Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هفتمين گزارش سه‌ ماهه وزارت امور خارجه در خصوص اجراي برجام، چهارشنبه 26 مهرماه به کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تقديم شد. به گزارش خبرگزاري تسنيم، در اين گزارش که در اجراي تبصره يک قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوري اسلامي ايران در اجراي برجام» تنظيم شده است، تحولات سه‌ماهه اخير برجام در حوزه‌هاي هسته‌اي، رفع تحريم‌ها و نيز موانع و چالش‌ها تشريح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت امور خارجه در گزارش خود، با بر شمردن موارد متعدد تخطي آمريکا از تعهدات اين کشور طبق برجام، مهم‌ترين تحول سه‌ماهه اخير در سطح کلان را خودداري رئيس جمهور آمريکا از تائيد پايبندي جمهوري اسلامي ايران به مفاد برجام - عليرغم گزارش‌هاي مکرر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مبني بر اجراي کامل تعهدات برجامي از سوي ايران - عنوان نموده است.
وزارت امور خارجه تاکيد کرده است هر چند تائيد يا عدم تائيد پايبندي ايران به برجام از سوي رئيس جمهور آمريکا يک موضوع داخلي آمريکاست، اما اين امر مي‌تواند بر ادامه اجراي تعهدات آن کشور طبق برجام خصوصا اثربخشي نظام رفع تحريم‌هاي برجام تاثير تعيين کننده داشته باشد و چنانچه اين اقدامِ رئيس جمهور آمريکا منجر به نقض عملي تعهدات اين کشور در قبال جمهوري اسلامي ايران شود، يا کنگره اقدام به بازگرداندن تحريم‌هاي هسته‌اي نمايد، به معناي نقض فاحش برجام از سوي اين کشور خواهد بود.
در ادامه اين گزارش، فهرستي از موارد نقض و تخطي آمريکا از تعهدات برجامي اين کشور که طي 21 ماه گذشته و در 10 نامه جداگانه از سوي وزير خارجه کشورمان به خانم موگريني به عنوان هماهنگ کننده کميسيون مشترک برجام منعکس و رسما ثبت شده، مورد اشاره قرار گرفته است.
در بخش مربوط به رفع تحريم‌ها، به مهمترين تحولات اين حوزه طي سه ماهه اخير اشاره شده است که از جمله مي‌توان به امضاي قرارداد فاينانس با اگزيم بانک کره جنوبي به ارزش 8 ميليارد دلار، قرارداد تامين مالي ميان مدت با OBER بانک اتريش به مبلغ يک ميليارد يورو، قرارداد تامين مالي با بانک DANSKE دانمارک به ارزش 500 ميليون يورو، قرارداد تامين مالي پروژه برقي کردن قطار تهران- مشهد بين بانک صنعت و معدن و اگزيم بانک چين، و امضاي يادداشت تفاهمي معادل 15 ميليارد يورو بين بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران و بانک توسعه چين با موضوع ارائه تسهيلات تامين مالي پروژه‌هاي عمراني و توليدي، اشاره نمود.
در بخش مربوط به تحولات هسته‌اي نيز مواردي همچون تائيد مجدد پايبندي ايران به تعهدات برجام توسط آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، تداوم تعاملات با آژانس وفق برجام، گسترش همکاري‌هاي بين‌المللي و دوجانبه با ساير کشورها، تداوم اجراي قرارداد مشاوره بازطراحي راکتور اراک با کشور چين مطابق با برنامه زمان‌بندي شده، ادامه فعاليت توليد آب‌سنگين و صادرات بخشي از محصول توليد شده به عمان به منظور آماده‌سازي جهت صادرات، و تداوم و پيگيري قرارداد پروژه توليد ايزوتوپ پايدار در فردو ميان ايران و روسيه، تشريح شده است.
انتهاي پيام/.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات

به گزارش دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات برگزار شد، در این جلسه گزارشی درباره اقدام‌های انجام شده و مشکلات و نقایص موجود در سال گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هریک از سازمان‌ها پیشنهاد‌های خود را برای ارائه خدمات بهتر در آیین شکوهمند اربعین امسال ارائه کردند. 

در این جلسه دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست، ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده به توزیع موفق حدود ۴ میلیون گذرنامه و ایجاد ۱۴ پایگاه پست یافته در نقاط مختلف کشور عراق در سال گذشته اشاره کرد و آن را از جمله خدمات ضروری اولیه در آیین شکوهمند اربعین برشمرد.

وی با اشاره به مشکلات ستاد اربعین شرکت ملی پست در دوسال گذشته، پیشنهاد‌هایی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائرین اربعین ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • سه بانک دیگر به فهرست ارائه دهندگان خدمت چک الکترونیکی اضافه خواهند شد
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • بیست و هفتمین کنگره اورولوژی ایران
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن