Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ عباس فرمانی در گفتگو با امتداد نیوز با بیان اینکه در اثر وقوع این تصادفات ۲۸۰ نفر جان خود رااز دست داده اند افزود: بیشترین ساعات تصادف ۱۸- ۲۲است که ۲۸درصد کل تصادفات را شامل می شود.

وی عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و نیز عدم رعایت حق تقدم را مهمترین دلایل بروز تصادفات در استان عنوان کرد و افزود: میزان تلفات فوتی در اثر تصادفات امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانی همچنین از وقوع دو هزار و ۸۲۰ تصادف جرحی با پنج هزار و ۲۲۷ نفر مصدوم نیز طی مدت زمان مذکور خبر داد و عنوان کرد: تعداد مجروحان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش یافته است.

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی با بیان اینکه جاده های ارومیه ـ سلماس بیشترین سهم تصادفات سطح استان در سال جاری را داشته است بر اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده های استان و همکاری سایر دستگاه های ذیربط تاکید کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۴ دوربین ثبت تخلفات در جاده های استان نصب و فعال است اعلام کرد: این دوربین ها تمام تخلفات جاده ای استان را ثبت می کنند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۵۸ درصد تصادفات آذربایجان‌غربی در جاده‌های اصلی و ۲۲ درصد در جاده‌های فرعی رخ می‌دهد گفت: در این رابطه ۱۲ درصد تصادفات در راه روستایی و ۱۰ درصد در بزرگراه‌ها صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد مقصران در تصادفات رانندگی مردان و دو درصد زنان هستند تصریح کرد: از سوی دیگر ۶۸ درصد تصادفات در زمان روز، ۱۶ درصد در شب و سه درصد در زمان غروب عصر و صبح رخ می‌دهد.

فرمانی با بیان اینکه ۲۸ درصد کل تصادفات استان و بیشترین میزان تردد خودرو در جاده‌ها در فصل تابستان اتفاق می افتد افزود: معمولا در چندین سال گذشته محور ارومیه تا خوی و مهاباد، محور میاندوآب تا مهاباد و نیز ارومیه- سلماس بیشترین میزان تردد را داشته‌اند.

true برچسب ها : تلفات جاده ای سرهنگ عباس فرمانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی true