Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز و به نقل از استانداری زنجان؛ یوسف رضاپور در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان،  به کاهش بارندگی ها و نزولات آسمانی در سالجاری و پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: ضروری است با توجه به این کاهش بارندگی ها، میزان مصرف آب در بخش های مختلف استان و کشور کاهش یافته و بهره وری از آب های سطحی و زیرزمینی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان مصرف آب در کشور را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: مقدار متوسط مصرف آب در کشور، بیش از ۱۱۰ درصد است؛ این در حالی است که بر اساس آمارهای جهانی، مصرف متوسط بیش از ۸۴ درصد، به عنوان شرایط بحران آبی قلمداد می شود.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان حضور و همراهی دستگاه قضایی در برخورد با متخلفین برداشت غیر مجاز آب را موثر دانست و افزود: با کمک دستگاه قضایی، می توان نسبت به ارائه دادخواست خسارت و مقابله با استفاده کنندگان غیر مجاز آب در استان اقدام کرد.

رضاپور از مسدود کردن ۱۲۵ حلقه چاه در نیمه نخست امسال و ۸۳۲ حلقه چاه غیر مجاز در ۶ ماهه دوم سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: تاکنون از مجموع ۷ هزار و ۳۶۹ حلقه چاه غیر مجاز استان، حدود ۱۳۱۲ حلقه چاه مسدود شده است و امیدواریم در نیمه دوم سالجاری و با همراهی دستگاه قضایی، تعداد بیشتری از چاه های غیر مجاز استان را مسدود نموده و با متخلفین برداشت غیر قانونی از ذخایر آب استان، برخورد شود.

وی به توقیف ۱۶ دستگاه از ادوات حفاری غیر مجاز استان طی ۶ ماه اول سالجاری اشاره کرد و گفت: شرکت آب منطقه ای به جرایم و برخوردهای قضایی انجام شده با متخلفین برداشت غیر مجاز آب، به عنوان محلی برای کسب درآمد نگاه نمی کند؛ بلکه جرائم اخذ شده را در راستای تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و تقویت آبخوان های هر منطقه هزینه می کند.

true برچسب ها : آب منطقه ای زنجان بحران آب یوسف رضاپور true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: کدام مواد سمی در رژ لب‌ها وجود دارند؟

سازمان غذا و دارو فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomixو فرآورده "تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز" را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

براساس این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu،شربت گیاهی تری تراپیست(مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام این‌که این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیرمجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد، از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1228713 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد