Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممنوع است، راز افرادی که هیچگاه سرما نمی‌خورند و ... از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن‌ها پرداخته است. آفتاب‌‌نیوز : استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممنوع است، راز افرادی که هیچگاه سرما نمی خورند، کاهش ریسک بیماری قلبی با انجام مدیتیشن و ..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن ها پرداخته است.
استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممنوع است
جام جم: طبق آخرین ویرایش استاندارد ملی ایران استفاده از خمیر مرغ در فرآورده سوسیس و کالباس و سایر فرآورده های گوشتی ممنوع شده است و هیچ واحد تولیدی مجاز به استفاده از آن نیست و در صورت مشاهده استفاده از این ماده در فرمولاسیون فرآورده، واحد تولیدی به مراجع ذی صلاح قانونی معرفی و مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد. واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد سالیانه حداقل 2 بار مورد بازرسی قرار گرفته و 4 بارنیز از محصولات تولید شده نمونه برداری و در آزمایشگاه های اداره کل یا همکار سازمان ملی استاندارد مورد آزمایش قرار می گیرد. علاوه بر آن، تمامی واحدها، دارای مدیران کنترل کیفیت واجد صلاحیت از سوی سازمان ملی استاندارد هستند که در طول مدت فعالیت، بر محصولات تولیدی نظارت می‌کنند. در فرمولاسیون تمامی فرآورده های سوسیس و کالباس از مواد نگهدارنده استفاده می شود . چه در فرآورده 90درصد گوشت یا فراورده40درصد گوشت. اما مصرف کنندگان برای تهیه این فرآورده باید حداقل به این نکات توجه کنند:ابتدا اینکه مطمئن شوند شرایط نگهداری محصول چگونه است یعنی در یخچال نگهداری شده است یا نه.دوم اینکه به تاریخ انقضای محصول توجه کنند درصورت نبود تاریخ تولید و انقضاء از خرید این محصول خودداری شود. سومین نکته این است، این فرآورده گوشتی حتما باید دارای علامت استاندارد باشد. توجه به کد ده رقمی مندرج در زیر نشان استاندارد نیز ضروری است و مصرف‌کنندگان می‌توانند شماره مذکور را به سامانه 10001517 پیامک کنند و از اصالت نشان استاندارد آن مطمئن شوند.
زیر ذره بین؛ استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممنوع/ راز افرادی که هیچگاه سرما نمی‌خورند/ کاهش ریسک بیماری قلبی با انجام مدیتیشن

چه کسانی نباید نوشابه‌ انرژی‌زا بخورند؟
سلامت آنلاین: مؤسسه ملی سلامت آمریکا اعلام کرده است که مراجعه اورژانسی کسانی که از نوشابه‌های انرژی‌زا استفاده می‌کنند به ویژه در افراد بالای ۴۰ سال بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ دو برابر شده است. نوشابه‌های انرژی‌زا از آنجایی خطرناک هستند که مقادیر بالایی کافئین‌ در آنها وجود دارد و همین امر باعث بالا رفتن جدی ریتم قلب و بروز مشکلاتی در جریان خون و فشار خون می‌شود. محققان انجمن قلب آمریکا هشدار داده‌اند نوشابه‌های انرژی‌زا به ویژه برای افرادی که از قبل مبتلا به فشار خون بالا یا مشکلات قلبی بوده‌اند، می‌تواند مهلک باشد و حتی زندگی آنها را به خطر بیاندازد. این نوشابه‌ها همچنین الگوی خواب را مختل می‌کنند، باعث تپش قلب و اضطراب شده، منجر به بروز مشکلات گوارشی می‌شوند، فشار خون را بالا می‌برند و سبب کم‌آبی بدن می‌شوند. در موارد خطرناک، نوشیدن این قبیل نوشابه‌ها می‌تواند منجر به مرگ شود. پزشکان توصیه می‌کنند که افراد سعی کنند تا حد امکان بدون استفاده از نوشابه‌های انرژی‌زا انرژی بدن خود را بالا ببرند. این مسئله به ویژه در کودکان و دانش‌آموزان اهمیت بیشتری دارد؛ به طوری که محققان تاکید می‌کنند در کودکان باید آب و چای سبز جایگزین نوشابه‌های انرژی‌زا شود.
زیر ذره بین؛ استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممنوع/ راز افرادی که هیچگاه سرما نمی‌خورند/ کاهش ریسک بیماری قلبی با انجام مدیتیشن

راز افرادی که هیچگاه سرما نمی خورند
باشگاه خبرنگاران: دوش آب سرد در زمان کمبود انرژی، میگرن و درد بسیار موثر است. هرچند اثبات علمی در این خصوص وجود ندارد اما به زعم کارشناسان امتحان کردن آن نیز ضرری در پی نخواهد داشت. با دوزهای اندک شروع کنید. هرچند در تابستان یک دوش آب سرد 10 دقیقه ای هم قابل تحمل است اما در زمستان حتی 1 دقیقه پس از آب گرم هم بسیار سخت و دشوار است. بهتر است اگر دارای مشکلات قلبی عروقی هستید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید زیرا سرمای ناگهانی ممکن است موجب تغییرات در فشار خون گردد. قرن هاست که زنجبیل به عنوان یکی از داروهای مشکلات گوارشی به صورت وسیع تجویز می شود. محققان بر این باورند که ترکیبات آن موجب تحریک ترشحات، آرامش عضلات روده و کمک به حرکت غذا در دستگاه گوارش می گردد. زنجبیل تازه که با چای یا مستقیما مصرف می شود بهترین است. هرچند زنجبیل در اشکال دیگری چون خشک، پودر و پخته هم موثر است. طبق گزارش سازمان پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا، شستن دست ها اولین عملی است که می بایست برای مقابله با ویروس ها و البته باکتری ها انجام داد. برای این کار دستان خود را برای مدت حداقل 20 ثانیه با صابون معمولی و آب گرم بشویید. تمام قسمت های دستانتان را با فشار به یکدیگر مالیده و حتی زیر ناخن های خود را نیز فراموش نکنید. سپس آنها را با حوله کاغذی یا حوله شخصی خود خشک نمایید. اگرچه تاثیر ویتامین ث و روی بر پیشگیری از سرماخوردگی همچنان بحث انگیز است اما برخی از تحقیقات نشاندهنده اثر مثبت ویتامین ث خصوصا بر روی افرادی که تحت فشارهای استرسی شدید قرار دارند است. همچنین طبق تحقیقات، روی می تواند در پیشگیری از تکثیر ویروس ها کارساز باشد.
زیر ذره بین؛ استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممنوع/ راز افرادی که هیچگاه سرما نمی‌خورند/ کاهش ریسک بیماری قلبی با انجام مدیتیشن

چند ماده غذایی که باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود
قبل از هر چیزی باید گفت که هر ماده غذایی مفید برای بدن لازم است. مشکل زمانی بروز می‌کند که دچار افراط شویم. مصرف به اندازه قهوه بدون شک برای بدن مفید خواهد بود اما زیاده روی در مصرف آن باعث بروز مشکلاتی می‌شود که کلیه‌ها نیز در امان نخواهند ماند. اگر شما به طور ژنتیکی مستعد سنگ کلیه هستید باید از مصرف مواد غذایی حاوی اگزالات بپرهیزید. اگزالات جزو ترکیبات سنگ‌ساز است. ریواس نیز جزو آن دسته از سبزیجاتی است که حاوی میزان زیادی از این ترکیب بوده و می‌تواند خطر تشکیل سنگ کلیه را بالا ببرد. اگر مراقب تناسب اندام تان هستید و محصولات غذایی به خصوص نوشیدنی‌های رژیمی را در الویت رژیم غذایی خود گذاشته‌اید بیشتر حواستان را جمع کنید. اکثر افراد به سمت مصرف محصولاتی با شیرین‌کننده‌های مصنوعی می‌روند تا قند کمتری جذب کنند غافل از این که محصولات غذایی حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی سلامت کلیه‌ها را به خطر می‌اندازد. پروتئین‌های حیوانی به ویژه پروتئین‌هایی که به سختی از بدن دفع می‌شوند خطر تشکیل سنگ کلیه و آسیب به کلیه‌ها را بالا می برند. توجه داشته باشید که گوشت قرمز سرشار از پروتئین و همچنین اسید اوریک است و مصرف زیاد آن باعث تشکیل سنگ کلیه می‌شود. ماهی ساردین، نمک، نوشیدنی های گازدار، سبزیجات سبز رنگ، محصولات لبنی از جمله مواد غذایی است که زیاده روی در مصرف آن ها سبب به وجود آمدن سنگ کلیه می شود.
زیر ذره بین؛ استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممنوع/ راز افرادی که هیچگاه سرما نمی‌خورند/ کاهش ریسک بیماری قلبی با انجام مدیتیشن

نحوه محافظت در برابر سرطان سینه را بشناسید
مهر: سابقه خانوادگی و سن از فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان سینه هستند که قابل تغییر نیستند اما با تغییر در سبک زندگی می توان احتمال ابتلا به سرطان سینه را کاهش داد. حفظ وزن سالم، ورزش منظم، اجتناب از نشستن های طولانی مدت، اجتناب یا محدود کردن هورمون درمانی، از جمله راهکارهایی است که انجمن سرطان آمریکا برای پیشگیری از سرطان سینه توصیه می کند.
زیر ذره بین؛ استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممنوع/ راز افرادی که هیچگاه سرما نمی‌خورند/ کاهش ریسک بیماری قلبی با انجام مدیتیشن

نابودی سلول های سرطانی با استفاده از نانو ذرات طلا
محققان روسی و هندی توانستند با تولید نانوذرات ستاره ای شکل طلا سلول های سرطانی را نابود کنند. این ذرات غیرسمی و ارزان امکان تشخیص سرطان در مرحله اولیه را نیز فراهم می سازند. عضو تیم تحقیق از موسسه فیزیک هسته ای ساها کلکته، در این باره می گوید: تمرکز تحقیق ما فرمول بندی نانوساختارهای خوش خیم مناسب با اهداف پزشکی بود. به نظر می رسد این نانوذرات ستاره ای شکل موثرترین روش PTT (فوتوترمال درمانی) باشند که از اشعه نور برای درمان بسیاری از مشکلات پزشکی، از جمله سرطان، استفاده می کند. در این فرآیند، نانوذرات متصل شده به تومورها موجب ایجاد گرما در واکنش به نور لیزر استفاده شده به شکل بیرونی می شوند. این روش به عنوان یک شیوه مستقل برای درمان سرطان به خوبی به اثبات رسیده است. به گفته محققان، زمانیکه نانوذرات به منطقه تحت تاثیر تومور می رسند، آن منطقه از طریق پالس لیزر نابود می شود. نانوذرات نور را جذب کرده و همانند لنز بر آن تمرکز می کنند، و آن را مستقیم به سوی لبه تیز ستاره هدایت می کنند. سپس این نور به گرما تبدیل می شود (با درجه حدود ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ درجه سانتیگراد) که بر نوک ستاره متمرکز می شود. جریان گرمای ایجادشده غشاء سلول سرطانی را شکافته و آن را نابود می کند و در عین حال به سلول های سالم هم آسیبی نمی رساند.به گفته محققان دانشگاه ملی علوم و تکنولوژی مسکو، این نانوذرات طلا در محلول اب ویتامین C ساخته شده و در نتیجه ارزان و غیرسمی خواهند بود.
زیر ذره بین؛ استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممنوع/ راز افرادی که هیچگاه سرما نمی‌خورند/ کاهش ریسک بیماری قلبی با انجام مدیتیشن
 

کاهو سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین‌هاست
مدیکال نیوز تودی: برخی افراد تصور می‌کنند کاهو نوعی سبزی است که تنها برای تهیه سالاد کاربرد دارد و حاوی هیچ گونه ماده مغذی نیست اما این سبزی سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین‌هاست. همچنین این سبزی دارای مقدار کمی کربوهیدرات و قند است و میزان آب موجود در آن بالاست. این سبزی سرشار از مواد معدنی همچون پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فسفر است. کاهو علاوه بر مواد معدنی حاوی چند نوع ویتامین است. این سبزی سرشار از ویتامین K و بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. این سبزی برگ‌دار از سطح بالایی از اسید فولیک و ویتامین C برخوردار است. همچنین ویتامین‌های A و C نقش کلیدی در تعادل و حفاظت از سیستم‌های بدن بازی می‌کنند. علاوه براین، وجود این دو ویتامین در کاهو باعث شده این سبزی گزینه مناسبی در رژیم‌های غذایی مفید برای قلب باشد. همچنین این دو آنتی اکسیدان مانع از انباشت کلسترول در عروق و شکل‌گیری پلاک‌ها می‌شود. ویتامین A با حفظ سلامت چشم‌ها هم مرتبط است و خوراکی‌های غنی از این ویتامین همچون کاهو می‌تواند از بروز بیماری‌های چشم که ابتلا به آن‌ها با افزایش سن بیشتر می‌شود، جلوگیری کند.
منبع: میزان

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۳۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی را با نوشابه نخورید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ اگر شما از طرفداران بزرگ نوشابه‌هاهستید، احتمالاً می‌دانید که این نوشیدنی‌ها برای سلامتی شما مفید نیستند. اما، اگر نمی‌توانید از نوشیدنی مورد علاقه‌تان دست بردارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که باید آن را با برخی مواد غذایی مصرف نکنید. چون ممکن است این ترکیب باعث سوء هاضمه یا برخی اختلالات داخلی خطرناک شود، حتی اگر اثرات منفی آن را به سرعت مشاهده نکرده باشید.

نوشابه با میوه‌های اسیدی
میوه‌هایی مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت و آناناس اسیدی هستند. در صورت مصرف همزمان با نوشابه، می‌تواند باعث سوء هاضمه، درد شکم، تحریک روده و سایر اختلالات دستگاه گوارش شود.

نوشابه با شیر
بدون شک، منظور ما از ترکیب شیر و نوشابه در یک لیوان مخلوط کردن آنها نیست. بلکه، برخی از غذا‌هایی که ما برای ناهار یا شام می‌خوریم، حاوی شیر هستند؛ مانند برخی از سوپ‌ها، دسر‌ها و غیره. به عنوان مثال، پاستا با خامه یا کیک‌های تولد حاوی شیر هستند. زمانی که شما این غذا‌ها یا شیرینی‌جات را می‌خورید و در عین حال نوشابه هم می‌نوشید، این دوتا در معده شما باعث ایجاد حالت اسیدی وسیعی می‌شوند که ممکن است باعث درد معده شدید، ریفلاکس و سوء هاضمه شوند.

نوشابه با غذا‌های چرب
مصرف نوشابه با غذا‌های چرب مانند برگر، ناگت، کیک و پیتزا باعث ایجاد سوء هاضمه، کاهش جذب مواد مغذی و افزایش وزن می‌شود.

نوشابه با غذا‌های حاوی کافئین
مصرف همزمان نوشابه با غذا‌هایی که حاوی کافئین هستند مانند قهوه، چای سیاه و شکلات باعث ایجاد اضطراب، بی خوابی و سردرد می‌شود.

نوشابه با غذا‌های قندی
مصرف همزمان نوشابه با غذا‌هایی که حاوی قند زیادی هستند مانند کیک، شیرینی و شکلات باعث افزایش سطح قند خون و اختلالات متابولیکی می‌شود.

نوشابه با قهوه
یک ساعت پس از مصرف نوشابه، دفع کلسیم از طریق ادرار کلید می‌خورد که می‌تواند در طولانی مدت باعث پوکی استخوان، پوسیدگی دندان یا شکنندگی استخوان‌ها شود. این مشکل خطرناک در اثر ترکیب نوشابه با غذا و یا نوشیدن آن با دسر و قهوه نیز وجود دارد. زمانی که این دوتا در داخل دستگاه گوارش ترکیب می‌شوند، نوعی کف فرار تشکیل می‌شود که اسیدیته زیادی تولید می‌کند. اگر به اشتباه این ترکیب را میل کنید، ممکن است با علائمی مانند تندمزاجی، عصبانیت، درد معده و سوء هاضمه مواجه شوید. لذا، بهتر است نوشابه را به تنهایی و بدون ترکیب با دیگر مواد مصرف کنید.

نوشابه با غذا‌های شور
مصرف نوشابه با غذا‌های شور مانند چیپس، تاکو و پفک باعث ایجاد خشکی دهان، تحریک روده و فشار خون بالا می‌شود.

نوشابه با غذا‌های تند و پرادویه
درست است که ادویه‌های تند به غذا‌ها طعمی خوشمزه می‌دهند، اما مصرف زیاد غذا‌های پرادویه می‌تواند برای بدن مضر باشد. این غذا‌ها معمولاً حاوی چربی و نمک بالا هستند که مصرف آنها به مشکلات قلبی، فشار خون بالا، چاقی و سایر مشکلات سلامتی مرتبط می‌شود. همچنین، ادویه‌های تند ممکن است به دستگاه گوارش آسیب برسانند و مشکلات هضمی را افزایش دهند.

نوشابه با غذا‌های سرد
مصرف همزمان نوشابه با غذا‌های سرد مانند بستنی، کیک یخی و شیرینی یخی باعث تحریک دهنده دستگاه گوارش و درد شکم می‌شود.

آب نبات‌های نعنایی
شاید در ویدیو‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده اند، با فیلمی از یک بطری نوشابه که حاوی آبنبات نعنایی است، روبرو شده باشید. در این فیلم، یک انفجار کوچک و خطرناک را مشاهده می‌کنید که ناشی از ترکیب قدرتمند آبنبات‌های نعنایی با گاز موجود در نوشابه است. بهتر است حتی به فکر ترکیب این دو در معده خود نیز نیفتید، زیرا واکنش شیمیایی بین این دو ماده برای سلامتی بسیار خطرناک است. بهترین راهکار این است که از ترکیب این دو ماده خودداری کنید.

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • کشف وتوقیف ۲۲ بسته نوشابه انرژی زا قاچاق در ورزنه
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف