Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، نتایج مطالعه محققان بیمارستان گانشا سونیل هند نشان می دهد تلفیق یوگا و ورزش های هوازی دو برابر بیشتر برای سلامت قلب مفید است.

سونال تانوار و نارش سن، محققان این مطالعه، در این باره می نویسند: «انجام یوگا همراه با ورزش های هوازی موجب کاهش استرس فکری، فیزیکی و عروقی شده و می تواند منجر به کاهش مرگ و میر و عوارض قلبی عروقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مطالعه شامل ۷۵۰ بیمار قلبی چاق مبتلا به دیابت نوع۲ بود. این افراد به سه گروه تقسیم شدند. گروهی متشکل از ۲۲۵ بیمار که ورزش هوازی انجام می دادند، گروه ۲۴۰ نفری که یوگا انجام می دادند، و ۲۸۵ نفر باقیمانده که هر دو را باهم انجام می دادند.

هر سه گروه بعد از شرکت در سه جلسه فعالیت که هریک شش ماه بطول انجامید شاهد بهبود در فاکتورهای پرخطر بیماری قلبی شان بودند.

فشارخون گروه های که فقط ورزش هوازی یا فقط یوگا انجام می دادند، به مقدار یکسان کاهش یافت. این گروه ها شاهد بهبود مشابه در میزان کلسترول کل، تری گلیسیریدها و کلسترول بد LDL بودند. وزن و اندازه دور کمرشان هم به یک میزان برای هر دو گروه کاهش یافته بود.

اما محققان دریافتند گروهی که هم یوگا و هم ورزش هوازی را باهم انجام داده بودند در مقایسه با دو گروه دیگر، دو برابر شاهد کاهش اندازه های فوق مربوط به فاکتورهای پرخطر بیماری قلبی شده بودند. همچنین بهبود قابل توجهی در عملکرد قلب و میزان ورزش کردن شان ایجاد شده بود.

705

تلفیق یوگا و ورزش های هوازی سلامت قلب فواید تری گلیسیریدها کلسترول کل فاکتورهای پرخطر

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۸۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد

محسن میرزائی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • چرا فوتبال هم برای سلامتی شما خوب است و هم بد؟ (زیرنویس فارسی)
  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • ماما؛ نخستین همراه لحظه‌های شوق‌انگیز زیستن
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • پیش بینی ورزش باد و بارش رگبار در چهارمحال و بختیاری
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب