Web Analytics Made Easy - Statcounter

زخم پوش‌های نانو لیفی با هدف ترمیم زخم‌های دیابتی توسط عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات طراحی و ساخته شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ به نقل از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، طرح عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات با عنوان «ساخت زخم پوش‌های نانولیفی بر پایه کیتوسان-پلی کاپرولاکتون با هدف ترمیم زخم‌های دیابتی» از سوی ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری به عنوان یکی از ۵ طرح برتر در کسب وکارهای سرمایه‌گذاری نانو در فن‌بازار نانوالیاف انتخاب و در کنفرانس بین المللی نانوفایبر ICNF ۲۰۱۷ تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عادله قلی پور کنعانی عضو هیات علمی گروه مهندسی نساجی دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات، هدف از ارائه طرح ساخت جایگزین‌های موقت پوستی با استفاده از پوشش‌های نانولیفی بر پایه کیتوسان-پلی کاپرولاکتون را دست یابی به پوششی کارآمد در ترمیم انواع زخم‌های پوستی عنوان کرد.

وی افزود: در این طرح سعی شده تا بااستفاده از تکنولوژی نانو، پوششی را ایجاد کنیم که از نظر ساختار فیبریلی بسیار شبیه به ساختار پوست طبیعی باشد.

این محقق تاکید کرد: زخم پوش نانولیفی ساخته شده در این طرح پس از انواع آزمون‌های فیزیکی، مرفولوژیکی، بیولوژیک (ضدمیکروب بودن، سلول سازگاری و ...) بر روی نمونه‌های حیوانی در ترمیم انواع زخم‌های پوستی برشی تمام عمق، سوختگی درجه سه و دیابتی آزمایش شد.

قلی پور گفت: پس از آزمایش این طرح بر روی نمونه‌های حیوانی به نتایج ترمیمی رضایت بخشی دست یافتیم.

وی ادامه داد: مهمترین وجه تمایز در این طرح، طراحی بسیار دقیق و مهندسی شده داربست نانولیفی است که ساختار فیبریلی بافت پوست طبیعی را که شامل فیبریل‌های نانومتری و میکرومتری به صورت توام با یکدیگر است را به صورت کامل شبیه سازی می‌کند.

عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات اظهار داشت: مواد اولیه مورد استفاده در داربست این طرح شباهت زیادی به گلوکوزآمینوگلایکان‌های موجود در بافت طبیعی بدن دارد.

قلی پور عنوان کرد: این امر موجب می‌شود تا افزایش مهاجرت سلولی و همچنین اکسیژن رسانی لازم به سطح زخم ایجاد شود.

وی عنوان کرد: این طرح موجب کاهش عفونت زخم‌های دیابتی و سرعت در ترمیم زخم‌های دیابتی که یکی از معضلات آن نوروپاتی یا درگیری رگ‌های خونی و عدم خونرسانی کافی به سطح زخم و تاخیر در ترمیم زخم است، خواهد شد.

عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به همکاری سید هژیر بهرامی استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این طرح تصریح کرد: تجاری سازی این طرح و همچنین ساخت داربست‌های نانولیفی توسط پلیمرهای طبیعی و بومی ایران از جمله برنامه هایی است که در نظر دارم.

عادله قلی پور کنعانی دانش آموخته دکتری و فوق دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همچنین دانش آموخته فوق دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایران است که در حال حاضر به عنوان عضو هیات علمی گروه مهندسی نساجی دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات مشغول به فعالیت است.

وی تاکنون بیش از ۳۰ مقاله در مجلات معتبر با نمایه آی اس آی، مجلات علمی و پژوهشی و کنفرانس‌های معتبر ملی و بین المللی به چاپ رسانده است.

زمینه اصلی فعالیت وی تولید نانوالیاف از پلیمرهای طبیعی و سنتزی زیست سازگار برای کاربردهای پزشکی مانند ترمیم زخم، ترمیم بافت‌های آسیب دیده استخوانی و غضروفی است که در این زمینه تحقیقاتی تاکنون ۷ اختراع به ثبت رسانده است.

وی، همچنین کتابی با عنوان «نانوالیاف در پزشکی بازساختی و مهندسی بافت» با همکاری عادله قلی پور کنعانی منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور پیام فرستاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور، در پی درگذشت تالم بار نخبه علمی اهل مازندران، زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی، در پیامی این ضایعه را به جامعه علمی و فرهنگی استان مازندران و بازماندگان، تسلیت گفت.

طبق روایت فارس، متن پیام وزیر کشور بدین شرح است:

انالله و اناالیه راجعون

مصیبت درگذشت ناگهانی و تالم بار شادروان سید اسماعیل نصرالهی، جوان نخبه ملی و استانی اهل مازندران که برغم معلولیت جسمی، موفقیت مهم کسب رتبه بیست و پنج در زیر گروه علوم انسانی در کنکور سال ۱۴۰۲ را بدست آورد، موجب تاثر و تاسف فراوان اینجانب شد.

به همین مناسبت، مصیبت درگذشت سید اسماعیل نصراللهی و پدر گرامی‌اش، دکتر سید احمد نصراللهی را که در حادثه گاز گرفتگی به مشیت الهی رضایت دادند، به خانواده محترم و معزی، جامعه فرهنگی و علمی و دانش آموزان استان مازندران تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان برای آن پوینده و رحیل راه علم، آمرزش و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای مادر آن زنده یاد، که در حادثه گازگرفتگی آسیب دیده اند، شفا و صحت کامل مسئلت دارم.

گفتنی است، نخبه جوان اهل ساری که با وجود معلولیت شدید جسمی و حرکتی به موفقیت‌های علمی شاخصی دست یافته بود و پارسال در کنکور سراسری رتبه ۲۵ گروه علوم انسانی را کسب کرده بود، روز جمعه چهاردهم اردیبهشت بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در روستای پاجی از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری همراه پدرش جان باختند.

همچنین به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آمده بود: ساعت ۱۱ روز/جمعه/ خبر مسمومیت سه نفر با گاز منواکسیدکربن در روستای پاجی از درمانگاه روستای محمدآباد به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام و درخواست اعزام بالگرد شد که پیرو این درخواست بالگرد اورژانس به پرواز در آمد.

در این حادثه گازگرفتگی دکتر سید احمد نصراللهی (جراح دندانپزشک) پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) ساری و فرزندش سید اسماعیل نصراللهی جوان نخبه و دارنده رتبه ۲۵ کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی جان باختند.

مادر سید اسماعیل نصراللهی نیز به دلیل مسمومیت با منواکسیدکربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود که با لوله‌گذاری در نای و انتقال سریع به مرکز درمانی امام خمینی(ره)، از مرگ نجات یافت.

زنده‌یاد سید اسماعیل نصراللهی با توجه به معلولیت شدید جسمی حرکتی پارسال پس از موفقیت در کنکور سراسری مورد توجه رسانه‌ها و مسئولان استان و کشور قرار گرفته بود. تا جایی که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پارسال با این جوان نخبه معلول دیدار کرد.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902743

دیگر خبرها

  • وزیر کشور پیام فرستاد
  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت