Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عربی «اینا»؛ هفتمین اجلاس وزرای محیط زیست کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی، سوم و چهارم آبان‌ماه سال جاری در مقر سازمان  علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی (آیسسکو) واقع در شهر رباط مراکش برگزار خواهد شد. 
در این اجلاس، سند راهبردی ایجاد شهرهای سبز به منظور بهبود وضعیت آلودگی هوا با توجه به تغییرات آب و هوایی تصویب و به منظور استفاده در تهیه طرح‌های ملی مرتبط با این موضوع در اختیار کشورهای عضو قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در این سند، بر قرار گرفتن برنامه‌ریزی‌های شهری پایدار در اولویت سیاست‌های توسعه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، اقدام برای وضع تدابیر قانونی لازم به منظور سازماندهی پروژه‌های ساختمانی سبز و بالابردن توان شهرهای موجود با هدف انطباق با تغییرات اقلیمی تأکید می‌شود. 
در همین رابطه، عبدالعزیز بن عثمان تویجری، مدیرکل آیسسکو تصریح کرد: کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در تعامل با طرح شهرهای سبز نگرش‌های مختلفی دارند، اما در ارتباط با فواید عملی این طرح مهم اتفاق‌نظر وجود دارد. 
وی افزود: سند راهبردی شامل خصوصیت‌های یک شهر سبز هوشمند، دستورالعمل‌های عمومی، معیارها و شاخصه‌های عملی برای توسعه شهرها بر اساس اقدامات پایدار و ارتقای شهرهای سنتی برای پذیرش ویژگی‌های شهر سبز است.   این اجلاس با شعار «همکاری اسلامی مؤثر برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار» و با هماهنگی دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود./

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، گفت: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود ۶۰میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده است.

به گزارش مشرق، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: بر اساس توافقات قبلی با هیئت حاکمه افغانستان قرار شد موضوع حقابه تالاب‌ها از بحث قراردادهای قبلی کاملاً تفکیک و جدا شود.

وی با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، افزود: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود ۶۰ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده است.

رییس سازمان محیط زیست بیان داشت: اگر بتوانیم انحراف به‌سمت گوددره را مسدود کنیم وضعیت تالاب‌ها بهتر و مناسب‌تر خواهد شد.

در حال تکمیل... .

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است