Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بدون مشارکت بخش غیردولتی نمی توان به تحقق اهداف امید چندانی داشت گفت: باید با ایجاد زمینه و تغییر دیدگاه ها زمینه مشارکت بخش خصوصی در حوزه های مختلف به ویزه آموزش و پرورش را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد بطحایی روز یکشنبه در همایش و گردهمایی مدیران و موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران با عنوان «باغبان مهر و مهربانی» در مرکز همایش های برج میلاد افزود: اگر نگاه ما به حضور بخش غیردولتی نسبت به گذشته تغییر نکند، آینده خوبی در انتظار نظام تعلیم و تربیت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مشارکت بخش غیردولتی در آموزش و پرورش یک انتخاب نیست بلکه یک الزام و اجبار است، اظهار کرد: اگر ما دلسوز آینده آموزش و پرورش، کشور و نظام هستیم، هیچ انتخابی غیر از توسعه مشارکت غیردولتی در آموزش و پرورش نداریم.
بطحایی با اشاره به اینکه نگاه جامعه و سیاستگذاران ما به توسعه مشارکت بخش غیردولتی به 2 دلیل خوب نیست، گفت: برخی تصورشان از مشارکت بخش غیردولتی این است که عده ای با رانت وپول، خدماتی با کیفیت پایین ارائه می کنند و سر مردم و دولت را کلاه می گذارند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: این دیدگاه مناسبی نیست و همه باید تلاش کنیم این نگاه را تغییر دهیم.
وی گفت: برخی دیگر نیز معتقدند که دولت با مشارکت بخش خصوصی می خواهد وظیفه خود را انجام ندهند، در صورتی که هزینه آموزش عمومی در همه کشورها و نظام ها برعهده دولت و حاکمیت است اما این به این معنا نیست که دولت، مجری آموزش و پرورش باشند.
بطحایی با اشاره به اینکه تامین عدالت آموزشی برعهده دولت است، اظهار کرد: تامین عدالت آموزشی یکی از مهمترین اهداف در آموزش عمومی است و کاهش تصدی گری با کاهش نقش حاکمیتی تعارضی ندارد.
وی گفت: نرخ هزینه آموزش در ایران بسیار بالاست و برای هر دانش آموز به صورت میانگین در طول 12 سال تحصیلی، 3 میلیون تومان هزینه می شود که با توجه به کیفیت مباحث آموزشی، هزینه زیادی است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: هزینه شهریه مدارس غیردولتی در بعضی از شهرها کمتر از هزینه ای است که دولت پرداخت می کند.
بطحایی با بیان اینکه مشارکت بخش غیردولتی کیفیت آموزشی و زمینه بهره وری را ارتقا می دهد، افزود: هزینه آموزش عمومی برعهده دولت است اما اگر روش اداره مدارس و آموزش را تغییر دهیم با این 3 میلیون تومان می توانیم تا 2 برابر کیفیت آموزشی را ارتقا دهیم.
ادامه دارد.....
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7245/1735**1625

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، محمد صادق عبداللهی در شبکه ایکس نوشت: «سهم آموزش‌ و پرورش در لایحه بودج ۱۴۰۳ از منابع عمومی دولت ۹.۸۳ است. سال قبل ۱۰.۵۷ بود! اعتبارات دیده شده حداقلی است. با این وضع سال اول برنامه هفتم که محقق نمی‌شود، هیچ، روزمره آموزش و پرورش هم با چالش خواهد بود.»

کد خبر 847292 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش بودجه کل کشور

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم