Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک دختر نوجوان بلژیکی مظنون به عضویت در یک گروه تروریستی به همراه نوزادش در ترکیه بازداشت شد.

دادستانی بروکسل روز شنبه اعلام کرد این دختر ۱۴ ساله بلژیکی -که مقامات بروکسل احتمال می‌دهند به یک گروه تروریستی فعال در سوریه پیوسته است- اواخر ماه مه ناپدید شده بود و دهم اکتبر به اتفاق نوزاد تازه متولد شده خود بدست نیرو‌های پلیس ترکیه بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فان ویمرش، سخنگوی دادستانی بروکسل، اعلام کرد این دختر نوجوان که دهم اکتبر در ترکیه بازداشت شده بود در حال حاضر در خاک بلژیک به سر می‌برد.

رسانه‌های بلژیک گزارش دادند این دختر نوجوان که از ساکنان اوکل در منطقه بروکسل است، اواخر ماه مه در حالی که باردار بود خاک بلژیک را ترک کرد تا به همراه یک مرد مظنون و دختر سه ساله این مرد به سوریه برود.

طبق اعلام خبرگزاری بلژیک، ظاهرا این دختر نوجوان تحت تاثیر خواهر بزرگتر خود که مدتی را در صفوف داعش در سوریه جنگیده و در بازگشت به بلژیک بازداشت شده، قرار داشته است.

نتایج تحقیقات نهاد‌های ضدتروریسم در اروپا حاکی از آن است که در چند سال اخیر هزاران تن از شهروندان اروپایی به سازمان‌های تروریستی مثل جبهه النصره یا گروه تروریستی داعش در عراق یا سوریه پیوسته‌اند. این افراد عمدتا از اتباع بلژیک، فرانسه، دانمارک، آلمان، هلند و انگلیس هستند، اما در میان کشور‌های اتحادیه اروپا بلژیک به نسبت جمعیت خود، بیشترین شمار عناصر تروریستی را دارد که برای جنگ به سوریه یا عراق رفته اند. بازگشت احتمالی این افراد از عراق یا سوریه به کشور‌های خود، مقامات اروپا را نگران کرده است.

داعش ژاپن

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • قمه‌کشی در لندن/ چند نفر زخمی و مظنون بازداشت شد
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه