Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@10:57:15 GMT

هزینه‌های حضور در پیاده روی اربعین کاهش یابد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۴۰۳۹

هزینه‌های حضور در پیاده روی اربعین کاهش یابد

عضو اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار نداریم که وزارت راه و شهرسازی ایران همانند وزارت راه عراق هزینه حمل و نقل را برای زائران اربعین حسینی رایگان اعلام کنند اما چرا باید هزینه حمل و نقل زائران 3 برابر شود؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ستار هدایت خواه، عضو اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، پیرامون هزینه تراشی برخی مسئولان برای زائران اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین حسینی یک ظرفیت عظیم و بی بدیل برای جریان سازی فرهنگی، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و به تعبیری دیگر زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تدبیر حکیمانه امام حسن عسکری(ع) که فرمودند از نشانه های شیعه واقعی شرکت در پیاده روی اربعین است افزود: در واقع ایشان این مطلب را برای ایجاد ظرفیتی جهت شرکت هماهنگ تمام شیعیان، انقلابیون و عاشقان ائمه اطهار مطرح کردند تا زمینه تشکیل شبکه های انقلابی در سراسر جهان، ترویج فرهنگ زندگی در عصر ظهور، زمینه تشکیل حکومت جهانی امام زمان(عج) و معرفی ایشان به شیعیان فراهم شود.

عضو اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظام استکبار به دنبال تضعیف شکوه پیاده روی اربعین است، یادآور شد: نمی خواهیم بدبینانه قضاوت کنیم که این مانع تراشی ها عمدی و با برنامه ریزی نظام استکبار صورت می گیرد اما چیزی که برای همه آشکار شده این است که مجریان ستاد مرکز اربعین نسبت به اهمیت حرکت فرهنگی اربعین غفلت کرده اند.

هدایت خواه گفت: انتظار نداریم که وزارت راه و شهرسازی ایران همانند وزارت راه کشور عراق هزینه حمل و نقل را برای زائران اربعین حسینی رایگان اعلام کنند اما چرا باید هزینه حمل و نقل زائران 3 برابر شود؟

وی 3 برابرشدن هزینه حمل و نقل را از مصوبات رسمی سازمان امور پایانه ها و حمل و نقل دانست و یادآور شد: انتظار داریم دولت برای شرکت هرچه آسان‌تر زائران اربعین حسینی را فراهم آورند نه اینکه در آستانه اربعین حسینی هزینه های شرکت در آن چند برابر شود.

عضو اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه امروز شاهد آنیم که با بالا رفتن قیمت دلار هزینه مضاعفی بر زائران حسینی وارد می شود این در حالی است که دولت می‌تواند به‌راحتی قیمت دلار را کنترل کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود

استاندار گیلان با بیان اینکه کاروان پیاده‌روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از رشت چهارم خرداد حرکت خود را آغاز خواهد کرد گفت: آرمان‌های امام خمینی (ره) به خوبی به نسل جدید معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: امسال هم کاروان های پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند و کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از رشت، روز چهارم خرداد حرکت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایمنی مسیر برای کاروان پیاده‌روی باید به نحو احسن مهیا شود، افزود: ایمنی اتوبوس‌ها و صلاحیت رانندگان نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد برپایی مراسمی باشکوه در مراسم ارتحال امام راحل (ره) باشیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: بسته‌های فرهنگی باید برای این کاروان بزرگ آماده شود تا بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شوند و در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) حضور پیدا کنند.

عباسی تاکید کرد: عظمت و پیام این کار فرهنگی باید به خوبی انعکاس داده و سعی شود جوانان بیشتری در کاروان پیاده روی حضور پیدا کنند و با توجه به اینکه نسل جدید، زمان انقلاب را درک نکردند، با حضور در این کار فرهنگی می توانند با آرمان های امام راحل بیشتر آشنا شوند.

وی تصریح کرد: اکنون بیداری ملت های آزاده جهان به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند؛ این مشعل همیشه روشن می‌ماند و راه امام و شهدا هر ساله پررهروتر خواهد بود.

کد خبر 749346

دیگر خبرها

  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی