و طبعا کاربران دال نیازی به استفاده از فیلترشکن و امثال این مسائل برای استفاده از دال ندارند.

نرم‌افزار مسیریاب دال از مارکت بازار به آدرس http://cafebazaar.ir/app/ir.daal.app و ایران اپس http://iranapps.ir/app/ir.daal.app قابل دریافت است.

فیلم معرفی ویژگیهای مسیریاب صوتی ایرانی دال

برخی از اعضای تیم طراح مسیریاب صوتی ایرانی دال عبارتند از:
مدیر اجرایی: میلاد چراغعلی خانی؛ دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، دارای مدال نقره کشوری المپیاد فیزیک، رتبه برتر کنکور سراسری سال ۹۴
مدیر فنی: علی یادگاری؛ فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، رتبه برتر در کنکور سراسری سال ۸۹، سابقه چندین سال فعالیت در صنعت IT
توسعه‌دهنده سرور‌: سید محمد حسینی؛ دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، دارای مدال نقره کشوری المپیاد ریاضی، رتبه برتر کنکور سراسری سال ۹۳
تحقیق و توسعه‌: سید محمد امین خدائی؛ دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، دارای دو مدال نقره کشوری و طلای کشوری المپیاد کامپیوتر به ترتیب در سال های ۹۲ و  ۹۳
تحقیق و توسعه‌: سید پارسا میرطاهری؛ دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، دارای مدال نقره کشوری المپیاد کامپیوتر در سال ۹۳ و مدال طلای کشوری المپیاد کامپیوتر در سال ۹۴، دارای مدال نقره جهانی در مسابقات المپیاد کامپیوتر

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند


 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی حمایت عموم مردم استان در اجرای قانون منع استفاده از عناوین بیگانه و ناملموس بر سر در اماکن تجاری و عمومی را با ارسال گزارش مکتوب و مصور، خواستار شد و گفت: بستر دریافت گزارش مردمی تخلف از قوانین مربوط به صیانت از زبان پارسی فراهم شده و لازم است مردم تخلفات در این زمینه را گزارش دهند.

محمد حسین زاده افزود: در کنار جغرافیای سرزمین کهن ایران به عنوان مؤلفه میراث ملموس کشور و دین مبین اسلام در حیطه میراث معنوی، زبان و ادب پارسی به عنوان مهمترین دارایی به جا مانده از پیشینیان و یگانه رشته پیوند دهنده اقوام ایرانی مطرح است.

وی با اشاره به اهمیت راهبردی زبان وحدت بخش پارسی و لزوم پاسداشت آن در برابر هجوم رقبا و اقتضائات دنیای مدرن امروز ادامه داد: بحران هویت ملی و زبان پارسی را می توان به سادگی در ادبیات نسل جدید مشاهده و عمق آسیب به این مؤلفه هویتی - فرهنگی را درک کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت: در روند دهشتناکی که در تغییرات نامحسوس دستوری آرام آرام پیش می رود، بیم آن است که در آینده ای نزدیک، نسل های جدید در فهم و خوانش متون زیبای فارسی و اشعار بلند شاعران وزین ایرانی مشکل مفاهمه پیدا کنند.

حسین زاده افزود: استفاده بی رویه از واژه های غیر فارسی، به گسست فرهنگی میان ما و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به ویژه در حوزه ادبیات منجر می شود لذا با توجه به همه این تفاسیر و بنا بر وظایف ذاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر پاسداشت از حریم زبان و ادبیات پارسی از عموم هم استانی های گرانقدر دعوت می کنم تا برای حفظ شأن این سرمایه ملی و میراث گرانبها و وجوب رعایت قوانین مربوط به صیانت از زبان پارسی در صورت مشاهده اسامی و یا خط بیگانه بر سر در محل کسب اصناف و مجتمع های تجاری و یا واحدهای مسکونی با ارسال تصویر و گزارش ما را در پاسداشت زبان و خط فارسی یاری دهند.

وی گفت: راه های ارتباطی از بسترهای مختلف برای دریافت گزارشهای مردمی شامل شناسه در پیام رسان ایتا: @pasdasht_zaban_farsiُ سامانه پیامکی: ۵۰۰۰۲۳۸۵۹۴۰۰۱ پست الکترونیکی khrz@farhangmail.ir لینک سایت https://khrz.farhang.gov.ir/fa/zabaneparsi می شود.

دیگر خبرها

  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • یک برنامه رادیویی مرا به زندگی برگرداند
  • نیازمند شبکه تنظیم‌گری کشوری هستیم
  • به مفهومی به اسم شبکه تنظیم گری کشوری نیاز داریم
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • معلمان سلبریتی که نمی‌شناسید!
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از دانشجویان آمریکا