Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کره جنوبی در مصاحبه با خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد کره شمالی آماده انجام یک اقدام تحریک‌آمیز هسته‌ای در هر لحظه ممکن است.

به گزارش بولتن نیوز، وزیر امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی در مرحله نهایی تولید سلاح هسته ای قرار دارد.

وزیر امور خارجه کره جنوبی که به بروکسل سفر کرده است، در مصاحبه با خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد کره شمالی آماده انجام یک اقدام تحریک آمیز هسته‌ای در هر لحظه ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: «پس از ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی، چند تونل از بین رفت، با این حال، این کشور بیش از یک تونل دارد بنابراین، (یک آزمایش هسته‌ای دیگر) می تواند در هر لحظه اتفاق بیفتد.»

کانگ کیونگ-وا در ارتباط با اظهارات روز پنجشنبه مایک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مبنی بر اینکه کره شمالی تنها ظرف چند ماه آینده می تواند به وسیله یک سلاح هسته‌ای حتی خاک آمریکا را هدف قرار دهد، گفت درست است، پیونگ یانگ در مرحله نهایی تولید سلاح هسته ای است.

وی افزود با این حال، اینکه کره شمالی از تولید یک سلاح هسته ‌ای خبر داده و این کشور توانایی استفاده از این سلاح را دارد، دو مسئله کاملا متفاوت است.

پس از آنکه کره شمالی ماه ژوئیه دو موشک بالستیک قاره پیما شلیک کرد و پس از آن در ماه سپتامبر ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد، تنش‌ها در شبه جزیره کره شدت گرفته است.

پس از این اقدامات تحریک آمیز از سوی پیونگ یانگ، جنگ لفظی بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی شدت گرفته و نگرانی ها در مورد رویارویی مسلحانه در شبه جزیره کره افزایش یافته است.

کیم جونگ-اون وعده داد در برابر واشنگتن تدابیری «در بالاترین سطح» اتخاذ کند و ترامپ نیز تهدید کرد اگر آمریکا مجبور به دفاع از خود یا هم پیمانانش شود، کره شمالی را «کاملا ویران » خواهد کرد.

این جنگ لفظی، ترامپ لقب «مرد موشکی» را به کیم داد و کیم نیز ترامپ را «خرفت» خواند.

وزیر امور خارجه کره جنوبی به منظور کسب حمایت اتحادیه اروپا در ارتباط با پرونده هسته ای کره شمالی، روز پنجشنبه سفر شش روزه خود را به اروپا آغاز کرد.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • از کوره‌های آتشین تا نوک تیز؛ مدادها چگونه ساخته می‌شوند؟