Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر آموزش و پروش شهرستان گنبدکاووس حضور موثر خانواده ها و اولیای دانش آموزان در کنار مدیران مدارس و معلمان را از ضرورت های موفقیت در امر تعلیم و تربیت توصیف کرد و گفت: خانه، مدرسه و دانش آموز از ارکان مدارس با نشاط و پویا هستند.

به گزارش ایرنا فرج الله رزاقی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان و بهداشت روان ( 24 لغایت 30 مهر) افزود: واگذار کردن تمامی مسئولیت های آموزشی دانش آموزان به آموزش و پرورش کار درستی نیست و خانواده ها نیز باید در امر تعلیم و تربیت فرزندان خود مشارکت جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر لزوم ارتباط مستمر اولیای دانش آموزان با مدارس و پیگیری نیازهای آموزشی و مشکلات احتمالی فرزندانشان، خاطرنشان کرد: اگر دغدغه رشد مسائل مذهبی فرزندان، اصلاح رفتار و اجتماعی شدن آنان و توانمندی در دروس دانش آموزان را داشته باشیم لازم است که در کنار مدیر مدرسه و معلمان قرار گرفته و در امر تعلیم و تربیت فرزندان خود مشارکت داشته باشیم.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس حضور اولیای دانش آموزان در مدارس را همانند بارانی توصیف کرد که موجب باروری فضای تعلیم و تربیت شده و به رشد و بالندگی آینده سازان مملکت کمک می کند.
رزاقی به خطرات استفاده نادرست از فضای مجازی نیز اشاره کرد و از والدین خواست ضمن آموزش استفاده درست از فضای مجازی به نوجوانان و جوانان، آنان را از خطرات استفاده نامناسب از این فضا که در حال حاضر در دسترس همگان است، آشنا سازند.
به گزارش ایرنا، در این نشست یک استاد دانشگاه و کارشناس تعلیم و تربیت نیز در سخنانی به تشریح اهمیت مشارکت مردم با آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دانش آموزان پرداخت و گفت: اگر صادقانه مسائل و مشکلات با مردم در میان گذاشته شود، آنان به کمک آموزش و پرورش می آیند.
دکتر علیرضا قربانی با تشریح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: این سند با انجام هزاران ساعت مطالعه تدوین شده و رسیدن به اهداف متعالی ذکر شده در آن، در گرو اجرای درست آن است که با مشارکت معلمان و مدیران مدارس محقق می شود.
وی ضرورت اصلاح قوانین موجود در حوزه مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان را نیز یادآور شد و گفت: در قوانین موجود، زمینه مشارکت اولیا با نظام آموزش و پرورش خیلی فراهم نیست.
در پایان این آیین که با برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله اجرای سرود توسط دانش آموزران همراه بود، از 10 انجمن اولیا و مربیان برتر کشوری و 15 انجمن برتر استانی تجلیل به عمل آمد.
1860
انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علی اکبر چراغیان در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و افزود:  آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از روسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهد الرضا برای آموزش قرآن در رده سنی زیر۶ سال خبر داد و افزود : در همین راستا نیز توانسته ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن  در شهرستان تربیت کنیم.
 وی به طرح قاضی در مدارس اشاره کرد و افزود : با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث شده است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان و والدین کاهش پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن وضعیت آموزشی دانش آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود :  ۱۵ درصد قبولی دانش آموزان در مقطع‌های  مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته  افزایش پیدا کرده است که از این لحاظ آموزش و پرورش شهرستان بردسکن جز  ۱۰ نواحی آموزش و پرورش در سطح استان می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند