Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@03:39:46 GMT

سندرم قلب شکسته را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۰۷۰۲

سندرم قلب شکسته را جدی بگیرید

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
عبارت شکستن قلب را بیشتر یک اصطلاح می‌دانید تا یک واقعیت، اما قلب واقعا می‌شکند، و جدید‌ترین نمونه آن نیز در هیوستون تگزاس رخ داده‌است، قلب زنی در اثر مرگ سگش شکسته و او را راهی بیمارستان ساخته‌است.

براساس گزارش ساينس الرت، ژوآني پيمپسون 61 ساله يكي از روز‌هاي خود را با كمردرد شديد آغاز كرد و زماني كه سعي كرد در تخت خود جا‌به‌جا شود، قفسه سينه‌اش دچار سوزشي شديد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عرض 20 دقيقه اين زن روانه اورژانس محلي شده و بلافاصله پس از آن با كمك هليكوپتر به بيمارستان هيوستون منتقل شد تا پزشكان آزمايش‌هاي مورد نياز براي سكته قلبي را روي او انجام دهند.

اما آزمايش‌هاي انجام شده در بيمارستان احتمال سكته قلبي را رد كردند و وضعيتي متفاوت را نشان دادند. پزشكان اختلالي به نام كارديوميوپاتي تاكوتسوبو را شناسايي كردند، وضعيتي كه نشانه‌هايي شبيه به سكته قلبي دارد اما درواقع سكته قلبي نيست و زماني بروز پيدا مي‌كند كه فرد رويداد به شدت احساسي مانند از دست دادن يكي از اعضاي خانواده را تجربه كرده‌باشد،‌از اين رو به آن نامي متناسب با شرايط بروز بيماري داده‌اند: سندروم قلب شكسته.

در مورد سيمپسون، مرگ سگ نژاد يورك‌شاير ترير او كه مها نام داشت باعث بروز سندروم شده‌بود. مورد عجيب خانم سيمپسون كه در سال 2016 ميلادي رخ داده‌بود،‌به تازگي توسط پزشك او در نشريه پزشكي نيو‌انگلند منتشر شده‌است نه به خاطر نقش سگ در بروز اين سندروم،‌بلكه به اين خاطر كه مورد سيمپسون موردي بسيار مختصر و جالب از وضعيتي شگفت‌انگيز بود كه تحقيقات ثابت كرده‌اند وضعيتي حقيقي و گاه حتي مرگبار است.

پزشكان در ابتداي ورود سيمپسون به بيمارستان از قلب او براي شناسايي عروق مسدود شده عكسبرداري كردند،‌اما در نهايت شگفتي هيچ رگ مسدودي نيافتند از اين رو آن را سندروم قلب شكسته تشخيص دادند، وضعيتي كه در ميان زنان از رواج بيشتري برخوردار است.

براساس نتايج تحقيقي كه در سال 2015 انجام گرفته‌است،‌ طغيان هورمون‌هاي استرس تحت تاثير رويدادي غم‌انگيز مي‌تواند عملكرد قلب سالم را نيز مختل ساخته و آن را دچار اسپاسم كند.

در همین زمینه: کشف ارتباط نارسایی دریچه میترال با فشار خون توسط محقق ایرانی کمبود کلسیم در بدن، حمله قلبی ناگهانی را افزایش می‌دهد تبدیل ضربان قلب به موسیقی ۸ دلیل باورنکردنی حمله قلبی! خطر حمله قلبی در کمین افراد میانسالی که آهسته راه می‌روند تهران رکورددار آنفارکتوس قلبی | وضعیت مرگ‌های قلبی در ایران ارتباط قلب سالم در جوانی و سلامت مغز در میانسالی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۰۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد

محمد آیینی از شکسته شدن رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده پس از انقلاب در سال ۱۴۰۲ خبر به همت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی در نشست خبری گفت: بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده شامل بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای در کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون نفر جمعیت در آن مستقرند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

دیگر خبرها

  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • سندرم مرموزی که چهره خواننده مشهور را عوض کرد؛ بیماری «سلن دیون» چیست؟
  • درخواست کیهان برای حمایت از «طرح نور»: با ۱۱۰ تماس بگیرید!
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟