Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@13:38:33 GMT

پیش‌بینی حضرت زینب(س) به وقوع پیوست

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۲۷۹۰

پیش‌بینی حضرت زینب(س) به وقوع پیوست

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم بهاری کارشناس علوم قرآنی درباره وقایع روز دوم ماه صفر گفت: بنا بر روایات، روز اول ماه صفر اهل بیت (ع) وارد شهر شام شدند و در منطقه شامات که به مرکزیت دمشق معروف بود ساکن شدند.

این مکان که خانه ای مخروبه بود، امام سجاد(ع) آن را بدون سقف و دردناک توصیف کردند و فرمودند به شکلی بود که هر لحظه احتمال می دادیم که دیوارها بریزد، دیوارها ظاهرا دور ما را گرفته بودند اما مردم ما را می دیدند، سرمای شب و تابش آفتاب در روز ما را اذیت می کرد، به حدی که صورت دختران پیامبر(ص) آن قدر در مقابل آفتاب قرار گرفته بود که پوست انداخته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز اول تا غروب کاروان اسرا در شهر دمشق چرخانده شدند، غروب آنان را در خرابه ساکن کردند و روز دوم آنان را به کاخ یزید بردند ، همه را از زن، مرد گرفته با دست و پای بسته به داخل کاخ یزید بردند به حدی که دختر ابا عبدالله(ع) حضرت سکینه(س) به شکلی دو دستش را بر روی سرش قرار داده بود که علی الظاهر پوشش خود را از چشمان هرزه افراد داخل کاخ حفظ کند که به نوعی حجاب بر صورت داشته باشد. یزید تعجب می کند و می گوید چرا این گونه ایستاده ای؟ حضرت سکینه(س) می فرمایند: من دختر حسین بن علی(ع)، حجاب، عفاف و متانت هستم.

وی ادامه داد: این جاست که حضرت زینب(ص) در تکمیل سخنان حضرت سکینه(س) می فرمایند: آیا این از عدل است که نوامیس خود را در پس پرده قرار دهی و نوامیس پیامبر(ص) را در کوچه و بازار بچرخانی؟ یزید رو به حضرت سکینه(س) گفت تو همان بچه هستی که در کربلا سپاه مرا به گریه واداشتی؟.

این کارشناس علوم قرآنی درباره اهانت یزید به سر مبارک امام حسین (ع) نیز بیان کرد: در روز دوم ماه صفر مجموعه اسرا در حضور یزید قرار گرفته اند و جسارت هایی از جمله چوب خیزران بر سر مطهر اباعبدالله(ع) زده شد. هرکس بلند شد و نوایی سر داد که نزنید، این ها داغدیده هستند. مشاور رومی یزید به وی گفت من چیزهایی از صاحب این سر شنیده ام که صلاح نیست تو چنین کاری کنی.

وی درباره واکنش حضرت زینب(س) به یزیدخاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) در ادامه سخنان اثر گذارش به یزید خطاب کرد: هر حیله ای داری به کار گیر و هر تلاشی می توانی انجام بده ولی نمی توانی، به اسم جلاله الله محبت ما را از دل مردم کم کنی یا پاک کنی چون این محبت را خدا در دل مردم قرار داده است و به زودی خواهی دید که هیچ کس از بنی امیه باقی نخواهد ماند اما نور حسین(ع) به همه عالم خواهد تابید.

منبع: میزان

انتهای پیام/

گفتگو با حجت الاسلام بهاری درباره روز دوم ماه صفر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک برزیلی دیگر آمد، خیال پائز راحت شد

به گزارش "ورزش سه"، تمرینات تیم ملی والیبال کشورمان از نیمه فروردین ماه سال جاری با حضور کادر فنی ایرانی و با هدایت پیمان اکبری زیر نظر پائز و لئوناردو آغاز شد و موتا پائز سرمربی برزیلی-فرانسوی کشورمان از پنجم اردیبهشت ماه با حضور در تهران هدایت تمرینات را به دست گرفت و مارسلو مربی بدنساز تیم ملی والیبال کشورمان نیز روز دوشنبه با ورود به تهران به کادر فنی تیم ملی پیوست.

لئوناردو دیگر مربی برزیلی تیم ملی والیبال کشورمان نیز صبح امروز وارد تهران شد و از امروز به جمع کادر فنی تیم ملی والیبال ایران برای شرکت در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پیوست.

بدین ترتیب ترکیب کادر فنی تیم ملی ملی والیبال ایران در تهران کامل شد و تمرینات تیم ملی با جدیت و تمرکز بیشتری در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی پیگیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • زلزله ای با بزرگی ۴.۲ ریشتر خراسان شمالی را لرزاند
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • کادرفنی تیم ملی والیبال تکمیل شد
  • یک برزیلی دیگر آمد، خیال پائز راحت شد
  • کادر فنی تیم ملی والیبال ایران تکمیل شد
  • لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر به جمع معترضان پیوست (فیلم)
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند