Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-04@13:43:33 GMT

حکایت دختری ۳ ساله در نمایش «خاتون»

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۳۳۶۳

حکایت دختری ۳ ساله در نمایش «خاتون»

کارگردان نمایش «خاتون» گفت: این نمایش، رویکرد تاریخی به وقایع مهم دوران شهادت امام حسین (ع) دارد.

حسین عالم‌بخش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: نمایش «خاتون» به مسائلی درباره وجود نازنین حضرت رقیه (س) می‌پردازد و اینکه چرا این دختربچه در خرابه‌ای سکنی داده شد؟ و چه اتفاقی افتاد؟ آیا دیدن سر پدر باعث شهادت ایشان شد؟ و حکمت گریه هایشان چه بوده است؟ این‌ها موضوعاتی است که در این نمایش به تصویر کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نیز درباره ایده این اجرا که­ بیش از ۲ دهه طول کشیده است، افزود: مطالعات فراوانی درباره شخصیت‌های اسلامی و اثرگذار ­در طول تاریخ اسلام داشتم­ و نکات و داستان‌های زیاد و قابل توجهی را مطالعه کردم و به نتیجه‌های خوبی رسیدم.

عالم‌بخش ادامه داد: شخصیت‌های مختلف به ویژه از خاندان اهل بیت عصمت و طهارت، شخصیت‌هایی بودند که تمام حرکت‌هایی که انجام می‌دادند و فعالیت هایشان در مسیر سیاست علوی و بسیار اثرگذار بوده است که میان کودکان و بزرگسالان فرقی نیست و همان گونه که یزید در جایی می‌گوید من نمی‌دانستم که خون حسین از خودش اثرگذارتر است.

وی افزود: وجود دختر ۳ ساله‌ای همیشه ذهن من را به خودش درگیر می‌کرد که چرا این دختر پس از این همه راه زنده مانده بود و چرا باید در آنجا به شهادت برسد و در حالی که در طول مسیر فرزندان زیادی از امام حسین (ع) برحسب جراحات و مصائبی که دیده بودند شهید شدند و مقبره‌های زیادی در عراق و سوریه و لبنان وجود دارد، اما این دختر ۳ ساله چرا باید تا آنجا تحمل کند و زنده بماند به طور قطع و یقین یک اتفاقی پشت این موضوع بوده که متأسفانه در جایی به آن اشاره نشده است.

کارگردان نمایش «خاتون» گفت: اتفاقاتی که برای بازماندگان روز عاشورا افتاده بود باعث شد این نمایش نامه نوشته شود و از لابه لای اوراق تاریخ گرد و غبار کنار برود و هویت­ این دردانه مشخص بشود.

عالم بخش ادامه داد: بیش از ۱۲۰ کتاب موثق درباره این دردانه ۳ ساله نازنین وجود دارد که چه موضوعی باعث شد تا وی به شهادت برسد. ­

نمایش «خاتون» به کارگردانی حسین عالم بخش از ۲۷ آبان تا ۱۰ آذر ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به مدت ۱۲۰ دقیقه در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه می‌رود.
صدا و تصویر دارد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ خانم عالم یکی از معلمان اصفهان است که به مدرسه روستای زفره منتقل می‌شود و، چون تعداد دانش آموزان مدرسه روستا به حد مجاز نمی‌رسید و کلاس‌ها چند پایه می شد، دو فرزند خود را هم به روستا می‌برد و در مدرسه روستایی ثبت نام می‌کند تا تعداد دانش آموزان روستا تکمیل شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حالا خانم عالم ۳ سال است که به خاطر دانش آموزان ساکن روستای زفره شده است.
در استان اصفهان بیش از ۷ هزار معلم در روستا‌ها تدریس می‌کنند.

دیگر خبرها

  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • ایران زمین فرزندان خود را به آغوش گرفت
  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • مکتب جعفری شیراز میزبان پیرغلامان اهلبیت
  • آموزش و پرورش ما سربلند است
  • واکنش نشریۀ 29 ساله به حذف سریال «حشاشین» از شبکۀ نمایش خانگی/ علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح تاریخی است؛ نسازی، می‌سازند(+ جلد)
  • حذف امیر حسین هدایی با شکست برابر بازیکن ١٩ ساله