Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمید کلانتری، معاون تعاون وزیر کار در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی امتداد نیوز،درباره طرح روستا تعاون گفت: اجرای طرح اشتغال روستایی ، یکی از برنامه های وزارت تعاون برای رفع مشکل بیکاری است که تا پایان برنامه ششم توسعه ایجاد اشتغال سالانه۹۵۰ هزار نفر در شهرها پیش بینی شده و ۹۹۵ هزارنفر شغل نیز در روستاها تا پایان برنامه ششم در دستور کار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه یکی از راه حل های قطعی برطرف شدن این مشکل، تقویت بخش های تعاونی و مشارکت همه دستگاه ها برای ایجاد فرصت های جدید شغلی است گفت:طی سال های قبل فرصت های جدید شغلی فراهم نشده و همین موضوع باعث انباشت مداوم و سالانه بیکاران و تبدیل این موضوع به چالشی نگران کننده شده است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

 وی با اشاره به تصویب برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال گفت: مقوله اشتغال یک موضوع جدی بوده که با تصویب مجلس شورای اسلامی، 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال تخصیص پیدا می‌کند و به همین میزان معادل ریالی از طریق چهار بانک عامل تامین می‌شود.

 کلانتری افزود: تقریباً مبلغی معادل 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات 6 درصد برای ایجاد تعاون در مناطق مرزی و محروم در نظر گرفته شد است. 

معاون تعاون وزیر کار ایجاد تعاون را یکی از راه کارهای ایجاد اشتغال دانست و گفت:برای اینکه این تسهیلات صرفاً به مشاغل پراکنده، موفق و کم بازده ارائه نشود بهترین راهکار تشکیل تعاونی‌هایی متناسب با ظرفیت روستاها از بین کشاورزان، دامداران و زنان و مردان روستایی است.

وی با بیان اینکه روستائیان با استفاده از ظرفیت‌های متناسب با روستاهایی که در آن سکونت دارند می‌توانند نسبت به تشکیل تعاونی اقدام کنند، افزود: در مرحله نخست هزار تعاونی در هزار روستا باید ایجاد شود. تعاونی‌هایی که از قبل تشکیل شده و فعالیت دارند و نیازمند تقویت و حمایت مالی هستند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

 انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛  دستیار پیشرفت بنیاد تعاون بسیج سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، در این نمایشگاه یک روزه که در حاشیه همایش فرماندهان، مسئولان بسیج سازندگی و بسیج مساجد و محلات و طرح فدک جامعه زنان بسیج نواحی مقاومت استان گفت: در این رویداد بخشی از دستاورد‌ها وظرفیت‌های کارآفرینی، اشتغال و صنایع دستی اعضای بنیاد تعاون بسیج در سطح نواحی مقاومت بسیج استان  به نمایش گذاشته شد.

عباس کاوه افزود: این نمایشگاه همسو با تحقق شعار سال ۱۴۰۳ در قالب  ۱۵ غرفه برپا شده است.

دیگر خبرها

  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳