Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد - استاندار لرستان گفت: برخی کالاهای کشور شرایط مناسبی برای مصرف ندارند و باید زمینه برای استانداردسازی آن‌ها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی از ظهر امروز یکشنبه در همایش روز جهانی استاندارد که در سالن همایش های سازمان برنامه ریزی استان برگزار شد، گفت: امروزه اهمیت استاندارد در همه حوزه ها افزایش یافته و خوشبختانه این جایگاه در سطح کشور نیز افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز استانداردها و نظام های استاندارد بسیار شناخته شده تر از قبل هستند و استاندارد یک امر حاکمیتی و از حقوق مردم بر دولت ها است.

برخی کالاهای کشور شرایط مناسبی برای مصرف ندارند

استاندار لرستان ادامه داد: با تخصصی شدن کارها و تنوع محصولات، کالاها و خدمات، برخی از وظایف استاندارد از یک وظیفه احصا و رصد بسیار افزایش یافته است و دولت هم باید تولیت این امر را در زمینه آگاهی و افزایش اطلاعات مردم را بر عهده بگیرد.

خادمی با بیان اینکه در برخی موارد شاهد هستیم که کالاهایی در کشور وجود دارد که شرایط مناسبی برای مصرف ندارند، گفت: این کالاها باید استاندارد اجباری دریافت کنند و برخی از محصولاتی هم که مشمول استاندارد نیستند، باید کنترل و مشمول استاندارد شوند.

وی اضافه کرد: هم در مورد محصولاتی که با سلامت مردم و هم محصولاتی که با پول مردم سر و کار دارد باید دولت کمک کند و استانداردها افزایش یابد.

استاندار لرستان ادامه داد: هنوز هم تولید کننده ما می تواند بهتر از این تولید کند و برای اینکه تولید داخلی تقویت شود، با دنیا تعامل داشته باشیم و باید استانداردهای تولیداتمان را بالا ببریم و طبق اصول اقتصاد مقاومتی کار کنیم.

خادمی با بیان اینکه ما نمی توانیم با عنوان حمایت از تولید داخلی از تولیدکننده نخواهیم که کالای با کیفیت تولید کند گفت: ما باید به سمت استانداردها برویم و البته در تجارت هم نمی توانیم بگوییم جلوی کالای قاچاق را بگیریم چون کالا باید در جریان تبادل آزاد باشد و راهش هم همین است که تولیدکننده ما تولید باکیفیت و استاندارد داشته باشد.

فرهنگ استاندارد در جامعه نهادینه شود

وی ادامه داد: نباید همه توجیه ما این باشد که صنعتی که می خواهد خودکفا باشد، باید به صورت زمان دار و بلندمدت مورد حمایت قرار بگیرد زیرا در صنعتی مثل خودروسازی ۳۰ سال است که مورد حمایت قرار گرفته ولی نفعی برای مردم نداشته و فقط در چندسال اخیر شاهد بودیم که قیمتش از ۷ یا ۸ میلیون تومان به بیش از ۲۰ میلیون تومان رسید ولی نفعی برای مردم نداشت.

استاندار لرستان تصریح کرد: اگر ما بخواهیم به سمت صادرات هم برویم باید کالای باکیفیت و استاندارد تولید کنیم تا توان رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشد.

خادمی اضافه کرد: این که ما جایی را ببندبم و مردم مجبور شوند فقط از یک جا خرید کنند به نفع تولید و اقتصاد نیست و در بلندمدت هم جواب نمی دهد.

وی ادامه داد: استاندارد یک زبان جهانی است و کالای ما باید به گونه ای باشد که هرجا و هر کشوری که رفت، مورد تایید قرار بگیرد.

استاندار لرستان تصریح کرد: اهمیت استاندارد تا جایی است که بر اشتغال ما ارجحیت دارد.

خادمی گفت: اشتغال امروز، متغیر بحرانی جامعه است ولی اگر تولید کالای غیراستاندارد و بی کیفیت با حفظ اشتغال ممکن می شود، بهتر است اشتغال تعطیل شود.

وی افزود: نباید به بهانه اشتغال، کیفیت و سلامت مردم را فراموش کرد و به خطر انداخت و لازمه اش این است که فرهنگ استاندارد در جامعه، در بین همه اقشار اعم از مردم، تولید کنندگان، بخش خصوصی و ... نهادینه شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال

ناصر عاشوری دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری نمایشگاه نفت تصریح کرد: ما طی مدت ۴ روز برگزاری نمایشگاه ضمن مذاکره با شرکت‌های داخلی و خارجی از جمله سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها تعدادی از تفاهمنامه هایی را که سال‌های گذشته به امضا رسانده بودیم؛ به قرارداد تبدیل می‌شوند و چه بسا تفاهم نامه‌های جدیدی با بانک‌ها و بیمه به امضا برسانیم.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۳ پنل با موضوعات برنامه ریزی برای تولید با کیفیت، تأثیر کاهش منابع مالی در تکمیل پروژه و تهدید کاهش نیروی انسانی و نیروی متخصص برنامه ریزی کردیم.

یه گفته دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور در گذشته تنها متخصصان این حوزه مهاجرت می‌کردند و اکنون نیروی فنی در حال مهاجرت هستند که این مسأله تهدیدی برای ما است.

وی ادامه داد: حداقل پیشنهاد دستمزد خارج از مرزهای ما ۶۰۰ میلیون تومان است در حالی که در کشور ۵۰ میلیون تومان است.

عاشوری با اشاره به اینکه ناترازی یکی از مسائل است که در همه عرصه‌ها وجود دارد، اضافه کرد: برای ناترازی گازوئیل و بنزین دو نوع تفکر وجود دارد؛ یکی ظرفیت افزایش تولید و دیگری دوگانه سوز کردن خودروها و مصرف بهینه با همین میزان تولید ادامه دهیم.

وی ادامه داد: من با افزایش ظرفیت تولید مخالفتی ندارم اما با پالایشگاه‌های فعلی افزایش ظرفیت امکان پذیر نیست. چرا که اگر تحریم‌ها وجود نداشت و سرمایه‌گذاری کافی صورت می‌گرفت ساخت پالایشگاه مادر دست کم به ۶ سال زمان نیاز دارد.

عاشوری اضافه کرد: در ۱۵ سال اخیر مصوبات ساخت پالایشگاه‌هایی وجود دارد که هیچ کدام به ثمر نرسیدند.

دبیر کل انجمن پالایش نفت کشور تاکید کرد: با اطمینان خاطر می‌گویم ناترازی به علت مصرف بی‌رویه است. زیرا در مصرف رشدی داریم که نقشی در اقتصاد ما ندارد.

چی با اشاره به اینکه هدر رفت انرژی بسیار بالاست خاطر نشان کرد: متأسفانه خودروهایی استفاده می‌شود که تولید آنها مربوط به قبل از انقلاب است و آنطور که کارشناسان می‌گویند میزان هدر رفت بنزین در سال ۲۵ میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید به دنبال بهینه سازی سوخت و کنترل مصرف باشند، اضافه کرد: اگر دولت تدبیری در نظر نگیرد بدون شک تا دو سال آینده در همه حوزه‌های انرژی ناترازی خواهیم داشت اعم از آب، گاز و بنزین با مشکل روبرو خواهیم شد.

ادامه دارد

کد خبر 6097587 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • استانداردسازی آدرس‌ها با اجرای طرح «جی نف»
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • معمای بنزین در ایران
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران