Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ پانزده شهریورماه امسال بود که بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرد که تخصیص ارز به نرخ مبادله‌ای برای سفرهای خارجی را متوقف خواهد کرد. تا پیش از آن البته، هر مسافر برای هر سفر خارجی، تنها یک بار در سال می‌توانست ۳۰۰ دلار به نرخ روز تعیین شده از سوی بانک مرکزی، ارز دریافت کند که با بخشنامه اخیر بانک مرکزی که خود یک گام در جهت یکسان‌سازی نرخ ارز و مدیریت بازار به شمار می‌رفت، دریافت آن ملغی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، بسیاری از زائران اربعین حسینی هم با توجه به صدور این بخشنامه، تصورشان بر این بود که امسال دیگر نمی‌توانند ارز مبادلاتی برای سفر زیارتی خود دریافت نمایند؛ در حالیکه بانک مرکزی تصمیم گرفته امسال هم به متقاضیان، ارز با نرخ رسمی را تخصیص دهد.

بر این اساس، هر مسافر اربعین حسینی امسال می‌تواند حداکثر ۲۰۰ دلار ارز با نرخ مبادلاتی دریافت نماید که در این میان، بانک‌های عامل برای این کار، همچون گذشته آماده خدمات رسانی به متقاضیان هستند.

در بخشنامه بانک مرکزی بر این نکته تاکید شده بود که با اصلاح مقررات ارزی ناظر بر ارز مسافرتی، بانکها می‌توانند ضمن تسهیل فرآیندهای مرتبط با فروش ارز مسافرتی اعم از سیاحتی و زیارتی، از بیستم شهریورماه سال جاری، به فروش این ارز به نرخ بازار (آزاد) در مقابل ارائه گذرنامه، بلیط و ویزای کشور مقصد(در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند) اقدام کنند.

بانک مرکزی تاکید کرده بود که مسافران ایرانی که بیش از دوازده سال سن داشتند و از راه های هوایی، زمینی، ریلی و دریایی از کشور خارج می شدند، می‌توانستند برای یک بار در طول سال حداکثر ۳۰۰ دلار آمریکا یا معادل آن را، با ارائه گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط مسافرت، ویزای کشور مقصد (در خصوص کشورهایی که نیاز به اخذ ویزا دارند) و تعهد کتبی مسافر مبنی بر خرید ارز مسافرتی فقط از یک منبع، با نرخ مبادله‌ای تهیه کنند.

به هر حال، با اجرای بخشنامه جدید (بخشنامه شماره ۹۶.۱۸۱۲۸۹ مورخ ۱۳۹۶.۰۶.۱۲) از تاریخ بیستم شهریور، فروش ارز مسافرتی با نرخ مبادله ای از ذیل قسمت "ب" بخش سوم مجموعه مقررات ارزی، حذف و فروش ارز مسافرتی با نرخ بازار (آزاد) انجام خواهد پذیرفت.

منبع: مهر

403

مسافران اربعین ارزدولتی سفر زیارتی نرخ رسمی گذرنامه بلیت

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز

حجت الاسلام محمد تقی زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز گفت: در سال گذشته برای یکی از کارکنان بانک‌های دولتی در شهرستان البرز به اتهام اختلاس یک میلیارد ریالی پرونده قضایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: بعد از رسیدگی به این پرونده در دادگاه بدوی و تجدید نظر، این متهم به انفصال دایم از خدمات دولتی، رد مال، ۲ سال حبس تعزیری و جزای نقدی (دو برابر مبلغ اختلاس صورت گرفته) محکوم شد.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم قوه قضاییه مبارزه با فساد است. گفت: فرصت طلبان و سودجویان بدانند، دستگاه قضایی بدون مماشات با هر گونه فساد در هر سطحی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • حدادی: بدهی پرسپولیس به بانک شهر را به صورت تهاتری می‌پردازیم
  • عدد ۶ برای پرسپولیس مقدس است/ از پتانسیل بانک ها استفاده می کنیم